Inlägg från: Nilla81 |Visa alla inlägg
  • Nilla81

Någon från Uppsala?

Ja man ska väl egentligen inte klaga. Illamåendet som jag hade är över *peppar peppar*

Åt postafen mot det och blev supertrött. Ett under att man orkat jobba.

Kan vara lite svullen om kvällarna men ingen ser att man är gravid. Längtar till att få liten mage och känna sparkar.

Önskar er ett Gott Nytt År!!

• Nilla81

Fick hem liggdelen igår så nu vill man ha bebis men det är låångt kvar

I vanliga fall hade jag inte köpt vagn så tidigt men kunde inte låta bli med rean.

Spjälsäng är också fixad.

Tittar som du spionen på blocket för att komma undan så billigt som möjligt. Även tradera. Man vill bara shoppa och shoppa men man har även tanken tänk om nåt händer så står man här med massa grejor. Men det är svårt att hålla sig när man ser nåt fynd

Mammais: hur gammalt är barnet när nästa kommer?

Nu vet barnen om att de ska få syskon. Jätte lyckliga är dem.

• Nilla81

Det finns ju ståbrädor som man även kan sitta på. Kan ju vara ett alternativ om man inte vill köpa syskonvagn. Tror jag även sett som en sidovagn man kan koppla på men osäker

Mina barn är stora. Detta blir en liten sladdis.

De är 11år, 9 år och 5 år.

• Nilla81

Väldigt praktiskt med syskonvagn när man ska handla man får plats med mycket.

• Nilla81

Magen kanske putar lite men inte så mycket.

Spännande med Vul. Skulle nästan vilja göra ett till men ska försöka hålla mig till rul. Men det är svårt när man inte
    känner av så mycket i magen. Bara en liten rörelse skulle man bli glad.

Byter också vecka imorrn. Går in i 15 då. Känns overkligt. Tiden har gått liite snabbare nu.

Har börjat hämta ut massa gratis boxar. Eller ja 3 st iaf. Den från babyproffsen kunde man nästan vart utan. Var mer innehåll förut. Men de andra 2 var helt ok. Visst de är gratis så man får inte förvänta sig så mycket hehe

Kommer ni ta reda på kön vid rul?

• Nilla81

Spionen: det där låter som graviditetssymtom

Johanntys: Välkommen hit!!

Jag har 3 barn sen innan och Bf just nu är den 8 juli. Ska på rul den 11 februari så får se vad man får för datum då.

På måndag ska jag till mvc. Ringde dit och fråga ifall man kunde få komma och lyssna på hjärtljud. Tror jag kanske känner den lilla ibland men blir osäker på om det är den eller annat som spökar.

Drömde i natt att jag började blöda och det tog aldrig slut. Så jag hoppas på en levande krabat där inne. Känns som man är höggravid men har knappt någon mage.

Mammais: kräks du också eller mår du bara illa? Jätte jobbigt det där. Hoppas det släpper snart för dig!!

• Nilla81

Mammais. Hade också Helena på studentgyn
    Härligt att få se bebis!
    Även för dig med Johannatys. Nu längtar man ännu mer till RUL.

Välkomna hit Spe02 och Josand01 Kul med flera!!!

Igår var jag hos BM för en extra koll. Eller jag frågade om jag fick komma och lyssna på hjärtljud.
    Allt va bara bra vad hon kunde känna och höra. Man hörde hjärtat direkt Så nu hoppas jag att mitt psyke slutar tänka "dumma" tankar att det inte ska gå bra.

Konstigt att man kan få så konstiga drömmar som gravid. Inte ofta jag kommer ihåg annars vad man drömmer.
    Har även drömt att få en pojke och i nästa dröm tvillingar, en flicka på LPG och en pojke. Får väl se vad det blir.
    Kommer att ta reda på kön men inte för att jag ska kunna planera för flicka eller pojke utan för att jag är så fruktansvärt nyfiken.

Gick mammagrupp med min första. Tror jag gick hela 2 gånger Kände att det va inget för mig.
    Sen när barnet var fött gick jag däremot på babysång med de 2 sista barnen. Det var mysigt!!

Kommer ni ta ut havandeskapspenning sen? Kommer ansöka om det och det borde gå igenom.

