Inlägg från: Danni 83 |Visa alla inlägg
  • Danni 83

Någon från Uppsala?

Hej, jag hoppar in här. Bor i Storvreta sedan december förra året. Har två söner som är

6,5 år och 3,5 år. Beräknad med trean 20/6, v 22 nu . När är ni andra beräknade? Mår ni bra? Jag har foglossning hade det med tvåan också, och har lågt hb, 90 nu :-/. Annars är det ok värt varje minut.

Ser att ni pratar om att flyga utomlands, tror att de flesta flygbolag har restriktioner de sista två månaderna av graviditeten. Sambon är från Österrike och vi tänkte flyga ner över påsk. Blir hem någon vecka efter man passerat gränsen, men det behöver man ju inte säga min andra son kom i v37+1 så jag skulle inte våga flyga i v37.

• Danni 83

Läste på Norweigan att om flygbussen överskrider 4 timmar får man inte flyga efter v36. Under fyra timmar så får man flyga med läkarintyg som säger att man är frisk nog att flyga. Men Grekland tar väl 4,5? Man gör ju som man vill, de frågar väl inte om intyg i vilken vecka man är så säger man 35 fast man är i v 37 så accepterar de säkert det

• Danni 83

Johannatys: ja bröllop är speciella, är det någon nära som gifter sig? Är man beredd att ta risken så kanske, men det kanske vore tråkigt för din man också om han skulle missa födelsen?

Ja man får vara glad om man mår bra jag tänker på alla som har det värre, men det blir lite tyngre för varje gång tycker jag. Skulle helst alltid jobba mindre men sambon pluggar till psykolog och har många år kvar, vi har inte riktigt utrymme ekonomisk att jag jobbar deltid. Sen hör man alltid om deltidsfällan för kvinnor, sämre pension osv. Så känner man att varför ska jag inte orka jobba heltid. Men 40 timmar + pendling på 8 timmar i veckan blir en del. Det är inte mycket energi kvar på vardagskvällarna att umgås med barnen. Nåja. Man får glad att man har ett jobb.

• Danni 83

Johannatys: aha, svåger - är det din syster som gifter sig? Eller din mans bror? Skulle din man vara hemma? *nyfiken* Jag antar att de hade bokat bröllopet innan nu fick veta att er lilla skulle komma så nära.

Skönt att vara student, jag var det med både första och andra barnet. Vad är du läser?

Håhå vad jag är trött, ska och simma med en kollega och min äldsta har hållt mig vaken sen kl 4 för han är förkyld. Gäsp-gäsp. Kommer inte hem förrän sent för ikväll ska jag på massage Karins balans i Uppsala- någon som har varit där?

• Danni 83

Tack Spionen. kommer du jobba heltid nu eller börjar du lite? Jag är sjukskriven 25% för foglossning,sammandragningar, lågt HB och trött. Ska träffa läkaren igen på måndag för nu bedömning. Lycka till med att börja jobba igen :-!

Nilla81:åh vad mysigt jättegrattis.

• Danni 83

Nellang: välkommen hit och grattis till graviditeten . Jag har fått tid för foglossning hos sjukgymnaster på Svartbäckens VC. De har genomgångar i grupp varannan måndag, ring och fråga om du också kan få en plats! Jag ska dit på måndag, man kan boka in enskild tid annars.

Samariterhemmet har sjukgymnaster annars , en egen mottagning , du kanske kan få tid där ?

• Danni 83

Kul med en lista. Jag tog mig friheten att skapa en ny tråd med infon för här fylls det på med så många inlägg sen så för att hitta sista listan behöver man scrolla bakåt så mycket efter ett tag

Nya bf-tråden finns här: bf- tråd : Vi gravida 2014 från Uppsala

Kan inte länka från mobilen men så fort jag sitter vid en dator så borde de gå, om ni inte hittar när ni söker.

Svar på tråden Någon från Uppsala?