Gravidtråd för oss som är över 35
Här är det vattenläckage och värkarna har börjat komma igång så smått. Vattnet har inte gått men det sipprar. Hade pyspunka sist så jag tar inte jätteallvarligt på det, men det känns bra att värkarna är på g.
Här är det vattenläckage och värkarna har börjat komma igång så smått. Vattnet har inte gått men det sipprar. Hade pyspunka sist så jag tar inte jätteallvarligt på det, men det känns bra att värkarna är på g.
Gah, fortfarande inget.
Går hela dagarna med värkar, sen stannar de av mot kvällen. Jag ger upp och ställer in mig på att gå över tiden i stället. Skruttunge.
emjh - Men om det sipprar vatten så ska man väl åka in och få det bekräftat för att få datum för igångsättning inom typ 2 dygn? Så sa de till oss när vi ringde om att det sipprade lite grand, vi skulle komma direkt även fast att värkarna just då inte kommit igång. Hoppas hoppas det går går igång på riktigt för dig så du slipper vänta längre!
Tänkte jag skulle lägga in en bild på Klara, men lyckas liksom aldrig komma till skott att föra över från kameran till datorn och via appen får jag det inte funka.
Jag är äntligen på förlossningen, öppen ca 5 cm efter värkar sedan 3 inatt. Tjoho!
Hej på er, äntligen klart! Vi fick komma in till förlossningen 10.30 på fm & jag förstod att jag inte var lika öppen som sist men det gick himla trögt ändå fram till att jag var öppen 8 cm. Då bara small det till & vips var han ute!
Japp, en pojke! Det hade jag inte räknat med, haha. :) Kommer bild sen. Tack kära någon för yogaandning & lustgas! Provade akupunktur för första gången också, inte alls dumt.
Kom i säng vid två inatt så nu ska jag försöka sova lite till! :)
Igår kom min lilla busunge till världen i rasande takt. Från att vara öppen 3 cm och 2 cm tapp kvar var han ute på mindre än en timme. Sanslöst men det gick bra trots allt. Kram till er alla!
Tack för alla gratulationer!
Inte ens ett dygn har gått och jag mår oförskämt bra. Slapp gå sönder (en minimal yttre bristning som de inte ens gjorde något åt) och det enda som stör är extremt svullna fötter/ben och att foglossningen kvarstår om än i mildare form.
Vi är hemma igen, stannade på BB till lunch ungefär. Jätteskönt.
Minns inte om jag skrev storlek, men lillebror var 51 lång, vägde 3632 g och huvudomfånget var 35,5 cm.
Han föddes med äkta knut på navelsträngen, väldigt ovanligt tydligen.
Idag var vi på återbesök och allt är bara bra med lilltrollet. Han sover hela dagarna och har i stället varit vaken mer eller mindre hela nätterna (två i rad).
Annars säger han just ingenting, idag var första gången han skrek lite sedan förlossningen.
Jag mår fortfarande galet bra förutom att jag får ont i nedre delen av magen/underlivet när vi promenerar. Jag antar att det är vätska som samlas där för det onda är som ett tryck nedåt.
Magen är i stort sett borta förutom ett put långt ned som är mjukt (vätskan då antar jag). Jag har tappat 7 kg hittills (förlorade tydligen mindre än 50 ml blod vid förlossningen så det finns/fanns ju lite överflödsvätska att tappa).
Annars är eftervärkarna rätt brutala och det gör hemskt ont i början av varje amning (typ skavsår). Greppet är bra så det är rent slitage, hoppas jag blir härdad snart.
Hur som helst, mysigt är det och vi njuter verkligen av vår nya tillvaro.
Hej från bb! Fick en underbar liten kille i famn igår och njuuuuter verkligen! Kejsarsnittet gick bra och idag har jag kunnat gå runt lite och t.om duschat, nice
Knytet: hoppas att det gått bra för er med! Tror vi är på avd 209 - kanske ni hamnat på 208?
Nu ska jag äta klart min lunch, lyxigt att få lagad mat serverad på rummet
Grattis Irmeline och Plopp!! Härligt!
Är också nyfiken på mer Irmeline. :)
Igår var BVC här och vägde vår lilla plutt. 3590 g så snart tillbaka på födelsevikten. Han är verkligen liten i kroppen, kanske skrev det förut men han har stl. 44 i kläder. Annars bara sover och äter han fortfarande. Och så har han fått ett namn: Karl-Axel.
Knytet, vet inte om du är inne nåt här i nuläget? Undrar bara hur du mår? Hoppas du fick ordning på järnvärdet och återhämtar dig efter snittet som gick så illa. Hur går det med barnen?
Eget: en fråga till er alla som ev vet (för själv minns jag inte - förträngning? )... Hur lång tid tar det ungefär innan gravidmagen försvinner? Nu har det iof bara gått 2v sen fl men min mage är ff typ som i 4-5 månaden och jag är lite trött på den