Gravidtråd för oss som är över 35
Fiamedbarn, väntan på provsvar är jobbigt. Hoppas det går bra för er.
Fiamedbarn, väntan på provsvar är jobbigt. Hoppas det går bra för er.
Ibland går ju allt på repeat i vården. Vi gjorde IVF 2009 innan den påbörjades togs det ett HIV-test. Jag blev gravid och det togs ett nytt HIV-test. Sen förlorade vi det barnet i v 23. Jag blev snabbt gravid igen och ett nytt HIV-test togs. Så tre HIV- test på ett år. Min barnmorska var däremot ganska förstående när det gällde information som jag redan hade.
Jag går själv på alla kontroller utom ultraljuden. Förra gången följde sambon med en gång för att barnmorskan ville träffa honom.
Plopp. Jag tänker lika som du fast det är inte alltid jag är överens med läkarna IVF-läkarna och läkaren på specmödravården som jag har träffat har jag dock mycket stort förtroende för.
Stor kram sessan! Hoppas att det här gått bra och att din sambo vaknar till. Jättetråkigt att det här blivit så där
Fiamedbarn, skönt att ultraljudet såg bra ut. Ett steg i rätt riktning. Jag ska genomgå och har gjort fostervattensprov så jag känner väl igen känslorna.
Jag vet inte än. Är i v 9+2 idag och ska göra ul på specmödra på fredag. Sen får vi se när det blir. Förutsatt att det finns en levande bebis i magen på fredag då förståss.
Grattis sessan!
Sessan, Vad skönt att höra. Det låter nästan som att han har varit så orolig att han inte har vågat ta till sig graviditeten. Spekulerar lite.
Lindsey Egot, Välkommen hit. Spännande att bli mor/farförälder samtidigt.
Jag har berättat för en på jobbet. Det blev ohållbart då alla rycker och sliter i mig och planerar upp mitt arbete fram till oktober. Jag ä rnyanställda och alla tror att jag ska avlasta på just deras arbetsuppgifter. Det blev lättare för mig när jag fick berätta. Jag visste inte riktigt var jag såkulle ta vägen på senaste mötet...
Insanejane, Stort lycka till idag!
Det gick inge bra på ultraljudet idag. Det fanns bara en hinnsäck stor som i v 6 och jag skulle ha varit i v 9+5 Lycka till ni andra. Jag har stått för en del av den dåliga statistiken så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det får gå bra för alla i tråden.
Tyvärr borde jag ha varit i v 9+5 och vi hade bara sex en gång så det kan inte ha blivit fel heller. Ska ringa upp kvinnokliniken nu.
Tack för pepp, men jag såg med egna ögon att säcken var tom. Det var liksom ingen tvekan. Dessutom var jag på specmödravården och de har riktigt bra maskiner.