• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-19 18:16:19 följande:
    Likaså:Känner du dig svensk, upplever du och andra dig som svensk, älskar du svensk mat och svensk film, och hejar bara på DIF eller AIK eller likn, ja då skulle jag säga att du har en svensk mentalitet.

Oavsett att du sen heter Mtumbu i efternamn och är född i Gambia.

(Naturligtvis är du när allt kommer omkring svensk medborgare och s.a.s. legalt svensk.)

Problemet är ju att inte ens Zlatan är svensk i sd's ögon trots att han känner sig svensk, är född i Sverige, är stolt över det och spelar i landslaget. Man kan inte bli mer svensk men det duger ändå inte åt Sd...
  • Kofot
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-19 18:16:19 följande:

Likaså:

Känner du dig svensk, upplever du och andra dig som svensk, älskar du svensk mat och svensk film, och hejar bara på DIF eller AIK eller likn, ja då skulle jag säga att du har en svensk mentalitet.

Oavsett att du sen heter Mtumbu i efternamn och är född i Gambia.

(Naturligtvis är du när allt kommer omkring svensk medborgare och s.a.s. legalt svensk.)

Vad blir man om man inte gillar AIK, DIF eller sport alls och tycker att svensk film är så där och att svensk mat suger jämfört med en del annat krubb?
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 19:24:56 följande:
    Problemet är ju att inte ens Zlatan är svensk i sd's ögon trots att han känner sig svensk, är född i Sverige, är stolt över det och spelar i landslaget. Man kan inte bli mer svensk men det duger ändå inte åt Sd...

Det enda som påminner om ett utländskt ursprung hos Zlatan är namnet och hudfärgen. Därav min slutsats om att det i grund och botten är hudfärgen det handlar om. Därför är det på tiden att Sd slutar hymla med sina åsikter, låt väljarna veta vilket rasist-parti de röstar på!
  • Kofot
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 19:35:53 följande:

Det enda som påminner om ett utländskt ursprung hos Zlatan är namnet och hudfärgen. Därav min slutsats om att det i grund och botten är hudfärgen det handlar om. Därför är det på tiden att Sd slutar hymla med sina åsikter, låt väljarna veta vilket rasist-parti de röstar på!
    Jag blir förvånad varenda gång jag hör någon säga att SD inte är ett rasistiskt part. För det är precis just det dom är och inte bara det. De är kvinnofientliga, islam- och homofober.
  • sjuttiofemman
    Kofot skrev 2014-02-19 19:39:11 följande:
    Jag blir förvånad varenda gång jag hör någon säga att SD inte är ett rasistiskt part. För det är precis just det dom är och inte bara det. De är kvinnofientliga, islam- och homofober.

Mm instämmer helt. Och i youtube klippet ovan erkänner Åkesson indirekt att det är hudfärgen som gör att Zlatan inte kan vara svensk.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-19 12:44:45 följande:
    De hängde ut sig själva rätt bra, men blev måhända lite purkna när det visade sig att de inte bara fick ryggdunkar på Facebook för sitt fjortisvandaliserande.

Nog för att Avpixlat gick över gränsen (om man nu ska tro på att det gått till precis som IRM skriver, jag kan inte se några skäl aaaaalls till att man inte ska svälja deras sanning rakt av så vi gör väl så) - särskilt synd tycker jag inte om dessa demokratins förkämpar till tonårsflickor för det. Eller hade tonen varit lika ursäktande och överslätande om gärningen burit högerextrema förtecken?
    Jag var snabb och följde förloppet direkt på FB och avpixlat i reel tid och det var rena lynchningen. Det har jag berättat tidigare. Man gav sig inte bara på tonårstjejerna med grova tillmälen och hängde ut dem med namn, adress och vilken skola de gick på utan snokade även upp och la ut vilken någon av föräldrarna var, vad den jobbade med, var den jobbade etc, etc, etc.
  • nihka
    Uppdaterad3 skrev 2014-02-19 16:10:24 följande:
    Det är lite intressant. Är det min uppgift att fördöma tveksamma blogginlägg bara för att sjuttiofemman kallar mig Sverigedemokrat? Och om jag inte gör det (t.ex för att blogginlägget tagits bort innan jag hunnit läsa det) så har jag gått till motangrepp mot, ja, vad då?
    Om du kommenterar ett inlägg som visar när Thoralf Alfsson SD-riksdagsledamot gör bort sig (igen!) med dina egna exempel på "felaktiga publiceringar" om flyktingar ser jag det som att du inte bemöter innehållet utan går till motangrepp, ja.

Det skulle visst kunna handla om ursprunglig rapportering från "imkompetenta journalister", men Thoralf Alfsson är som offentlig person ansvarig för både det han själv producerar och det han för vidare. Det är hans jobb att undersöka, eller låta någon annan undersöka, sanningshalten i det han publicerar på sin blogg FÖRE han lägger ut det där särskilt om det handlar om nedvärderande saker om andra människor - i det här fallet i vanlig ordning riktat mot invandrare.

Är det inte invandrare så är det homosexuella och muslimer som är hans favoritgrupp att pissa på. Om man inte vill pissa ihop med honom verkar det som han tycker att man inte har hans stora "humor":

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/thoralf-alfsson-tog-bort-omstridd-film(4164458).gm
  • Uppdaterad4
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 17:42:49 följande:

Ja jag refererar till hur mina meningsmotståndare på FL brukar raljera i sina inlägg.
    Och sista meningen driver jag med avpixlat.
    När du beskriver hur ni SD-are är så handlar det om precis det. Generaliseringar om den grupp du kategoriserat som sverigedemokrater.
  • Uppdaterad4
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 17:44:54 följande:

Varsågod och länka till en artikel som inte är avsedd som ett skämt på IRM som gör antagandet att alla sverigedemokrater är på ett visst sätt.
    Tror faktiskt inte du kommer att hitta någon.
    Det har jag ingen uppfattning om, lite oklart varför du tror jag uttalat mig om den saken.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?