Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19364085.ab

Vad säger vi om det här då? "Svenskar" ansluter sig till ISS. Det står genomgående "svenskar" i artikeln. Inte ens en antydan om något mer exotiskt ursprung... Och PK-media mörkar inte alls verkligheten..? Obestämd

As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-14 16:26:32 följande:
    Vadå? Menar du att det inte är Svenne Medelsvensson och Nisse i Hökarängen som åker ner och strider för IS?
    Det är vad Aftonbladet vill få sina vänsterröstande och okritiska läsare att tro.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-08-14 22:35:47 följande:
    Vad tycker du att det ska stå om de är svenska medborgare? De står ju under svensk domsrätt när de återvänder hit och ska inte utelämnas eller dylikt om man kommer fram till att de har gjort något brottsligt.
    ...och hur galet är det på en skala..? Att man inte kan utvisa dem, menar jag. Detta är ytterligare ett bevis på att vi delar ut medborgarskap alldeles för snabbt och kravlöst. Känner man fortfarande ett så här starkt engagemang för sitt hemland, så är man inte mogen att bli medborgare i Sverige...
  • Jeaninne
    Jeaninne skrev 2014-08-14 22:55:26 följande:
    ...och hur galet är det på en skala..? Att man inte kan utvisa dem, menar jag. Detta är ytterligare ett bevis på att vi delar ut medborgarskap alldeles för snabbt och kravlöst. Känner man fortfarande ett så här starkt engagemang för sitt hemland, så är man inte mogen att bli medborgare i Sverige...
    Tillägg till detta: det borde även vara möjligt att riva upp medborgarskapen, för personer som begått riktigt grova brott (dit det här ska räknas naturligtvis).

Jag retar mig något enormt på, att dessa individer så uppenbart inte integrerat sig i Sverige, inte identifierar sig som svenskar... utan har sina lojaliteter någon annanstans. Samtidigt som de använder oss som ett skyddsnät. De räknar kallt med att UD och svenska advokater ska komma och rädda dem om de åker fat...
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-15 00:25:18 följande:

Skulle godtyckligt vilja räkna ut promillen utav svenska muslimer som åker iväg och krigar med terrornätverk. 80 stycken om cirka 500 000 ger 0,00016% eller då 1,6 promille.

Låt oss anta att mörkertalet är proportioneligt gigantiskt mot det uppskattade underlaget, låt oss säga att mörkertalet är 500 gånger (!!) större - och vi skulle inte ens komma upp i 1% utav sveriges muslimer.

Snacka om att göra hönor utav fjädrar. Givetvis är det förfärligt i sig men Sverigedemokrater verkar ha problem med att anpassa retorik och tanke efter verkligheten, man kan säga att de inte hanterar mängdlära så väl..

I det här fallet som såväl i flera, vill Sverigedemokraterna köra med någon slags kollektiv bestraffning via vår politik som medel. Vad löjligt få gör ska hela "gruppen" (Sverigedemokrater verkar bara ha råd med en kategori utav muslimer, muslimer) straffas för. Det är tydligen så som svensk rättvisa ska fungera, demonstrerar otaliga sverigedemokrater via praktik och retorik.

Tycker själv att det är ett äckligt vis att hantera människor på men kan man verkligen inte bättre så kan man inte.

Att verkligen åka iväg och kriga är ju ett enormt stort steg, och man måste dessutom vara av rätt kön och ålder samt (antar jag) fullt frisk och stark. Kanske ställs det krav på tidigare vapen/terrorutbildning också.

De som kan och får åka är toppen av ett isberg. Resten av isberget består av en massa människor - familj, släkt, vänner, trosbröder i närmaste moskè/islamistiska center - som tycker att det är en bra idé... och som är beredda att göra sitt, efter förmåga, den dag då det är Sverige som ska tas över...
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-08-14 23:44:55 följande:
    Vi kan utvisa människor som begår grova brott även om de fått svenskt medborgarskap. Om det går att verkställa beror på om ursprungslandet tar emot dem.

Alldeles oavsett människor som ansluter sig terroristnäverk kan människor givetvis känna stark tillhörighet med fler länder än ett. Det är inget konstigt med det alls. 
    Jag har aldrig hört om ett sådant fall. Länk..?

