Sessan78 skrev 2013-12-18 10:26:21 följande:
Här är det ledsamt idag. Den här graviditeten mår jag fruktansvärt illa. Illamående med lite kräkningar all vaken tid. Det är ganska handikappande men jag kämpar på för att vardagslivet ska fungera efter bästa förmåga. Av min sambo möts jag bara med suckar, irritation och skuldbeläggning. Anledningen är att han måste ta dra det tyngre lasset hemma...ta större ansvar för dottern, matlagning och städning. Känner mig bara helt förtvivlad. Det är inte så att jag inte gör något, sköter allt tvätt, handling, ta ut sopor (där lukten får mig att spy).
Nu vet jag inte ens om jag vill fortsätta min graviditet. Min sambo pratar inte med mig utan ger mig bara den tysta behandlingen (som vanligt). Känner mig bara otillräcklig...

Försök att prata med honom. Vi har haft liknande sammandrabbningar där sambon har fått för sig att han har gjort allt här hemma. Det slutade med att jag gjorde en lista på vad jag gjorde under en vecka, vad han gjorde och vem som hade huvudansvaret för vissa saker. Jag tror att det gick upp ett ljus då. Han tyckte att han plockade grejer hela dagarna, men märkte inte vad jag gjorde. Listan var bra. Nu har vi mer förståelse för varandra.