Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

M Y L F skrev 2014-02-20 13:04:43 följande:
    Nu vet jag inte om du syftar på parti medlemmar?

För hela tråden genomsyras genom att utmåla alla SD som likadana. Eller om man råkar tycka lika i någon fråga som SD, då blir man automatiskt placerad i SD facket.

Då det skrivs flitigt på FL i fler trådar att SD inte är ett stort parti och det är så få som sympatiserar med dom så ser jag inte hur MÅNGA och så  OFTA säger och gör tveksamma och direkt vidriga saker.

Självklart blir det många om det handlar om 5 personer av 10 som beeter sig illa. Men är det 10 av säg 1 miljon som gör något olämpligt, så uppmärksammas det inte på samma sätt, men det kan ju vara lika vidrigt eller hur?

Jag själv tror att SD av allt skriveri och all uppmärksamhet av olika art, kommer att överaska och ta många på sängkanten i valet.

Varför är det så förbjudet att diskutera invandringspolitiken? Där ligger ett stort problem för alla dom andra partierna. Sålänge ingen vågar nudda vid ämnet så kommer SD att växa. Det är vad jag tror. Jag kan inte skåda in i framtiden, vilket inte många kan, så det mesta är gissningar.

Har inte sett någon hävda att alla SD-are är likadana. Däremot påvisas att många inom partiet, långt fler än bland andra partier, gör bort sig på ett eller annat (eller flera) sätt, ibland gång på gång. Att visa på många enskilda exempel är inte att generalisera, det är raka motsatsen faktiskt.

Intressant. Så när SD talar om att invandare är överrepresenterade, så ska vi "lösa problemet", men om SD är överrepresenterade så kan "1 på miljonen vara lika illa"?

Varför alltid dessa dubbla måttstockar?

Och vilken lag förbjuder diskussion om invandringspolitiken? Vilket straff får man om man diskuterar frågan? Eller är det kanske så att det inte alls är förbjudet, utan tvärtom diskuteras livligt och ofta, men att det är en offerkoftetaktik?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-20 15:17:12 följande:
    Finns ingen lag som förbjuder att det diskuteras, men det görs ju inte det. Det tystas ju ner i alla andra partier.

Här i tråden så hänvisas hela tiden till NI SD are, så jo jag tycker mig se en röd tråd att Sd:are skulle tycka och vara likadana. Jag röstar inte på SD men jag antar att man slänger in mig i SD facket för att jag anser oss ha ett problem med hur vi ska kunna ta emot fler utifrån när vi inte ens kunnat erbjuda dom vi redan tagit emot något vettigt.

Det är ju i princip enbart SD som tar upp detta. Jag tycker att det var synd att Nyamko Sabuni slutade inom politiken, för hon är en av dom få som jag hört ta upp en del problematik med den invandringspolitik som förts, men hon blev ju tystad.

Gör det? Det har inte slagit dig att alla andra partier kanske inte prioriterar just dessa frågor, att de kanske inte delar SDs värderingar och synsätt på invandringen helt enkelt?

Det är litet som om V skulle sitta och gny på varenda websida, varenda kommentarsfält att andra partier inte diskuterar klassfrågan i parti och minut. SD-fansen skulle bli rätt vrånga om V-folket började göra det, men de själva gnäller över att hela vida världen inte deras åsikter, prioriteringar och världsbild.

Du får diskutera invandringsfrågan, men alla ser det inte som lika relevant, eller som den Stora Frågan i politiken.

Det är genomgående SD-are som vill få invandringen till att bli politikens alfa och omega, inget annat parti har samma fixering, så det är rätt lätt att gissa sig till att folk som brinner för den frågan hör till SD (även om det, givetvis, som alla generaliseringar är felaktig förstås; finns andra än SD-are som tycker frågan är relevant).

Blev hon tystad? Av vem?

• Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-20 15:49:13 följande:
    Ja om man kollar min sanning med henne så pratar hon en hel del om att problemen som hon såg inte skulle lyftas för då skulle FP bli förknippade med SD. 

Så det finns ett visst motstånd att ta prata om invandringspolitiken och om man som parti inte prioriterar hur vi ska finansiera och ta hand om nyanlända på bästa sätt, så måste man ju vara lite bakom flötet...