Det ÄR konstigt om man känner SÅ starkt för den islamistiska rörelsen - och samtidigt är bosatt i ett kristet land. Det ser du väl att det aldrig kan gå bra i längden..?
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-15 01:12:57 följande:
    Jag tror att fixeringen vid Isis bland sverigedemokrater börjar anta episka proportioner.

Mitt inlägg handlade om barnaga i Sverige,  inte om fanatiska galningar i Irak.
    Va? JAG införde ett nytt samtalsämne.
  • Jeaninne
    Bejje skrev 2014-08-15 01:18:48 följande:
    Ja det är just IS jag menar (dom kallar sig inte ISIS längre)
    Eller för att förtydliga det - Islamska staten.

Dom vill kontrollerar just nu allt och alla i stora områden och den som inte följer Sharialagar till punkt och pricka blir antingen mördad, eller om man har tur, bara kastat i fängelse och blir piskad osv. Detta gäller småsaker som t.ex. att man haft alkohol i sitt hem eller att ens fru inte täckt sig själv tillräckligt ute i samhället.

Den som tycker att det är normalt är en extrem muslim som stöder IS. Ingen annan normal person skulle tycka att detta är OK.
    Ja, och nu VET vi (jag visste det i och för sig redan förut) att det finns så extrema muslimer i Sverige. ISS vill ju dessutom tvångsomskära alla kvinnor i Irak mellan 11 och 46 år.

Någon här som tror att de män som håller med om detta, och befinner sig på vårt territorium - har någon respekt för svenska kvinnor som visar bröst och urringning och har sex före äktenskapet?
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-15 07:46:02 följande:
    De svenska nazister som åkte till Ukraina och "hjälpte till" i våras, då? Hur ska vi hantera dem?
    Nu ska jag först säga att jag inte vet vilka de var. Men om de var infödda svenskar så hör de naturligtvis hemma i Sverige oavsett vad de har gjort. Då finns det ju inget hemland att skicka tillbaka dem till, utan Sverige ÄR deras hemland.
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-14 18:15:19 följande:
    Oavset vilket så blir inte Sverigedemokraterna ett vettigare röstalternativ - på grund utav sådant här och dylikt. Den som tror att internationella konflikter inte skulle påverka Sverige, utifall Sverigedemokraterna får stort stöd i valet, har nog underskattat situationen samt överskattat partiet rejält.

Varför bjuder inte Sverigedemokraterna - som du aktivt tillhör - på mer nytta istället för att blott locka fram känslor till sin favör? Förstår inte hur något kreativt byggs upp genom dessa opinionsdrivande metod.

"- Världen är knas - rösta på Sverigedemomraterna!!" Något mer bör man ha att säga, som politiskt aktiv, för vilken privatperson som helst kan bjuda allmänheten på sådant här.

Tänk om Sverigedemokraterna kunde presentera, iallafall, hälften så många lösningar som problem de tar upp.. de verkar dock inte jobba så.

Har som allmän väljare ingen bred och djup bild av vad Sverigedemokraterna vill skapa - utan har bara en sådan klar bild framför mig när det kommer till Sverigedemokraternas syn på tillvaron, vad som upprör och glädjer dem politiskt. Förstår inte nyttan med att rösta på en viss inställning på tillvaron, ett parti får gärna ha mer praktiskt kött på benen än ett kafferep. Ni vill sänka immigrationen och ta vara på nationella värden, vägen dit hör man dock inte mycket om - allt som syns är varför, det vill säga känslorna bakom åsikterna, och väldigt lite annat.

Skulle vilja se Anders Borg driva igenom en helt ny radikal budget med, i princip enbart, motivationen "- Sverige behöver ta vara på sitt traditionella värde.". De flesta hade nog mött det med stark kritik och framförallt bett om en närmare och noggrannare förklaring över vad det "traditionella värdet" specifikt innehåller, hur upplägget ser ut och så vidare - Sverigedemokraterna verkar dock komma undan med luddigheter utan motstycke. Känslor tillåts gå före det mest i Sveriges nypolitiska strömningar..
    Om Sd kommer till makten kan vi i alla fall sluta ta in FLER muslimer. Vi kan också ställa högre krav på att de ska försörja sig själva, eller delta i utbildning eller åtgärder med målet i sikte att de ska kunna försörja sig själva. Direkt kopplade till bidragen - går de inte dit där de ska vara så får individen, eller familjen om de bor hemma, inga bidrag. Då får dessa unga män mindre ork att gå ner sig i fantasier...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?