Inlägg från: Nilla81 |Visa alla inlägg
  • Nilla81

Någon från Uppsala?

Har tagit en tablett postafen och jag tror det har hjälpt. Känner inget just nu iaf.

Synd att man inte är så förtjust i kräm för det är ju nåt bra. Inte så mycket att tugga. Lätt att ha en burk i väskan när man blir sugen/hungrig.

Åt mycket nudlar när jag väntade dottern.

Tattines: säkert graviditeten som spökar när det gäller pizzan

Kan inte drick kaffe längre och innan kunde jag dricka många koppar.

• Nilla81

Vad roligt att få se hjärtat en gång till. Jag ska dit på torsdag igen för en dubbelkoll.

Hur mår ni annars i blåsten?

Sitter på jobbet nu, slutar 20:45 så hoppas blåsten lagt sig. Lär ju blåsa bort annars

• Nilla81

Clementiner och glass är gott. Blivit förtjust i spaghetti och ketchup bara

Illamåendet är borta *hoppas jag* har inte tagit tabletter på ca 3 dagar. Men det kan ju komma igen men hoppas inte. Jobbigt att må illa speciellt på jobbet. Sen med tabletterna blev man sjukt trött. Min dotter på 11 tror jag är gravid för att jag mår så dåligt och köper hem saker som vi inte brular direkt. Men jag förnekar inför barnen att jag ej är gravid för annars veta hela världen om det.

Har direkt inga tips om mat. Man får väl äta det man kan. Det går säkert över och man kan bli sig själv igen. Får man hoppas

Huvudsaken man äter nåt antar jag.

• Nilla81

Hon kommer bli jätte glad för hon vill ha ett litet syskon. Helst en lillasyster men det kan man ju inte bara fixa så där
    Men hon blir glad oavsett bara det är en bebis.

Idag har jag vart på min andra vul. Hjärtat tickade och Mini hade  växt sen sist. Man kunde skymta små armar nu.
    Men enligt henne är jag i v. 8+6 och enligt fl uträkning är jag i 9+1. Vill ju hellre ligga lite längre fram Men men...
    barnet kommer ju ändå när det vill sen i juli.

Din mamma kanske känner på sig nåt men väntar på att du ska berätta. Beror på hur hon tänker. Om hon tänker på att du alltid kör.

• Nilla81

Var hos Bm idag också. Blev inskriven förra gången. Idag togs blodprover osv. Bokade tid för Rul och det blir den 11/2. Ska bli kul. Det får gärna gå fortare nu dagarna

Spännande och göra kub. Får du betala för det då?

• Nilla81
    Spionen skrev 2013-12-11 14:32:54 följande:
    Jag lämnade också prover idag. Lyckades också med konststycket att springa in i en bekant i väntrummet :P Hennes mamma och min mamma är bra vänner så jag var tvungen att be henne vara tyst, vilket hon såklart skulle vara.
    KUB kostar 1500kr, vilket jag tyckte va dyrt och tänkte strunta i. Det var sambon som insisterade och tyckte vi skulle göra det.
    Så typiskt. Världen är liten ibland Ibland är saker och ting värt sitt pris, tänkte på kub.
    Vad kul att dina svärföräldrar blev överlyckliga över bebisen
    När tänkte ni berätta för dina?
    mammais skrev 2013-12-11 22:47:59 följande:
    Hej här trillar jag in! Jag är också en Uppsalabo som är gravid, är i v.7 (6+6) om jag har räknat rätt.
    Har en son sen tidigare som är 2år och nu längtar vi efter syskon Flört
    Hej! Välkommen till vår lilla grupp

• Nilla81
    tattines skrev 2013-12-15 10:50:01 följande:
    Kom lite blod på pappret i fredags. Ringde BM och berättade och kände mig lugn efter vårat samtal. Idag kom det mer och var en liten "klump" med, inte jättestor, någon cm kanske. Såg ut som en mensblödning. Ringde gynakuten och skulle ringa tillbaka om det började blöda mer eller om jag får ont. Hon sa att jag inte hade några starka tecken på mf men man blir ju så orolig :( Är omkring vecka 11+0-11+3. Skulle vila och ta det lugnt..inte lyfta sonen eller något annat. Håller tummarna för att det avtar och att allt är som det ska..

Håller tummarna för er att lillknodden stannar kvar där inne.
  • Nilla81

Hur mår ni allihopa?

God fortsättning!! Snart är det 2014. Vill att det ska bli februari nu då det är dags med rul

Halsbränna långt ner har mab fått. Spelar ingen roll vad mab äter. Köpte eller mannen köpte nå tabletter och flytandn. Flytande pallar jag inte av att dricka. Urk och tabletterna är väl ok.

Beställde vagn igår på nätet. En Brio Happy sittvagn. Rea på 2013 modellen. Ska köpa en liggdel eller en hårdlit senare. Ibland säljs det billigt på blocket. Lite tidigt kanske men ville passa på.

Svar på tråden Någon från Uppsala?