• Anonym (underhållsbidrag)

vad ingår i underhållsbidraget?

Finns det nån här som vet vad som ingår när man räknar ut underhållsbidraget? Om jag som boendeförälder har kostnader för barnets fritidsintressen för 30 000, räknar man med dem då när man ska räkna ut underhållsbidraget?

• Svar på tråden vad ingår i underhållsbidraget?
  • Anonym (humor)
    Anonym (pia) skrev 2013-11-01 00:41:36 följande:
    Man kan väl anta att Ts är minst 30 år eftersom dottern är 10 år
    Finns väl ingen i den åldern som tjänar 18000
    Ja? Ts behöver inte ha flera års arbetslivserfarenhet för det.

Jo. Tyvärr.
  • Anonym (AA)

Jag kanske ska tillägga att man tar en stor risk om man går till domstolen. För den som förlorar riskerar att få betala rättegångskostnaderna. Så det kan bli dyrt om det vill sig illa.

• Anonym (humor)
    Anonym (AA) skrev 2013-11-01 00:47:56 följande:
    Jag kanske ska tillägga att man tar en stor risk om man går till domstolen. För den som förlorar riskerar att få betala rättegångskostnaderna. Så det kan bli dyrt om det vill sig illa.
    Jag skrev det innan men Ts kommenterar inte det. Samma med ev. umgänge.
  • Anonym (AA)
    Anonym (humor) skrev 2013-11-01 00:48:55 följande:
    Jag skrev det innan men Ts kommenterar inte det. Samma med ev. umgänge.

Ok, bra. Det är ju viktigt att veta vad man ger sig in i om man ska börja tvista i domstol. Det bästa är ju alltid om man kan komma överens själva på nåt sätt.
  • Anonym (humor)
    Anonym (AA) skrev 2013-11-01 00:53:15 följande:

Ok, bra. Det är ju viktigt att veta vad man ger sig in i om man ska börja tvista i domstol. Det bästa är ju alltid om man kan komma överens själva på nåt sätt.
    Ja det är inte alltid så att man får det man vill.
  • Anonym (Qwe)
    Anonym (pia) skrev 2013-11-01 00:41:36 följande:
    Man kan väl anta att Ts är minst 30 år eftersom dottern är 10 år

Finns väl ingen i den åldern som tjänar 18000

Är du dum på riktigt eller är du inte medveten om att det är ganska vanligt med dessa löner?

Jag är 37 år, har jobbat heltid på samma företag i 17 år och har en lön på 23 750 kr (innan skatt) efter att skatt, matavdrag, parkering är dragen på min lön får jag ut ca 17 000 kr i månaden.

Dags att komma ut ut din lilla bubbla och inse att alla har inte hög lön!
  • Anonym (pia)
    Anonym (Qwe) skrev 2013-11-01 06:33:59 följande:

Är du dum på riktigt eller är du inte medveten om att det är ganska vanligt med dessa löner?
    Jag är 37 år, har jobbat heltid på samma företag i 17 år och har en lön på 23 750 kr (innan skatt) efter att skatt, matavdrag, parkering är dragen på min lön får jag ut ca 17 000 kr i månaden.

Dags att komma ut ut din lilla bubbla och inse att alla har inte hög lön!
    Se där , du har ju mycket mer än 18000 kr och jag pratar om personer över 30 eftersom TS troligen är det.
  • Anonym (Get real)

Jo, det finns vuxna människor med låga löner. Min exman hade 20.000 före skatt på sitt förra jobb, han var då 44 år med lång arbetslivserfarenhet. Hans dåvarande sambo hade 17.500 före skatt, hon jobbade heltid som städare, så visst är det fullt möjligt, i alla fall på mindre orter med få arbetsgivare.

• Anonym (Qwe)
    Anonym (pia) skrev 2013-11-01 08:23:58 följande:
    Se där , du har ju mycket mer än 18000 kr och jag pratar om personer över 30 eftersom TS troligen är det.
    Och vart har Ts skrivit att 18 000 är efter skatt? Det normala är väl ändå att man anger sin lön innan skatt är dragen...

Jag antar att Ts menar att hon har 18000 innan skatt och det var det jag antog att du hånade...

Ja, jag har har mer än 18 000 i grundlön men jag vet att många har betydligt sämre inkomst trots heltidsanställning och att de är över 30
  • Anonym (pia)
    Anonym (Qwe) skrev 2013-11-01 08:40:42 följande:
    Och vart har Ts skrivit att 18 000 är efter skatt? Det normala är väl ändå att man anger sin lön innan skatt är dragen...
    Jag antar att Ts menar att hon har 18000 innan skatt och det var det jag antog att du hånade...

Ja, jag har har mer än 18 000 i grundlön men jag vet att många har betydligt sämre inkomst trots heltidsanställning och att de är över 30
    Jag har i alla inlägg utgått att det är 18000 bruttolön
Svar på tråden vad ingår i underhållsbidraget?