Inlägg från: Knytet |Visa alla inlägg
  • Knytet

Gravidtråd för oss som är över 35

Irmeline, stort GRATTIS , jättskönt att höra !!

Singoalla, lycka till på tisdag, jag har mitt kub på torsdag.

Mitt illamående har blivit bättre, spyr var tredje morgon istället för varje . Men har väldigt svårt för viss mat, typ kött odyl. Har lättast för mackor så detblir en del. Gick upp 19 kilo sist o har än så länge gått upp två kilo ungefär. Min mage e betydligt mindre på mornarna än på kvällarna o särskilt innan jag ätit.

• Knytet

Singoalla, tänk på att många börjar må bättre runt v 12 och många symtom försvinner. De sk spökveckorna brukar göra folk oroliga då man egentligen ska njuta av att må bättre . Du får snart se din plutt o allt kommer säkerligen se bra ut. Min graviditet har varit orolig pga massa blödningar men jag har en doppler o kan lyssna på bebis när jag blir för orolig. Hörde hjärtljud från v 9+2

• Knytet

Lovebites, härligt , grattis o välkommen !!! Får jag dåligt resultat på torsdag går jag vidare med moderkaksprov. Fast vill just nu tänka att det kommer gå bra

• Knytet

Tusa så har jag känt. Från vecka sju o framåt, gade som en sjukdomskänsla i kroppen. Darrig o skakig o illamående. Värst på morgonen o kvällen. Går in i v 13 imorgon o nu är det bättre men kan fortfarande bli lite svag frampt kvällen om hag tagit ut mig. Viktigt att lyssna på kroppens signaler o försöka ta det lite lugnt om det går

• Knytet

Go morron, det är det inte här
    Vaknade för en stund sen av att något rann mellan benen. Det var dax för nästa stora blödning. Färskt blod som en stråle o det kom dessutom en klump med något kanske koagel... Har inte ont men känns inte bra. V13 idag o det var exakt då förra mf inträffade. Kanske är ett kärl som brustit på tappen igen. Bör jag åka in akut o kolla eller avvakta tycker ni ? Lyssnade på bebisen igår kväll men blir ändå nojig. Kanske bra att veta var blodet kommer ifrån. Hmm hjälp....

• Knytet

Hej tjejer,
    Tack för ert stöd. Jag åkte in till akuten och graviditeten såg bra ut. Blödningen har stannat upp och bebisen levde loppan . Var antagligen ett kärl igen som brast på livmodertappen, phuuu. Usch för dessa skrämselskott. Nu tycker jag det får vara lugnt resten av graviditeten, jag vill ju kunna njuta lite oxå.

• Knytet

Tack
    Alltså vilken skitdag det här har varit. Först sov jag bara två timmar inatt då mannen snarkade som besatt, sen vaknade jag av att blodet forsade. Tillbringade hela förmiddagen på akuten och när vi åkte hem spydde vovven en mastodont spya över mig i bilen. Sen toppades allt av att en väninna hörde av sig o berättade att hon har en hjärntumör. Känner mig helt knäckt, tårarna rinner o trött som bara den. Vet inte vad jag hade gjort om jag inte fått se min plutt leva om idag....

• Knytet

Sååå nu har vi toppat denna härliga dag med att spendera hela em o kvällen på barnakuten med 1 åriga sonen. Inflamerad förhud. Jisses vad slut jag e.

Många fina namnförslag

• Knytet

Singoalla, så så ledsen för din skull. Jag vet vad du går igenom och det är tungt. Tillåt dig att sörja och hämta kraft för att gå vidare. Stora varma styrkekramar till dig....

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35