Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

Gravidtråd för oss som är över 35

Jag hittade en trevlig app som heter pregnancy lite. Mycket informativ

• Snowgirl

Scarlett, Underbart att få se miraklet. Klantigt att de hade slarvat bort proverna dock.

• Snowgirl

Jag har fått tid för ultraljud den 24:e. Känns som en evighet dit, men ser det bra ut då har jag kommit en bra bit på väg

• Snowgirl

Stor kram till Bettanspettan och M39 . Det var ju inte så det nya året skulle starta Hoppas att ni snart får plus igen.

• Snowgirl

Plopp, vad bra! Så där blev det för oss också när vi blev spontant gravida. Dock efter IVF. Vi fick också VUL av kliniken. Lycka till!

• Snowgirl

Jag blir så gräsligt andfådd. Var till förrådet och hämtade en låda och blev alldeles trött. Dessa hormoner...

• Snowgirl

Det är ingen brådska med barnmorskan tänker jag. Jag ringer nog efter ultraljud et den 24:e Då är jag i vecka 9+ någonting. Jag vill inte heller ringa för tidigt, men det beror mest på att jag tycker att det blir jobbigt att behöva avboka om det skulle bli missfall. Barnmorskan brukar inte bli så glad dock. De vill kunna planera in besöken i tid, men det skiter jag i just nu. Vi ska inte göra KUB så då behöver vi inte boka tid för det heller.

• Snowgirl

Insanejane77, Vi har också haft en tuff resa. Försökte i tre år med första barnet, gjorde IVF som misslyckades. Blev spontant gravid i väöntan på frysåterföring, men det barnet förlorade vi när jag var i v 23. Blev gravid igen bara tre månader senare och fick en frisk dotter 2010. Började försöka för syskon i maj i år och blev gravid direkt. Det blev dock missfall i v5+5. Nu är jag gravid igen och hoppas att det ska gå bra den här gången. Vad hände med din dotter?

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35