Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

Gravidtråd för oss som är över 35

Idag kom jag hem och kikade i postlådan, men inga test! Posten har väl lite för många julkort att sortera. Jag fick ett mindre sammanbrott eftersom jag var galet hungrig. Sambon kände att han var tvungen att åka och köpa test. Redan där borde jag väl ha fattat att jag faktiskt är gravid på riktigt och ja testet var ordentligt mycket starkare idag Jag hade visst lite fel. Nu känns det lite bättre. Det är inget som garanterar ett barn om nio månader, men steg ett är avklarat steg två blir ul kring v 8 och steg tre fvp kring v 14.

• Snowgirl

Hanniz, Vi har också gjort IVF. Vi har två embryon i frysen, men varje gång jag har varit i kontakt med IVF-kliniken för FET så har jag blivit spontant gravid. Det är nästan lite humor för varje gång jag har pratat med dem har jag redan varit gravid fast jag har inte vetat om det vid samtalet. Tänk hur det kan bli.

• Snowgirl

Emma 606 skrev 2013-12-19 13:45:28 följande:
    Hej hej!

Hoppar in här jag med!
    Gravid i v. 17 med nummer 3 för mig och nummer 1 för pappan.
    Jag fyller 38 i februari!
    Smulpaj skrev 2013-12-18 10:31:45 följande:
    Hej...

Såg den här tråden och blev så glad.. Är 37 år, blir 38 i januari och är i vecka 7.
    Hoppas jag får vara med?
    Välkomna hit!

• Snowgirl
    Kia761 2 skrev 2013-12-19 13:03:49 följande:
    Trött, anyone?

Jag är gaaalet trött. Kan det bero på järnbrist så här tidigt?
    Skulle inte tro att det beror på järnbrist. Jag är också galet trött och jag är bara i v 5. Järnvärdet kan inte bara rasa så där tänker jag, men det skadar väl inte att ta ett HB. När ska ni i tråden till barnmorskan första gången eller när var ni dit ni som har kommit lite längre?
  • Snowgirl
    Sessan78 skrev 2013-12-18 10:26:21 följande:
    Här är det ledsamt idag. Den här graviditeten mår jag fruktansvärt illa. Illamående med lite kräkningar all vaken tid. Det är ganska handikappande men jag kämpar på för att vardagslivet ska fungera efter bästa förmåga. Av min sambo möts jag bara med suckar, irritation och skuldbeläggning. Anledningen är att han måste ta dra det tyngre lasset hemma...ta större ansvar för dottern, matlagning och städning. Känner mig bara helt förtvivlad. Det är inte så att jag inte gör något, sköter allt tvätt, handling, ta ut sopor (där lukten får mig att spy).
    Nu vet jag inte ens om jag vill fortsätta min graviditet. Min sambo pratar inte med mig utan ger mig bara den tysta behandlingen (som vanligt). Känner mig bara otillräcklig...
    Försök att prata med honom. Vi har haft liknande sammandrabbningar där sambon har fått för sig att han har gjort allt här hemma. Det slutade med att jag gjorde en lista på vad jag gjorde under en vecka, vad han gjorde och vem som hade huvudansvaret för vissa saker. Jag tror att det gick upp ett ljus då. Han tyckte att han plockade grejer hela dagarna, men märkte inte vad jag gjorde. Listan var bra. Nu har vi mer förståelse för varandra.
  • Snowgirl

Dbarianti, Gå in i svårt-att-få-barnforumet. Där finns det många som har erfarenheter av IVF.

• Snowgirl

Tjaboopeople, beklagar eran förlust av tvillingarna. Vi har också mist ett barn i v 23. Vi har en dotter i livet och nu är jag gravid igen i v6.

• Snowgirl

Lycka till med kub scarlett. Hoppas att illamåendet ger sig snart. Förra graviditeten gav det sig efter v 12 för mig, men mitt illamående var nog inte lika häftigt som det du har råkat ut för. Det var vissa saker som triggade illamåendet, kyckling bl a. Det var någon som sa att det var kyckling i lunchrestaurangen och jag gick hem och åt hårdbröd

• Snowgirl

Jag är bara i v 6+0, men jag blir sjukt anfådd vid ansträngning. Minns att det var lika under förra graviditeten. Vi var i väg och och åkte slalom och jag orkade knappt bära skidorna från hotellet till liften.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35