Inlägg från: LadyInRed |Visa alla inlägg
  • LadyInRed

Varför hatar folk SD?

Stormvind skrev 2014-02-04 19:49:46 följande:
    Och du förstår uppenbarligen inte artikeln överhuvudtaget.
    Det är nu du helt plötsligt känner doften ifrån en stilla ocean
    Plötsligt står där i en levande orkan

Samt känner dig fångad av en stormvind
    Fast för dig
    Ingenting kan hindra dig
    När det blåser i vårt hjärta
    Fångad av en SD-vind!!!!

Här finns bara vi och jag,
    och det hat som himlen lämnat kvar....

Det är dags att ge sig av
    För folk som har flytt kommer aldrig mer
    Reser ut på öppet hav
    Där altting blir SD-hat!!!

Utan saknad lämnar de sin trygga hamn
    Fria men ändå bunda till ett öppet hat...
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • LadyInRed
    Stormvind skrev 2014-02-04 20:56:22 följande:
    Skicka STIM pengarna till Carola.

Det är väl ganska uppenbart vad artikeln handlar om, att båda sidor är exakt lika goda kålsupare.
    Skillnaden är att antirasister inte helt olikt extremister tror deras gärning är for the better good. Och därför berättigad, de är beredda att döda för att få igenom sin vilja (Jag har läst åtskilliga twitter kommentarer där vänsteranhängare hotat med att slå ihjäl folk om SD kommer till makten, det är sådant intelligent talande man blir imponerad över och känner direkt, ja snälla styr vårt land.) 

Det enda du gör när du läser artikeln är att missförstå hela innebörden och hänvisar till ett inlägg som inte har ett skit med artikeln att göra.
    Du tolkar, du missförstår...
    Ger du mig en andra chans?
  • LadyInRed
    Stormvind skrev 2014-02-04 22:26:46 följande:
    Så klart.
    Tack Glad
  • LadyInRed
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-07 20:42:19 följande:

Varför hatar folk SD?

För att de vet innerst inne att SD har rätt.

Sverige är inte Sverige som det var på 80-talet. Då kunde man lyxa till det genom att t ex rösta på MP.

Det kan man inte längre. För Sverige håller på att gå i putten, och gissa tre gånger vad det beror på?

RESTEN AV EU ser på med skräckblandad min och ser när båten sjunker och tänker "Puh vi slapp undan den kulan!"

Tror mer på att Sverige är på väg i putten för att vi och övriga välbärjade länder valde att sälja ut vår verkstad till de som var beredda att snickra ihop samma möbler till lägre priser (kortsiktig vinst). När verkligheten väl kommer ikapp är det lätt att skylla på att det är allmänna drägg och utomstående som är orsaken till nuvarande problem (långsiktig konsekvens).

Själva grundorsaken förblir den samma oavsett vad vi väljer att skylla på.
  • LadyInRed
    M Y L F skrev 2014-02-07 21:55:02 följande:
    Men de EU-medborgare som har kunskap om de enskilda ländernas ekonomiska stabilitet brukar väl närmast tala med beundran om Sverige.[/quote] Sveriges ekonomiska stabilitet? Jag som inte ens ar SD regerar starkt. Vi har enorma statsskulder, kommuner har varken pengar, bostader eller jobb att erbjuda, men STATEN tvingar dem att ta emot folk, svenska tidningar som Aftonbladet och Ex-pressen skriver ju inte riktigt nyanserat. Vilket skitsnack. Vi kan inte ta emot fler. Nar ska folket vakna undrar jag? Reinfeldt hoppas/sakert att vi sover lange an sa att han kan fylla sina kompisar fickor med miljader, typ Bert Karlsson. Inse att den politik vi for med invandring fyller redan valdigt rikas fickor. Vi vanliga arbetare far betala med bade pengar till den okontrollerade och kriminella invandring vi har och konkurens om bade bostader och jobb till vara barn pa kopet. Las utlandska tidningar = Sverige ar idag ett land man har som skramselland. Du borde lasa www.weritwagner.wordpress.com
    Sverige är faktiskt ett riktigt skräckexempel i många avseenden, beroende på ur vilken synvinkel man ser på saken. Jag tror att vi är ett av de länder ledarna i många diktaturer drömmer mardrömmar om på nätterna. Samtidigt som vi har vaggat andra länder till sömns tack våre vår strävan efter att en människa ska ha rätt att kalla sig människa.

