• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-15 14:22:58 följande:
    Att visa på SDs övertramp anses av SD-fansen som hatiskt och extremt. Man ska dalta med de arma offerkoftebärarna, och formligen bära dem till makten, helst utan minsta kritik eller ifrågasättande. Är man inte helhjärtat med dem är man mot dem, nämligen, och då ska man skjutas, ja då ska man skjutas men inte på en skottkärra fram...

Jag vet :) Bara kul att få dem att hålla tyst genom att spela ovetande och ställa enkla frågor som de inte kan svara på utan att erkänna sin rasism eller främlingsfientlighet :)
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-02-15 18:38:33 följande:

Jag vet :) Bara kul att få dem att hålla tyst genom att spela ovetande och ställa enkla frågor som de inte kan svara på utan att erkänna sin rasism eller främlingsfientlighet :)
    Meh, de är ju INTE rasister, för bara om man tror på raser, tycker att raser är mindre värda öppet, och är för eugenik är man rasist, annars är man bara "invandringskritisk", och det är minsann inte ALLS samma sak, trots alla yttre likheter... och inre likheter... Drömmer
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-16 04:57:28 följande:
    Meh, de är ju INTE rasister, för bara om man tror på raser, tycker att raser är mindre värda öppet, och är för eugenik är man rasist, annars är man bara "invandringskritisk", och det är minsann inte ALLS samma sak, trots alla yttre likheter... och inre likheter... 

Elementärt min käre Watson!
  • sjuttiofemman

Nu är det dags igen, Sd i Göteborg vill i sitt budgetförslag försämra så mycket det går för invandrarna och sedan "hjälpa på plats" när de tvingats att åka hem. Allt med parollen "bevara Sverige svenskt". Deras gamla slagdänga har tagits i bruk igen!

wp.me/p2oCcR-3sZ

Är faktiskt tacksam att de nu visar vad de egentligen tycker bakom den putsade PK-fasaden!

• kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-02-16 12:35:38 följande:
    Nu är det dags igen, Sd i Göteborg vill i sitt budgetförslag försämra så mycket det går för invandrarna och sedan "hjälpa på plats" när de tvingats att åka hem. Allt med parollen "bevara Sverige svenskt". Deras gamla slagdänga har tagits i bruk igen!

wp.me/p2oCcR-3sZ

Är faktiskt tacksam att de nu visar vad de egentligen tycker bakom den putsade PK-fasaden!
    Öh ja alltså som jag fattat SD som parti så vill de minska invandring och se en ökad assimilering, vilket verkar gå i linje med det du länkat. Så jag blir inte så förvånad då jag läser det. Men du är tacksam att de äntligen visar att de vill minska invandring och se ökad assimilering?
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-02-16 13:29:03 följande:
    Öh ja alltså som jag fattat SD som parti så vill de minska invandring och se en ökad assimilering, vilket verkar gå i linje med det du länkat. Så jag blir inte så förvånad då jag läser det. Men du är tacksam att de äntligen visar att de vill minska invandring och se ökad assimilering?

Ja så kan man ju vinkla det.

De vill ta bort alla bidrag till invandrare, till invandrarföreningar samt bestämma vad kvinnor inte får ha på sig i hela Göteborgs kommun. Det handlar snarare om att slå undan fötterna på invandrare än nån sorts assimilering.

Det finns inget positivt med assimilering. Såvida man inte är sverigedemokrat.

Varför förtrycka en grupp i samhället som redan har det svårt..?
  • sjuttiofemman

"Successivt bör Göteborg helt stänga för asylinvandring när ett system med skydd i närområden är förverkligat genom FN: s försorg. [...] De asylsökande som inte längre har skyddsbehov och som efter en tid i Göteborg känner att de inte hör hemma här ska uppmuntras att återvända till sitt hemland eller kulturella närområde."

Smaka på den. Först vill Sd göra det så jävligt som det går för invandrare, när de sedan börjar ge upp hoppet om skydd i Sverige så ska de "uppmuntras"

att åka hem. Fy fan, det låter exakt som Tyskland på 1930-talet där judarna förtrycktes på alla upptänkliga vis. De som inte flydde gasades senare ihjäl.

Nu tror jag naturligtvis inte att Sd har några planer på en "slutgiltig lösning" a la hitler men att Sd börjar nosa på fotspåren av historiens värsta brott mot mänskligheten är illa nog!

• nihka
    kenneth768768 skrev 2014-02-16 13:29:03 följande:
    Hur ökar man assimilering genom att förbjuda slöja så som SD i Göteborg vill?
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-02-16 13:51:34 följande:
    "Successivt bör Göteborg helt stänga för asylinvandring när ett system med skydd i närområden är förverkligat genom FN: s försorg. [...] De asylsökande som inte längre har skyddsbehov och som efter en tid i Göteborg känner att de inte hör hemma här ska uppmuntras att återvända till sitt hemland eller kulturella närområde."

Smaka på den. Först vill Sd göra det så jävligt som det går för invandrare, när de sedan börjar ge upp hoppet om skydd i Sverige så ska de "uppmuntras"
    att åka hem. Fy fan, det låter exakt som Tyskland på 1930-talet där judarna förtrycktes på alla upptänkliga vis. De som inte flydde gasades senare ihjäl.
    Nu tror jag naturligtvis inte att Sd har några planer på en "slutgiltig lösning" a la hitler men att Sd börjar nosa på fotspåren av historiens värsta brott mot mänskligheten är illa nog!
    jodå det menar du visst eftersom du nämner det stup i kvarten.
  • kenneth768768
    nihka skrev 2014-02-16 15:05:20 följande:
    Hur ökar man assimilering genom att förbjuda slöja så som SD i Göteborg vill?
    inte vet jag? poängen är att "avslöjandet" inte var så avslöjande. Ungefär som man skulle förvånas över vänstern då de vill höja skatterna. "KOLLA DÄR KOM DEN NU AVSLÖJADE DE SIG"
Svar på tråden Varför hatar folk SD?