Inlägg från: emjh |Visa alla inlägg
  • emjh

Gravidtråd för oss som är över 35

Jag hade ju för mig att min BM sagt 28/9, men enligt listan hade jag ju 27/9 precis som de sa på RUL, så jag måste ha glömt vad BM sa (som vanligt på sista tiden). Flört

• emjh

Skönt att höra att fler än jag är virriga och glömska. Blir ju ganska komiskt  ibland... Skrattande

Jag känner fortf. en stor trötthet, v19+1 idag och förra gången var jag piggare. Nu måste oftast lägga mig en stund varje dag efter jobbet trots att jag jobbar 80%. Som tur är gillar min treåring att "mysa i sängen" så vi ligger där en stund och läser böcker osv. Men vi brukar stanna till vid en lekpark på vägen hem så hon får leka av sig lite extra innan. 

Har börjat få huvudvärk igen också, spränger till varje dag. Drygt. 

• emjh
    PoL skrev 2014-05-05 13:05:44 följande:
    Puuuuuuuuuihhh! NU slappnar jag av! Rul visade en frisk och fin bebis smile1.gif allt såg bra ut. Fick dock pausa efter halva Rul för att kissa, dricka kallt vatten o hoppa för att få bebisen att sträcka ut sig så att man kunde granska hjärtat. Tur att det funkade smile2.gif
    Åh, vilken enorm lättnad...!
    Nytt bf är 3/10, så nu blir det spännande Irmeline hihi.
    Är det nån som sitter vid en pc o är gullig att ändra mitt bf? Tack på förhand smile1.gif
    Åh vad skönt, grattis! Glad
  • emjh
    DragonWoman skrev 2014-05-07 19:26:34 följande:
    Gick kanon på rul smile1.gif pigg liten krabat som vuxit som han/hon skulle. Alla organ satt där de skulle med.... Nu är det bara den långa väntan till bf 29 september smile5.gif
    Härligt, grattis!
  • emjh
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-12 10:08:00 följande:
    Jag blev mormor i natt och har själv 6 veckor kvar tills barnbarnets moster föds. Lyckan är total.
    Grattis! Glad
  • emjh
    Irmeline skrev 2014-05-13 16:01:58 följande:
    Rul gick bra, förmodligen en liten tjej till. De kunde inte se helt, och det tyder ju på en tjej.
    Vi får väl se Flört

Skönt att det är över, nu ska jag tro på bebis!!
    Grattis!
  • emjh
    Lagombutwhy skrev 2014-05-14 09:05:15 följande:
    Går in i v13 idag på självaste 40-årsdagen..grattis till mig själv dubbelt upp :)
    Grattis!  Glad
  • emjh
    DragonWoman skrev 2014-05-15 20:12:57 följande:

Tog blutsaft i början men bm ansåg att niferex var bättre eftersom min järndipå är under 11. Tog alltid vid måltid så även idag. 10 min senare började det...

Känns som tåget kört över mig nu... Trött o matt o öm...
    Stackare. Jag har också jättesvårt för järntabletter vilket var jobbigt när jag var blodgivare... Hoppas det funkar med aprikoser. Ät mkt jordgubbar, det fick jag ordinerat den sommaren jag väntade min dotter. Min BM tyckte det var så roligt att få säga det. Glad
  • emjh

Idag har jag hämtat ut en blodtrycksmätare på posten! Jag är lycklig som ett barn för jag tycker det är så kul att kunna mäta själv, haha.

Både mamma och pappa har fått högt blodtryck och eftersom jag själv låg lite högt sist (140/89, ligger ofta runt det) så gick vi ihop om en mätare. Inte för att det behövdes, den kostade bara 400. 

Har hur som helst kollat ikväll: 119/76 el 79 (det var det där med minnet) och det känns ju betydligt bättre. Pulsen låg på 92 men det är inte heller ovanligt, jag har hög hjärtfrekvens i vanliga fall och pulsen blir ju inte precis lägre när man är gravid. Glad

Hur som helst, för den som är nyfiken på sitt tryck kan jag rekommendera en apparat, superenkel att använda. 

• emjh

Idag har jag nästan glömt att jag är gravid. Hela familjen har hjälpts åt att röja i en trädgård och med en treåring som bara hittar på bus och ett större barn som av ren obetänksamhet gjorde att huvudkranen till vattnet fick stängas av åtm. till imorgon så har tankarna verkligen varit på annat håll. 

Jag kommer få betala för det här imorgon tror jag... 

Imorgon är det dock städdag i föreningen och eftersom jag är med i styrelsen förväntas jag vara med både innan och efter. Så åtm. 9.30-12.30 med det, sen måste jag fortsätta hjälpa till med ett inomhusprojekt och sen ska jag helst sätta mig med föreningens bokföring på kvällen. Jag känner hur blodtrycket rusar bara jag tänker på det. 

Jag är helt slut. Kom hem till kaos (det var fint igår men med den där treåringen hemma är det knappt någon idé att städa) och så skulle jag plocka ur diskmaskinen. Jag satt bara och tittade på den och sen gav jag upp. 
    Puh... nästan så det blir skönt med måndag och kontoret igen. :D

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35