• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Philipsson skrev 2014-02-18 20:41:03 följande:
    Så du är Sd-are!?
    Min inställning är att SD:ares argumentation är så ihålig att det räcker gott att presentera fakta som motbild.

Kommer just från en tråd där två krakar fått för sig att Sverige är på väg att bli ett u-land och att inbördeskriget står för dörren. Krakarna hade läst något i nationell.nu om att Sveriges HDI-index är på väg mot världsbotten. Då räcker det gott att länka till UNDP och deras redovisning av HDI där Sverige intar en betryggande sjundeplats och har en positiv utveckling.

Personligen anser jag att du lite väl ofta tror dig kunna veta vad folk tycker innerst inne. Du borde försöka förkovra dig lite inom de naturvetenskapliga disciplinerna, då skulle du kanske inse att tankeläsning väger rätt lätt i jämförelse med fakta.

Missförstå mig inte. Det finns naturligtvis många humanister som har mycket vettigt att säga, men i egenskap av naturvetare kan jag tycka att du borde skaffa dig en viss kännedom om vad som är möjligt och vad som inte är det.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-18 14:05:19 följande:
    Om SD är det mest hatade partiet (vilket jag ifrågasätter) så är det mycket för att de själva sprider hat. Går man runt och slänger okvädningsord åt alla tänkbara håll, och har en ideologi som i princip är emot allt och alla, ja, då blir man lätt ogillad.
    Av riksdagspartierna. Har sett siffror på det och länkat flera gånger tidigare, men nu hittar jag det inte. Undersökningen var gjort i samband med en opinionsundersökning som typ väljarbarometern och SD var det parti som flest andra väljare ryggade för. Utanför riksdagspartierna är säkert något av de rent nazistiska partierna en god kandidat för förstaplatsen.
  • nihka
    Audhild01 skrev 2014-02-18 19:28:08 följande:
    Nu hänger jag nog inte med..? Ska inte Breivik omfattas av demokratin..?
    Vad det det du menade med ditt uttalande om "Breiviks förtvivlan"?
  • Audhild01
    Philipsson skrev 2014-02-18 19:54:14 följande:
    Fast det där med att bedöva djuren före slakten, varför gör man det? Det som sker då är ju att vi som konsumenter får i oss en massa aenestesia.

Vad det handlar om är att de som håller djur ska döda snabbt.
    Va? Är det något i luften eller dricksvattnet idag..? För du är den andre av två vanligen vettiga personer, som skriver osmarta saker i kväll. Självklart bedövar man inte slaktdjur med droger som hamnar i köttet (trodde du verkligen det..?) Man använder en bultpistol.
  • Audhild01
    Philipsson skrev 2014-02-18 19:54:14 följande:
    Fast det där med att bedöva djuren före slakten, varför gör man det? Det som sker då är ju att vi som konsumenter får i oss en massa aenestesia.

Vad det handlar om är att de som håller djur ska döda snabbt.
    Och dessutom måste hjärtat slå medan det pumpar ut blodet. Det är därför djuret måste vara vid liv medan den processen pågår. Men det ska ju inte vara medvetet om att det håller på att förblöda.
  • Audhild01
    nihka skrev 2014-02-18 21:08:56 följande:
    Vad det det du menade med ditt uttalande om "Breiviks förtvivlan"?
    Orden låter bekanta, men jag måste ha menat något annat.
  • nihka
    Audhild01 skrev 2014-02-18 21:13:30 följande:
    Orden låter bekanta, men jag måste ha menat något annat.
    Ja, du ville belysa hur den "förtvivlade" Breivik kom sig för att agera som han gjorde.

Det här forumet svämmar över med dina rasistiska och rasistvänliga kommentarer.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-02-18 20:38:48 följande:
    Belägg för ditt Sd-hat?

Hat får stå för dig.

Är du anarkist?
  • Audhild01
    nihka skrev 2014-02-18 21:21:16 följande:
    Ja, du ville belysa hur den "förtvivlade" Breivik kom sig för att agera som han gjorde.

Det här forumet svämmar över med dina rasistiska och rasistvänliga kommentarer.
    Jaha, men jag har i alla fall aldrig försvarat själva gärningen. Jag har tonåringar själv, vet du.
  • nihka
    Audhild01 skrev 2014-02-18 21:22:10 följande:
    Jaha, men jag har i alla fall aldrig försvarat själva gärningen. Jag har tonåringar själv, vet du.
    Jaså inte. Tonåringar aktiva inom socialdemokraterna och med invandrarbakgrund?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?