• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Missermajser skrev 2014-02-17 20:53:28 följande:
    Vad är problemet?
    Vill du bli omtyckt!?
    Tråden handlar ju om varför folk hatar SD. 
    Det tåget har nog gått, är jag rädd. Jag uppfattar sjuttiofemman som en person som gillar att gläfsa men egentligen inte gör särskilt mycket annat än att upprepa sig om och om igen. Eller finns det någon här som vid det här laget inte vet var hon står i någon fråga på ämnet?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-02-17 21:13:13 följande:

Hur är jag hatisk? Ni brukar tramsa med de orden för att försöka tysta mig men ni kan aldrig bli konkreta.
    Jag avskyr sd's dubbla ansikte. Jag avskyr rasism och främlingsfientlighet.
    Hur är det hat? Ni kallar mina länkar för hatiska extremistsidor men kan inte konkretisera det.

Det jag gör är att påvisa att Sd är ett rasistiskt parti, det är inte hat. Förklara dig/er nu utan att använda er vanliga smutskastningstaktik.
    Vad ska jag förklara? Att jag uppfattar dig som närmast förblindad av motvilja mot SD och allt de står för? Att du t.ex. inte klarar av att inse att sidor som Interasistmen och så vidare inte är ett dugg mer opartiska och sakliga än t.ex. Avpixlat är bara ett exempel på vad jag menar. Dessa sajter har båda bakomliggande agendor som styr vad som skrivs och publiceras - inser man inte detta är man förmodligen blind på något plan.

Var det "den vanliga smutskastningstaktiken"?
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-17 23:23:10 följande:
    Det tåget har nog gått, är jag rädd. Jag uppfattar sjuttiofemman som en person som gillar att gläfsa men egentligen inte gör särskilt mycket annat än att upprepa sig om och om igen. Eller finns det någon här som vid det här laget inte vet var hon står i någon fråga på ämnet?

Pja jag uppfattar dig som en person som desperat försöker styra om diskussionerna till allt annat än sd's rasism. Vad står du själv?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-02-17 23:28:07 följande:

Pja jag uppfattar dig som en person som desperat försöker styra om diskussionerna till allt annat än sd's rasism. Vad står du själv?
    Nejdå, diskutera gärna den for all I care. SD har väldigt många fel och brister, jag ser inga problem med att sådant uppdagas utan det är tvärtom enbart positivt.

Det jag står för är att man inte kommer någonstans genom att idiotförklara nästan var tionde väljare. Men det verkar viktigare för många att sprida skit än att verkligen försöka åstadkomma något vettigt. Dessvärre är jag själv förmodligen lika inräknad i den gruppen som nästan alla andra i den här tråden, oavsett "sida".
  • Ingram

Folk hatar SD för att det i grund och botten är ett parti utan visioner och utan politik som gång på gång bevisar att deras företrädare är usla på sitt arbete.
    Vi har skandal efter skandal, vi har bristen på egentlig politik och vi har konstiga argument och felaktiga beskyllningar.
    Varför folk hatar SD är upp till individen själv men jag personligen har svårt att ta ett parti som vore farlig att ge för stort inflytande.

• sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-17 23:30:51 följande:
    Nejdå, diskutera gärna den for all I care. SD har väldigt många fel och brister, jag ser inga problem med att sådant uppdagas utan det är tvärtom enbart positivt.

Det jag står för är att man inte kommer någonstans genom att idiotförklara nästan var tionde väljare. Men det verkar viktigare för många att sprida skit än att verkligen försöka åstadkomma något vettigt. Dessvärre är jag själv förmodligen lika inräknad i den gruppen som nästan alla andra i den här tråden, oavsett "sida".

Så vad innebär det att sprida skit? Tråden handlar om varför folk hatar Sd, jag påvisar det gång på gång när Sd inte kan låta bli sina rasistiska utspel. Eller säger en sak utåt men handlar annorlunda. Eller när Sd sprider sin syn på kvinnor och jämställdhet.

Det finns mycket att ta av, med källhänvisningar.

Är fakta skitsnack?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-02-18 00:02:54 följande:

Så vad innebär det att sprida skit? Tråden handlar om varför folk hatar Sd, jag påvisar det gång på gång när Sd inte kan låta bli sina rasistiska utspel. Eller säger en sak utåt men handlar annorlunda. Eller när Sd sprider sin syn på kvinnor och jämställdhet.
    Det finns mycket att ta av, med källhänvisningar.

Är fakta skitsnack?
    Det funkar helt enkelt inte att avfärda vissa sajter som tendentiösa och vinklade för att sedan själv länka till sajter som är precis lika tendentiösa och vinklade och åberopa dessa som "sanning" och "fakta". Det känns lite som att källhänvisa till Wikipedia i en magisteruppsats.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-18 01:44:00 följande:
    Det funkar helt enkelt inte att avfärda vissa sajter som tendentiösa och vinklade för att sedan själv länka till sajter som är precis lika tendentiösa och vinklade och åberopa dessa som "sanning" och "fakta". Det känns lite som att källhänvisa till Wikipedia i en magisteruppsats.
    Slutpixlat är ett eko på Avpixlat. Fast Avpixlat är läskigt för de ger sig på invandrare medan Slutpixlat ger sig på de som ger sig på. Jag gillar deras skärmdumpar på SDares egna facebookinlägg, tweets etc för de visar precis vad för slags avloppstankar som så många bara inte orkar hålla inne med om främst invandrare, kvinnor och homosexuella.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-02-18 02:14:25 följande:
    Slutpixlat är ett eko på Avpixlat. Fast Avpixlat är läskigt för de ger sig på invandrare medan Slutpixlat ger sig på de som ger sig på. Jag gillar deras skärmdumpar på SDares egna facebookinlägg, tweets etc för de visar precis vad för slags avloppstankar som så många bara inte orkar hålla inne med om främst invandrare, kvinnor och homosexuella.
    Men va' fan, man kan ju inte angripa rasister, homofober och misogyna utan att vara ond, hatiskt extremvåldsvänster förstår du väl!!!!! Skrikandes
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-18 01:44:00 följande:

Avpixlat sprider propaganda och hetsar sina läsare genom sitt sött att uttrycka sig. Oftast utan grund. Kommentarsfälten är fulla av rasism och modereras inte enligt svensk lagstiftning. Hade avpixlat haft en ansvarig redaktör så skulle hen ha blivit åtalad direkt.

Interasistmen sprider visserligen också propaganda men har källhänvisningar eller screenshots på sd's övertramp samt är tydliga med vilka som driver sajten. Inga lagbrott tolereras så vitt jag vet.

Vilken sida känns mest seriös?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?