• Nilla81
    tattines skrev 2014-01-15 22:26:18 följande:
    Hej allihopa. Så kul att se att det går bra med era graviditeter och så fina bilder på era små! Kul att fler hittat hit :) Det är idag 4 veckor sedan missfallet och idag kom även mensen tillbaka. Blir att fixa hem ältest och hålla tummarna för en ny graviditet som går hela vägen inom kort.

Håller tummarna för dig!!!!
  • Nilla81
    Spionen skrev 2014-01-16 13:21:25 följande:
    Nilla: Hade aldrig hört talat om havandeskapspenning förrän nu! Googlade lite men kom på att jag nog inte kan få den beviljad. Är sjukskriven nu och ska förhoppningsvis tillbaka till jobbet i feb/mars men på 25% först. Har du fått den beviljad med tidigare graviditeter?
    Jag har bara sökt en gång tidigare och då gick det igenom. Men den var jobbig att fylla i. Man ska fylla i hur många kilo man lyfter per dag samt skriva hur en arbetsdag kan se ut. Gäller att man tänker till och får med allt.
    Jobbar inom vården och folk på min arbetsplats har fått igenom så det borde gå denna gång med.

Fick reda på att en kollega är gravid. Men hon visste inte vilken vecka utan skulle iväg och göra ultraljud idag.
    Får väl höra på måndag då. Chefen lär inte bli glad att 2 st försvinner kanske samtidigt på avdelningen.

Höll på svimma idag när jag och en kollega var inne hos en boende. Var tvungen att öppna balkongdörren och sätta mig ner. Tur hade jag en sån där energitablett i fickan så det gick över. Min kollega som jag jobba med är den enda som vet om min graviditet just nu. Ska berätta för resten sen efter ultraljudet. Risk finns att folk försäger sig även om man gärna vill berätta.
    mammais skrev 2014-01-16 19:56:27 följande:

det skickades innan jag skrivit klart :p

Den här veckan har det blivit värre och jag har spytt och känt mej ännu tröttare och fått världens humör-svängningar. Var hos min husläkare idag dels för att jag ville kolla så allt stod rätt till med mitt blodtryck (käns som det är lågt) och sen för att få fortsatt sjukskrivning eftersom jag ej blivit bättre.

När jag kom dit så får jag som svar att "nej nu kan du ju inte vara illamående pga graviditeten längre, säkert att du inte är magsjuk? Nu när du kommit till v.12 så ska du må bra och alla dessa symptom vara borta, nu är det bästa tiden i graviditeten och du kommer att må bra resten av tiden om du inte blir allt för stor, det kan ju vara jobbigt"
    "sjukskriver dej 4dagar till så ska du säkert kunna jobba iaf 50% sen"
    Kände mej så j*vla kränkt, hon lyssna inte ett smack på vad jag sa. Bröt ihop och börja grina framför henne, då fråga hon hur jag mådde och la en hand på knät.
    Jag förklara allt igen gör henne, och tillade att jag inte förstod hur jag skulle klara av arbetet när jag knappt klarar av att lämna min son på dagis och laga mat åt min familj.
    "okej sa hon då, vi kollar blodtrycket (det var lågt, men inte så farligt så hon) och så sjukskriver vi dej resten av månaden så kan du testa börja jobba 25% då"

Känner mej sjukt less nu, hon får de att kännas som att jag ljuger och hittar på allt..
    Nu har jag fått skrivit av mej lite iaf och det känns skönt hehe

Hon ska vara läkare. Hon borde ju veta att alla graviditeter är olika. Nä stå på dig även om det är jobbigt att inte bli trodd. Vad ska man göra.
    Jag hoppas du blir bättre i ditt illamående!!! Så du kan få njuta av din graviditet med utan bekymmer.

• Nilla81

Välkommen hit Längtan 86!!

Kul med flera som hittar hit.

Tråkigt med ditt mf. Hoppas det går vägen denna gång!!

tattines: jag har en blogg men har nig inte skrivit i den på över 1 år, kanske mera.

Man kanske skulle börja. Har skrivit lite på mobilen hur man mått osv.

Idag eller imorse kräktes jag för första gången. Tur man bara ätit yoghurt och druckit äppeljuice. Det var det enda som kom upp. Hade köpt pastasallad till lunch men har inte vågat äta den än.

Svar på tråden Någon från Uppsala?