Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

Kunigunda skrev 2014-08-10 16:05:12 följande:
    Javisst! SD - det sanna feministpartiet! Jag skrattar så jag kiknar.
    Ja, alltså ärligt så röstar jag hellre på ett parti som vill hindra att jag våldtas, än ett som lovar mig högre lön (på något roundabout vis som ingen egentligen vet om det funkar).
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-10 16:05:12 följande:
    Javisst! SD - det sanna feministpartiet! Jag skrattar så jag kiknar.
    Men du - varför tror du att antalet kvinnor i Sd bara växer..? Om partiet inte skulle vara bra för oss kvinnor. Och VAD - närmare bestämt - är det du inte tror skulle vara bra..? 
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    themia skrev 2014-08-10 18:40:13 följande:
    Vilka partier importerar våldtäktsmän?
    Och försök inte med något allmänt snömos - vi vill ha partinamn!
    M, Fp, C, Kd, S, V, Mp...
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-08-11 07:37:49 följande:
    Om du är kvinna borde du vara lite orolig iallafall, snarare än att det med alla medel ska försvaras?
    Nej jag vet inte hur kontrollen ska se ut eller hur man ska göra, så här på rak arm,  men att släppa dem fria att gå på gatorna här tills dess att man VET verkar vara en j-igt dålig ide, iallafall i min värld. Men du kanske inte bryr dig för egen del eller vännernas? Lite svinn får man räkna med typ, huvudsaken man inte ställer kraaav på de som kommer?
    När det gällde Mariannelundsfallet - där åtta (8) afghanska män förgrep sig på en ung svensk kvinna - så hade männen i fråga inte ens lämnat asylboendet ännu... SÅ fort gick det, att börja ta för sig av svennehororna...

Och JA - om man är kvinna eller förälder till en flicka, så bör man vara jävligt noga med vilket parti man röstar på nu den 14:de. 
  • Jeaninne
    Jeaninne skrev 2014-08-11 17:07:44 följande:
    När det gällde Mariannelundsfallet - där åtta (8) afghanska män förgrep sig på en ung svensk kvinna - så hade männen i fråga inte ens lämnat asylboendet ännu... SÅ fort gick det, att börja ta för sig av svennehororna...

Och JA - om man är kvinna eller förälder till en flicka, så bör man vara jävligt noga med vilket parti man röstar på nu den 14:de. 
    Hmmm... den 14:de nästa månad alltså.
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-08-11 11:06:45 följande:
    Fast saken är den att feminism inte strävar efter "jämställdhet" utan blott efter att gynna kvinnor. Så enkelt är det ju.
    ...fast det där håller jag inte med om (och jag ÄR kvinna). Feminismen strävar efter att gynna EN VISS TYP av kvinna. En kvinna som är manhaftig och inte särskilt barnkär, aggressiv och karriärinriktad på mäns vis... samt uppfödd i medelklassen, där hon fått både finansiella möjligheter, stöd och peppning att skaffa sig en prestigeutbildning och göra karriär.

Feminismen gynnar DEFINITIVT inte en kvinna från arbetarklassen som inte kan göra karriär, eller en kvinna från medelklassen som inte VILL göra karriär... En feminin kvinna som hellre vill vara hemma och ta hand om sina barn och skapa hemtrevnad, än kämpa om styrelseposter...
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-11 14:52:54 följande:
    .

Antifeministiska rörelser som SD och exempelvis IS eller talibaner har i grunden samma syn på sociala könsskillnader. De anses vara skrivna i sten - av Allah eller våra gener eller av något annat väsen, och detta oavsett att vi som förmår reflektera över oss själva och varför vi är som vi är så lätt kan se hur de sociala könsskillnaderna varierar såväl geografiskt som över tid.
    Lika okunnig som alltid. Man har aldrig hittat ett naturfolk, där kvinnorna jagar och krigar mot andra stammar, och männen sköter barnen och pysslar kring härden. Sorry. Det finns sagor och sägner om t.ex. amazonerna - som skulle ha bränt bort sitt ena bröst för att bättre kunna spänna pilbågen - men inga bevis har någonsin hittats för att de skulle ha funnits i sinnevärlden. 
  • Jeaninne
    ölburk2 skrev 2014-08-11 17:38:35 följande:

För t.ex det här: http://www.etc.se/inrikes/nazisterna-som-skapade-sverigedemokraterna 

Ett klipp från länken ovan, för er som inte orkar läsa:

"1995 gick en ung Jimmie Åkesson med i partiet i Sölvesborg. 
    Han hade varit medlem i över ett år när partikamraten Tina Hallgren Bengtsson   sommaren 1996 valtalade under mötet i grannkommunen Höör.
    Hon höll talet i naziuniform med koppel, ridstövlar och en stor röd flagga med ett stort hakkors hängande på ett staket bakom sig."

Feministerna torde vara glada, över denna unga kvinna som så blatant vågade stiga utanför sin könsroll!
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-11 18:11:09 följande:
    Äntligen överens om något, eller åtminstone nästan.

Tanken på särskilda reservat där sekten fick agera naturfolk utifrån dess föreställningar om vad som är viktigt med manlighet, kvinnlighet och etnicitet är en tilltalande tanke.

Visserligen skulle ju det kvinnliga underskottet bli markant, men kanske civilisationen kunde bistå med föda och gummidockor, de senare  kunde stagas upp vid lägerelden medan männen rusar runt i skogen med påkar och vrålande bankar på trädstammar med, kanske lite som Robert Blys Järn-Hans, men mer med betoning på Järnrörskents eskapader. Dessutom gör det ju inget om krigarna puttar på gummidockorna, de är ju mjuka så risken att de skadar sig själva är nog rätt liten.

Under tiden skulle det bli lugnare ute i civilisationen och folk skulle få mer tid att reflektera över den egna rollen i samhället - som man eller kvinna och som civiliserad människa.

Tänk bara ett nätforum där inte gråtarsektens ständiga ynkande "de kallar mig rasist" överröstade allt annat - så mycket tid det skulle bli över till sansade samtal.
    Det känns meningslöst att debattera med dig, eftersom du har svårt att fatta - för att tala ren svenska. Någon som hade den minsta erfarenhet av forskning och akademiska studier, skulle ha förstått vad jag menade. Nämligen vad som händer, när man plockar bort kulturens (tillfälliga och tidsbundna) krav, och generna/det naturliga får styra oss. Och det är ju DET vi måste leva i samklang med - för annars gör vi våld på oss själva. 
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-08-11 18:11:45 följande:
    Nej, man kan inte motarbeta våldtäkter genom uppfostran av flickor.

Dina inlägg brukar vara sjuka och det här är inget undantag.

Du som är SD-representant, har du vädrat alla dina åsikter irl så de vet vad de har att göra med?
    Inte överfallsvåldtäkter, nej. DET VAR JU DET JAG SA. För i så fall skulle vi inte kunna låta våra döttrar gå sjuksköterskeutbildningen - inklusive praktiken på kvällsskiftet.

...men vi KAN lära våra döttrar, att aldrig följa med en främmande man till hans lägenhet, stuga, hytt, hotellrum eller tågkupé... Att dejta männen på allmän plats först, och blanda in familj, släkt och vänner - och begära att få träffa hans... och vara säker på att man VILL ha sex med mannen, innan man sover över för första gången.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?