• tattines

Någon från Uppsala?

Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)

• Svar på tråden Någon från Uppsala?
  • nellang
    Aava skrev 2014-04-03 21:36:52 följande:
    www.unt.se/uppsala/barnmorskor-far-lonehojnin...
    Åhh vad bra, både för barnmorskorna och för oss. Det är dock bara 1 av 30 barnmorskor som har tagit tillbaka sin uppsägning. Men slutet på nästa vecka får vi reda på vad som händer med oss. Jag har en tid hos BM nästa fredag, tror dock inte att hon har fått något svar då. Får väl hålla mig några veckor till.

Jag ska ju ha planerat snitt så jag blir nog en av dem som måste åka till Gävle / Västerås / Enköping. Vet inte om det är bra eller inte. Kanske har Uppsala lite personal och många nya som inte kan rutinerna. Eller oxå löser allt sig och vi får alla föda på Akkis.

Hur mår ni andra? Jag har massor av samandragningar. Tycker att jag tar det ganska lugnt men tydligen inte. Foglossningarna i höften / ljumskarna har ialla fall släppt. Skönt.
  • Aava
    nellang skrev 2014-04-04 11:43:10 följande:
    Åhh vad bra, både för barnmorskorna och för oss. Det är dock bara 1 av 30 barnmorskor som har tagit tillbaka sin uppsägning. Men slutet på nästa vecka får vi reda på vad som händer med oss. Jag har en tid hos BM nästa fredag, tror dock inte att hon har fått något svar då. Får väl hålla mig några veckor till.

Jag ska ju ha planerat snitt så jag blir nog en av dem som måste åka till Gävle / Västerås / Enköping. Vet inte om det är bra eller inte. Kanske har Uppsala lite personal och många nya som inte kan rutinerna. Eller oxå löser allt sig och vi får alla föda på Akkis.

Hur mår ni andra? Jag har massor av samandragningar. Tycker att jag tar det ganska lugnt men tydligen inte. Foglossningarna i höften / ljumskarna har ialla fall släppt. Skönt.

Jo, vi borde ju få nåt vettigt svar inom de närmsta veckorna. Rent praktiskt vill jag till Uppsala (för att det är nära, tidigare snabb förlossning och för att det är lättare då de äldre barnen är hemma). Vårdmässigt tror jag inte att jag har så stor skillnad. Det finns ju för- och nackdelar med små sjukhus.

Skönt nellang om du mår bättre nu. Min foglossning är bättre nu också. Sjukgymnasten sa också att det brukar vara lättare med foglossningen efter vecka 30. Nu har jag 9 veckor kvar till BF. Känns som att det närmar sig med stormsteg! Tänk - snart har vi förhoppningsvis en massa småbebisar i den här tråden! :)

• Danni 83

Hej på er! Hur mår ni?

Hoppas att ni har en härlig påsk med en massa god mat och godis . Jag och familjen är på semester hos mina svärföräldrar i Österrike, våren har verkligen kommit här och vi har två lugna, sköna veckor långt bort från jobb och skola. På onsdag bär det av hem igen.

Bebisen i magen verkar må bra, rör sig och sparkar ibland med är en lugn krabat jämfört med de andra. V 32 nu

• Danni 83

Hej igen Glad. Vi planerar in en fika i den andra tråden "Någon från Uppsala med bf sommaren 2014" på lördag. Någon härifrån som vill vara med ? Förslag på lunchfika, men inget är bestämt.

Mamma till två hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. <3
  • Aava
    Danni 83 skrev 2014-04-19 22:13:06 följande:
    Hej på er! Hur mår ni?

Hoppas att ni har en härlig påsk med en massa god mat och godis . Jag och familjen är på semester hos mina svärföräldrar i Österrike, våren har verkligen kommit här och vi har två lugna, sköna veckor långt bort från jobb och skola. På onsdag bär det av hem igen.

Bebisen i magen verkar må bra, rör sig och sparkar ibland med är en lugn krabat jämfört med de andra. V 32 nu

Vilken fin mage du har! Låter härligt med Österrike!

Tyvärr ingen fika för min del. Min man jobbar så det är jag och barnen på tumis då. Ha en trevlig fika!

• Danni 83

Aava: tack! ok ja det var härligt att fira påsk i riktig vår. Ha en trevlig helg!

• nellang

Hur har ni det? Är väl inte så långt kvar nu för er andra? Själv har jag tre veckor kvar till mitt snitt. Kommer att vara de långsammaste veckorna någonsin.

Hur går det med var ni ska föda? Läste för en tid sedan i UNT att alla skulle få veta vart de ska vända sig innan förlossningen. Stämmer det?

Var nere på stan i helgen och köpte första bebiskläderna. Lillebror kan ju inte bara ha ärvda kläder. Åh så smått allting var.

• Danni 83

Hej!! Vår bebis hade lite bråttom ut och kom redan i måndags! (En dag innan uppsägningstiden för bm löpte ut!!- villa odds.) i v 36+2. Det började med en lätt blödning på lördagen och på söndagen vaknade jag av att vattnet gick. Åkte in för koll, hade inga värkar än. 24 timmar är praxis för igångsättning på Ackis vid vattenavgång, så vi fick en tid kl 8 på måndagen. På natten började det dock dra igång själv, så vi var inne vid 4 måndag morgon. Hade jobbat hemma då hela natten, med TENS och vetekudde, var så trött men var öppen 2 ynka cm. Den längsta latensfasen som funnits kändes det som. När de undersökte tappen fick det dock fart och på tre timmar var jag öppen nästan 6 cm. Tre timmar till så var vår tredje son född. Jag klarade mig på lustgasen och slapp bristningar. 2950 gram och 48 cm. Vi stannade hela tre dygn på BB vilket var så skönt och nu är vi hemma i bebisbubblan sen i torsdags. Storebröderna är så stolta, speciellt 7-åringen. Idag sa mellanbror 4 år att han minsann också var en bebis, så han fick sitta med pappa under en filt och bli kramad på <3. Vilken lycka det är.

Svar på tråden Någon från Uppsala?