Alla människor har dock en tendens att kunna vakna upp när drömmen väl övergår till mardröm. Och tänk även till en extra gång, nästa gång du får för dig att beskriva vad en vanlig arbetare egentligen är för något...
  • LadyInRed
    nihka skrev 2014-02-07 22:10:57 följande:
    Vi vill köpa billiga varor men få mycket betalt när vi själva jobbar. Det är ju inte svårt att räkna ut att inte det går ihop, så vi blir mer och mer beroende av att människor i andra är fattiga och jobbar för skitlöner.
    Precis! Vi har blivit giriga.

En skev balans skapar obalans. Det är då uppfinningsrikedomen florerar i över hur vi ska kunna kompensera för detta, vilket inte är hållbart i längden. Om vi nu blir ännu mer beroende utav att andra arbetar för ännu lägre löner, så leder det till att makten förflyttas ännu ett snäpp högre upp i näringskedjan och utvecklingen går bakåt istället för framåt.
  • LadyInRed
    M Y L F skrev 2014-02-07 22:45:00 följande:

Och det beror pa, hall i dig, att svenska hushall overbellanar sig. Fler har privata forsakringar. Precis som hogern onskade... Vi har kass samhallsekonomi kolla skola och sjukvard blir ju drabbade hela tiden. Hur bra kan landet ga liksom? Folk grater ju ut i tdningara varje dag, Gamla far kaffe indraget, far inte plats pa boenden, halva aggalvor. Behover jag saga mer? Sager det igen, dom som redan ar rika tjanar miljader pa invandringspolitiken, tror du politiker fran hogern gor det av godhet? Las bloggen jag hela tiden lankar till, men fragan ar om ni vagar lasa?
    Klart herr ROT och fru RUT mfl har att vinna på invandringen. Ibland räcker det med ett enkelt konstanterande istället för en komplicerad redogörelse...
  • LadyInRed
    nihka skrev 2014-02-07 23:33:44 följande:

RUT och ROT har visat sig bra för sysselsättningen. Det är ingen vinst att anlita svartjobbare när det är lika billigt vitt och med garanti. Duktiga hantverkare går inte arbetslösa utan det är kö till dem.
    Att svartjobb har tvättats vita är jättebra. En bevis för att skattejägarna har vunnit över skattesmitarna...

Frågan är om alla är inbjudna till festen som hålls efteråt? Knappast, enbart de som har möjlighet att skörda vinsten är vinnare. Med det menar jag att det kommer dröja innan RUT och ROT är tillgängliga för verkligen alla.

Men som sagt, det är bra att svart blir vitt.
  • LadyInRed
    nihka skrev 2014-02-08 00:02:22 följande:
    Kopiera aldrig andras länkar.

Hon heter Wager och därför är adressen:

meritwager.wordpress.com/

Verkar vara en vettig människa.
  • LadyInRed
    nihka skrev 2014-02-08 00:21:07 följande:

Det är tillgängligt för de som har lite pengar och som på detta vis kan föra pengarna tillbaka in i systemet. Taket gör att ingen enskild kan profitera stort. Dessutom ger det en spinoffeffekt i arbete för personer som håller på med ekonomisk redovisning. Många hantverkare lejer i sin tur hjälp med pappersarbetet eftersom det ligger an på dem att sköta om avdraget åt kunden plus all den vanliga byråkratin.

Ja, jag håller med. Det är bra att svart blir vitt. Vi behöver öka sysselsättningsgraden - alltså den officiella. Det var en av de 5 punkterna i Mckinseyrapporten jag postade tidigare.
    De som har den inkomsten och har möjlighet att ta in vit personal istället för svart i hemmet bör väl snarare vara nöjda med sitt bidrag till samhället istället för att klaga på de övriga problemen ingen vågar ta sig an. Att byrokratin i sig självt har blivit ett hinder för många människor är ingen hemlighet längre.

Byråkrati är till för att beskydda en verksamhet av en större organisation. En byråkrati innehåller enbart en massa blanketter utan innehåll, då beslut fattas utav högre makter än faktat som dokumenterats på papperet.

Jag håller med. Ökad sysselsättning är den rätta vägen, men inte på bekostnad utav allmännhetens förfall. Det är min egen åsikt.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?