Inlägg från: emjh |Visa alla inlägg
  • emjh

Gravidtråd för oss som är över 35

Tack alla för stöd ang. min chef. Svärtade ner min helg rätt ordentligt men jag har bra stöd på jobbet och som min man sa så är det en person som är dum, för övrigt har inget förändrats. Men för mig ställdes min självbild på ända av vad den här personen sa till mig och jag är en känslomänniska så jag har känt mig ganska värdelös på alla områden de senaste dagarna. 

Men även om jag är sårad nu så ska jag resa mig starkare.  

• emjh
    PoL skrev 2014-06-09 19:54:52 följande:
    Grattis Mjölkchoklad!

Emjh, förstår att du har svårt att skaka av dig det. Men tänk på att den personen är inte värd så mycket av din energi!
    Sant. Jag fokuserar på att fortsätta göra ett bra jobb i stället. :)
  • emjh
    Sessan78 skrev 2014-06-09 20:36:24 följande:
    emjh: håller med PoL...han är inte värd din energi. Det är han som missköter sitt jobb inte du! Härskarteknik utnyttjas av väldigt små människor som måste trycka ner andra för att själv må bra... Stå på dig!
    Haha, roligt att du skriver så för X är väldigt kort. Så X är en liten person i alla bemärkelser.  :)  Han ska inte få trampa på mig mer.
  • emjh

Hm, jag mår inte alls så finemang som jag skulle önska. 
    Tröttheten går aldrig över, tycker jag har ett tryck över magen hela tiden som jag inte hade förra gången, ser stjärnor var och varannan dag (inte hela tiden dock) och nu har jag fått kuddar på fötterna som inte verkar vilja försvinna. :/ 

När det gäller jobbet såg jag, när jag kollade bakåt, att jag har vabbat 6 dagar under 2014. Min man har vabbat 10 dagar. 6 dagar, vad är det att bråka om? Det måste ha skett ett stort missförstånd och jag börjar tro att min chef inte fattat att jag jobbar deltid (skriver dock upp med f-ledighet till 100% nu innan bebisen). 

Hur som helst har jag haft en jättebra jobbvecka och självförtroendet är på topp igen, men jag har inte kunnat prata med chefen igen pga att x aldrig är där. :) 

• emjh

Kaa76: Fy så hemskt, hoppas allt går så smidigt som möjligt. Kram!

Insanejane: Ljuvlig liten tjej! Stort grattis, kram!!

• emjh
    PoL skrev 2014-06-18 07:35:47 följande:

Emjh: hur går det för dig?

När det gäller hur jag mår är det stor skillnad! Fick äntligen sova bra en natt och jag kände mig nästan utsövd när jag vaknade! :) Mår mkt bättre!

När det gäller jobbet har jag äntligen kunnat ta ett snack med min chef, har påpekat att mitt vabbande inte skiljer sig nämnvärt från min mans (på hela 2013 vabbade jag 11 timmar mer än min man, men vi hade båda många timmars vab i jan-mars pga inskolning, men vem har inte det?). Jag tog även upp att jag inte alls kände igen mig i hans beskrivning av hur jag är och hans reaktion var "har jag sagt det?" och sen ursäktade han sig med att han haft så många samtal på kort tid (max 6 st) att han blandade ihop oss. Ridå!  Jag överrumplade honom hur som helst (hans egna ord) så vi ska ha ett nytt möte. A ja, känns bra att ha konfronterat honom i alla fall & än är det inte över.  
  • emjh

Jag har köpt mkt begagnat & en hel del på rea så jag har rätt mkt, men varvar med "vanliga" plagg. 

Idag hade jag möte med min chef igen. Jag fick en ursäkt, en justering av lönen & ett erkännande att han hade haft fel. Jäklar så gött det kändes. 

För övrigt har jag börjar svullna upp rejält om fötter/vrister nu. Buhu. 

• emjh
    Aftonstjärna skrev 2014-06-28 07:55:45 följande:

Vår sovrumsrenovering börjar vara färdig och skulle ha god lust att lyfta in babysängen, och fixa bebbens hörna, känns lite tidigt bara då jag är i vecka 24, ska nog vänta tills vi varit borta och semestrat lite. Hur tidigt har ni börjat fixa för bebisen? För mej känns vecka 30 som en gräns. 

Ungefär en månad innan började vi fixa ordentligt, det var nog för att jag gick på semester då & kunde ägna mig helt åt det. 

För egen del är jag helt slut i ryggen. Ägnade det mesta av dagen åt att städa, ensam hemma så jag ville verkligen passa på men oj vad det känns nu efteråt. 
    Annars är det onödigt tungt att andas, har ju ändå tre månader kvar. Puh. 
    Otroligt skönt med lite egentid, har enbart sovit, slappat, och så städat då förstås. Gör inget alls att det är taskigt väder. :)
  • emjh

Jag har bara f y r a arbetsdagar kvar innan semestern nu, sen är jag ledig i fem veckor!!!! Jag är så himla glad!! 

När jag kommer tillbaka kommer jag att jobba 3-5 veckor beroende på hur jag mår. Alltså mellan 19-29 arbetsdagar kvar innan mammaledighet trots att det är tre månader kvar. 

Jag gillar mitt jobb, det kan man kanske inte tro ;), men jag har ingen större motivation just nu eftersom jag redan lämnat över mina vanliga uppgifter och inte vet från dag till dag vad jag ska göra (jag gillar att ha fullt upp & blir deppig av att vara obelagd). 

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35