Någon från Uppsala?
Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)
Plussade för en vecka sedan och håller nu tummarna för att allt går som der ska. Har en son på snart 16 månader :) Tänkte höra om det finns någon mer i Uppsala som nyligen plussat :)
Välkomna! Kul att vi är många! Här kan ni se hur vi andra ligger till och fylla på med era BF: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m72494206.html
Jag har inte hört något angående Gävle. Talade med min BM idag angående situationen på ackis. Hon trodde inte att ett så pass stort sjukhus har "råd" att inte ha en fungeranade förlossningsavdelning. Dels ekonomiskt eftersom de som åker och föder till andra sjukhus måste bekostas av vårt landsting och dels för imagen. Det är ju svårt att argumentera för att det är ett uni-sjukhus och det inte har någon fungerande förlossning.
För min del är det saker runt omkring också som gör det problematiskt. Hur man ska ordna det med barnvakt för syskon etc. Det är ju trots allt smidigare att vara nära hemma...
Men det finns ju en risk också att ens BM på MVC inte har sett en förlossning sen studietiden... Eller måste de hålla igång den praktiska kunskapen också? Så det är kanske inte så "säkert" heller :).
Men det finns ju en risk också att ens BM på MVC inte har sett en förlossning sen studietiden... Eller måste de hålla igång den praktiska kunskapen också? Så det är kanske inte så "säkert" heller :).
Välkomna Madam och Hanna!
Jag är i v26 nu, tredje barnet, har två pojkar sen innan som är 6 och 3 år - snart 4 och 7. Bor i Storvreta, sedan 1,5 år och jobbar i Tierp.
På väg in till bm nu och ska förhoppningsvis få lyssna på hjärtat , vad lustigt och smidigt det hade varit om man kunde droppa in hos sin bm när det är dags .
Tack så mycket! :)
Jag går också på BM Hjärtat och tycker det känns toppen att barnmorskorna jobbar både där och på förlossningen.
Får jag fråga om ni andra har gått någon profylaxkurs? Vilken kurs har ni gått i så fall? Rekommenderar ni det till en förstföderska?
tyckte profylaxkursen var så dyr så vi skippade den
Vi har valt att prioritera vattengympan, föräldrakursen och en amningskurs som amningshjälpen anordnar. Känns som det räcker
Tack så mycket! :)
Jag går också på BM Hjärtat och tycker det känns toppen att barnmorskorna jobbar både där och på förlossningen.
Får jag fråga om ni andra har gått någon profylaxkurs? Vilken kurs har ni gått i så fall? Rekommenderar ni det till en förstföderska?
Man kan köpa en folder eller häfte om profylax också på hjärtat om man inte vill gå kursen utan vill öva hemma.
Välkomna alla nya!
Jag tycker också att det borde lösa sig till sommaren, dom prata om det på nyheterna idag igen och sa att de skulle försöka locka in de nyutexaminerade.
Vart finns det vattengympa? Funderar på det eller gravidyoga.
Har varit sugen på att börja något men vi är ju sjuka mest hela tiden här hemma just nu, det ena avlöser varandra och igår opererade dottern ut polyper och halsmandlar så blir ännu en vecka vabb för mig. Tråkigt!
Men den 21:a skulle vi ses va?