Inlägg från: Danni 83 |Visa alla inlägg
  • Danni 83

Någon från Uppsala?

Hej igen Glad. Vi planerar in en fika i den andra tråden "Någon från Uppsala med bf sommaren 2014" på lördag. Någon härifrån som vill vara med ? Förslag på lunchfika, men inget är bestämt.

Mamma till två hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. <3
  • Danni 83

Aava: tack! ok ja det var härligt att fira påsk i riktig vår. Ha en trevlig helg!

• Danni 83

Hej!! Vår bebis hade lite bråttom ut och kom redan i måndags! (En dag innan uppsägningstiden för bm löpte ut!!- villa odds.) i v 36+2. Det började med en lätt blödning på lördagen och på söndagen vaknade jag av att vattnet gick. Åkte in för koll, hade inga värkar än. 24 timmar är praxis för igångsättning på Ackis vid vattenavgång, så vi fick en tid kl 8 på måndagen. På natten började det dock dra igång själv, så vi var inne vid 4 måndag morgon. Hade jobbat hemma då hela natten, med TENS och vetekudde, var så trött men var öppen 2 ynka cm. Den längsta latensfasen som funnits kändes det som. När de undersökte tappen fick det dock fart och på tre timmar var jag öppen nästan 6 cm. Tre timmar till så var vår tredje son född. Jag klarade mig på lustgasen och slapp bristningar. 2950 gram och 48 cm. Vi stannade hela tre dygn på BB vilket var så skönt och nu är vi hemma i bebisbubblan sen i torsdags. Storebröderna är så stolta, speciellt 7-åringen. Idag sa mellanbror 4 år att han minsann också var en bebis, så han fick sitta med pappa under en filt och bli kramad på <3. Vilken lycka det är.

• Danni 83

Hej på er, hur mår ni? Vi har haft ett tufft dygn här i tors- fredag då vi blev inlagda på Ackis för Samuel var gul, trött och slö så han fick sola en natt. Nu mår han bättre och vi fick komma hem i fredags.

Känner oss redo för en fika och skulle kunna ses på onsdag. Någon som vill och kan? Kanske Fågelsången runt lunch?

• Danni 83
    nellang skrev 2014-06-16 20:36:25 följande:

I morgon ska jag på inskrivning på Akkis och på torsdag är det snitt. Åh vad jag längtar!!

Hur har ni andra det? Fler bebisar på gång?

Åh vad spännande. Stort lycka till!!

Vi har det bra, lilleman blev tre veckor idag <3
  • Danni 83

Vi planerar en fika i Stadsparken på mån eller tis, lite beroende på vädret, typ picknick. Någon som vill vara med härifrån?

• Danni 83

Tattines: grattis!! Håller tummarna att det går bra den här gången, vilket det säkert gör. Det är ju tyvärr så vanligt med mf någon gång jag fick själv ett förra året i juli i V6+3 och det tog hårt. Men nästa gång gick bättre och 25/5 kom tredje prinsen till oss. Lycka till!!

• Danni 83

Johannatys: vad spännande! Har det hänt något? Bf+2 idag då om inte liten redan tittat ut ;). Tänker på dig!

• Danni 83

Nilla: spännande! Då har vi snart två små trådbebisar här. Hoppas att det drar igång snart för dig. Drygt med alla frågor :-/ jag minns hur det var med första sonen. Tvåan kom tre veckor tidigt och trean fyra veckor tidigt så där hann ingen direkt fråga, men man blev ju lite överrumplad själv

• Danni 83

Åh stort grattis till er båda, vad underbart. Hoppas att ni mår bra! Vad lustigt att nu fick på samma dag .

Ha nu en underbar första tid tillsammans!

• Danni 83

Vi har också mycket naket, amma ofta och i skuggan. De klarar ju säkert av det bara man gör det man kan och de dricker tillräckligt.

Svar på tråden Någon från Uppsala?