Det är ju inte direkt några hundra personer vi pratar om, utan flera tusen som kommer hit som ska tas om hand. Hur kan det vara en ickefråga?
    Fp blev med rätta förknippade med SD också, under perioden med henne. Undrar varför hon inte bara gick med i SD liksom. Ni vet, utöver att svarta och kvinnor (och speciellt svarta kvinnor) är sjukt hatade i det partiet då...
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-20 15:49:13 följande:
    Ja om man kollar min sanning med henne så pratar hon en hel del om att problemen som hon såg inte skulle lyftas för då skulle FP bli förknippade med SD. 

Så det finns ett visst motstånd att ta prata om invandringspolitiken och om man som parti inte prioriterar hur vi ska finansiera och ta hand om nyanlända på bästa sätt, så måste man ju vara lite bakom flötet...

Det är ju inte direkt några hundra personer vi pratar om, utan flera tusen som kommer hit som ska tas om hand. Hur kan det vara en ickefråga?
    Det undrar jag varje gång jag ser frågan om barnafödslar stå odiskuterad.
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-20 16:02:50 följande:
    Du sätter hammaren på spiken. Där har vi problemet med varför det är hyshhysh inom andra partier, man är livrädd att få samma stämpel som FP en gång brottades med.

Varför ansågs hon rasistisk? För att han hon har en stark åsikt? För att hon är kvinna?

Så med andra ord, har man någon gnutta antydan till att det inte funkar med vissa saker i samhället när det kommer till invandringen så blir man stämplad som rasist. Även om man råkar vara mörk.
    Nej, man är inte livrädd att få samma stämpel. Man är emot SDs politik. Det är liksom helt omvänd orsak-verkan där.

För att hon kom med, eller stödde förslag som gjorde skillnad på folk och folk efter ursprung, hudfärg och liknande. Du vet, sådant som brukar vara nära eller hamna inom epitetet rasism.

Tja, om man förnekar modern forskning och hävdar att invandring är dåligt trots bevis på motsatsen så, ja...
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-20 16:45:13 följande:
    Jag har aldrig sagt att invandring är något dåligt. Jag anser bara att vi kanske ska lugna oss lite och kolla över läget och ta itu med dom utsatta områden som vi har.

Se till så att lagar och regler följs. Se till att dom som kommer hit har skäl för det osv...

Men det är stor lögn att säga att den invandringen som vi har idag skulle vara vinstgivande, isåfall skulle vi vara jordens rikaste land.

Överdrift. Vi har en rätt liten invandring. Och vi ÄR en av världens rikaste länder.
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-20 16:48:54 följande:
    I statsskuld då eller?
    Nej. Vet inte varifrån du fått din extremt negativa bild av Sverige, men den är väldigt felaktig. Sverige är och fortsätter att vara i topp bland världens rikaste länder.
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-02-20 17:07:25 följande:
    Då måste det handla om privatpersoners ekonomi och inte samhällets.

För vad jag ser och läser så går inte kommunens budgetar ihop. Du har läst om skola, sjukvård och åldringar va?

Att vi måste höja skatterna för att det inte finns pengar?

Så berätta gärna för mig vart denna rikedom finns...
    Som land är Sverige fortfarande bland de rikaste, jo.

Klart som fan att budgettarna inte går ihop när vi haft skattesänkningar av löjliga proportioner! Det gör dock inte landet fattigare, bara mer felfördelat rikt.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-20 17:10:09 följande:
    Hur menar du nu..? Nyfödda barn tas ju i nästan samtliga fall om hand av sina biologiska föräldrar. På vilket vis stör det dig..?
    Och då kostar de mindre... hur?
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-20 17:18:36 följande:
    ...och om vi slutar föda barn, så slutar ju allting... Fast Dorian kanske gärna ser att den svenska befolkningen byts ut mot mörkhyade..?
    Bryr mig inte så noga oavsett, men att gnälla på att vi får in billig, utbildad arbetskraft och samtidigt förespråkar dyr, outbildad dito i form av bebisar... tja, då är det inte ekonomin man bryr sig om liksom.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?