Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-02-23 17:21:51 följande:
    Du har rätt i att de som är mest politiskt intresserade är sverigedemokrater.
    Här på FL är det många SD-are som är politiskt intresserade ja. Men som sagt, FL är inte representativt. Det är en familjesite, majoriteten hänger här för att jämföra barnvagnar och exakt vilken dag av vilket år man ska sluta amma för att slippa soc-anmälan.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:25:24 följande:
    Det lustiga är, att även folk som är långt ifrån Sd är tvungna att motvilligt erkänna, att Åkesson är en suverän politiker och partiledare... Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans, vad de än tycker om hans politik.
    Inte många som erkänner det.Mest för att det helt enkelt inte är sant. Han är en usel politiker - hans politiska manövrar kritiseras både utifrån och inifrån partiet självt, hans dubbelmoral och maktmetoder är uppenbara (nolltolerans för hans politiska motståndare, total tolerans för de som är hans polare och allierade), och hans retorik... jadu, jag hörde bättre när jag läste retorik på universitetet. Och det var en kort sommarkurs.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:22:02 följande:
    Inte mycket. Inte före 2012...
    Jo, massor, konstant. Sedan 1978 har traditioner och seder ändrats från år till år, litet i taget, dynamiskt och organiskt. Och det gjorde de också före 1978, men då var jag inte så medveten om det personligen.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 17:30:09 följande:
    Det är väl inte så märkligt.
    Jo, det är det, om man menar att bara SD som parti är hatat, men genast drar till med AFA när vänstern nämns.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:31:39 följande:
    Ja, visst kan invandrare skapa pengar. Jag tänker mig att en superbegåvad graduate från MIT skulle kunna skapa pengar på ett svensk företag... men han lär inte vilja komma hit, eftersom han både kan få högre lön och får behålla en större del av det han tjänar, om han stannar i USA. Sverige är ett populärt land för invandrare som misslyckats med att tjäna pengar och bli rika i sina egna länder. Eller inte haft några ambitioner från början. Då passar det bra att komma hit, där man får mycket i bidrag, och så mycket (t.ex. vård, tandvård, mödravård, förlossningsvård, sjukvård och skolgång för barnen) också går att få på samhällets bekostnad.
    Det är din fördom, och ingenting annat. Många forskare och ingenjörer från andra länder kommer hit. Klart, för en SD-are är de ju bara "ännu en blatte" på gatan, men så är det ju om man ser hudfärg snarare än individ. De som kommer hit gör det av alla möjliga skäl. Liksom de som åker härifrån gör det av alla möjliga skäl. Att just misskreditera och misstänkliggöra folk på det sätt du gör är emblematiskt för ett rasistiskt tänk: "vi är nyttiga och bra, de är tärande parasiter!"
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:32:41 följande:
    Detta med jobbskatteavdraget hänger ju ihop med ditt första stycke. Om folk ska vilja SKAPA pengar, så måste de tjäna på att arbeta. Sedan kan även jag tycka att det har gått för långt...
    Fast nu är det inte folk som skapar pengar, utan riksbanker.

Och folk tjänade på att arbeta långt innan Alliansen tog makten.

Om du tycker att det gått för långt, varför stödjer du då ett parti som röstat på och föreslagit mer skattesänkningar för banker, företag och arbetande?
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:35:47 följande:
    VA? Inte om bilderna visar en plantage där bananer odlas. Där vill man naturligtvis se svarta arbetare och förmän.
    Ändå ser vi vita svenskar i svenska reklamer.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:37:29 följande:
    ...och det lustiga var, att när det här först kom upp - måste ha varit redan på 1970-talet - så gick någon representant för Kongos befolkning ut och sa, att de tvärtom älskade den roliga karikatyren av deras folk! Men sedan dess har kränktkulturen spritt sig, och alla vill ta chansen att vara mest kränkt..
    Precis. "Någon representant". Precis som att "någon representant" kan tycka att svenskar är för snikna och bör acceptera mer invandring, till exempel. Sedan kom den SD-itiska KRÄNGCKHThetsvågen över oss.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:34:41 följande:
    Jag har inte sett något sådant. INGEN har hotat flickan - om du påstår det så får du faktiskt lägga upp bevis, för det är en väldigt grov anklagelse. Om någon har gjort det så hoppas jag att föräldrarna har polisanmält.

Jag läste hela debatten på Avpixlat då i december 2012 - tror det var 4000 inlägg! - och nästan alla var väldigt tydliga med att de inte vände sig emot flickan. Utan emot dom som hade fattat beslutet.
    Ja, för de inläggen togs ju inte bort rätt fort du.

Oh please! Du pratar inte med en naiv person utan koll nu!
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:40:19 följande:
    Nu talade jag om somalier och etiopier, och i mindre grad om syrier, kurder med flera folkslag från Mellanöstern. Jag bor alltså i ett sådant område, och jag SER dom när dom går med sina stora barnaskaror här - tripp-trapp-trull, en i vagnen och en i magen...
    Det var de jag också talade om.

Jag bor också i ett sådant område. Och det finns kanske en sådan familj på tjugo tusen invånare. Sedan undrar jag förstås hur du vet att alla barnen är hennes egna, och inte kanske några är väninnans, som måste på en arbetsintervju och inte kan ta hand om barnen...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?