Gravidtråd för oss som är över 35
Irmeline, förresten, du kan inte få en snabb tid idag så att du åtminstone kan få lyssna på hjärtat. Det är hemskt att vänta o inte veta. Kram
Irmeline, förresten, du kan inte få en snabb tid idag så att du åtminstone kan få lyssna på hjärtat. Det är hemskt att vänta o inte veta. Kram
Irmeline, hos mvc alltså....
Irmeline, exakt så har mina blödningar varit så det är säkert ett kärl som brustit. Nu kan det komma brunt gammalt blod i ett par dar eller tom veckor. Det är alltid otäckt med blödningar, är inget man kan vänja sig vid. Är säker på att allt är bra med dig
Plopp, oj jösses vad skönt att bebis mår bra. Tur du/dom upptäckte infektionen i tid för det är inte att leka med under en graviditet. Bra du fått medicin så snabbt. Spännande med rul imorgon oxå
Sessan, bra dom har koll på dig och skönt att det är stängt till graviditeten. Bra du har uppföljningarna så det känns lite tryggare.
Plopp, vad du får gå igenom stackare. Skönt att bebis lever och att läkarna verkar hoppfulla, det måste ju vara ett väldigt bra tecken. Håller tummarna så hårt att dom blir blå att infektionen inte hunnit ställa till för mkt skada. Styrkekram
PoL, skönt att allt ser bra ut o kul du fått berättat för chefen. Min tur på fredag
Irmeline, jag har oxå varit inne på det här med moderkakan i framkant. 9 Maj får vi veta. Skönt att allt var fint med din plutt !!
Kroken, härligt med lyckat RUL. Visst är det fantastiskt med ultraljud. Det är ju så otroligt fin teknik nuförtiden. Känns som att man skulle kunna ligga timma in o timma ut o bara kolla . Visst är det ganska otroligt att man kan ha en så pass stor bebis sprattlandes i magen utan att känna det, haha.
Plopp, mina tankar finns hos dig, och jag hoppas innerligt att vi snart får ett glädjande besked från dig. All styrka till dig o din man....
Irmeline, exakt så "berättade" jag för mina kollegor när jag väntade sonen. Jag hade gömt magen tidigare och gick sen på en fem v lång semester. Var i v 20 när jag kom tillbaka och hade en fin kula som inte gick att snacka bort. Fick otroligt roliga reaktion där vissa fastnade med blicken och formligen tappade hakan, haha. Berätta sen hur det gick
Plopp, lilla gumman, blir så ledsen när jag läser ditt inlägg. Hade hoppats sååå att det trots allt skulle gå bra. Finns troligtvis inte ord just nu som kan få dig att må bättre men jag tänker på dig. Stor varm kram....
Sessan, usch vad tungt med SD. Skönt ändå i det hela att bebis mår bra
Insane, gott . På tiden att det händer lite positivt i tråden.
Kaa, vad jobbigt du har det. Hoppas du mår bättre snart.
PoL, jag har haft mammabrallor sen jag plussade. Buken har varit stor pga överstimulering och frilagd vätska. Men mina brallor funkar både till liten o stor mage, köpta på Boob. Suveräna
Lina, grattis till lyckat rul
Dragonwomen, längtar me till 7 Maj för då är det bara två dagar kvar till mitt rul, haha
PoL, jag har knaprat jörnusar ett par veckor redan fast kunde nog ha väntat ett tag egentligen.
Kaa, stor kram till dig !!!
FruFa, hoppas du blir av med din uvi snart. Led oxå av det i min förra graviditet, det är jobbigt.
Eget, har nu blött mer eller mindre sen slutet av Jan. Är sååå otroligt trött på att se det här blodet så jag kan kräkas. Känns ändå lite säkrare nu i v 16 men jag kan ändå inte riktigt slappna av. Det som ändå skrämmer mig mest är risken för att få en infektion, som stackars Plopp fick. Det var så min förra grav avslutades. Ja ja man får ta en dag i taget och försöka slappna av
Irmeline och emjh, en infektion är tyvärr inget man kan styra, den bara kommer, som vilket virus som helst. Jag märkte ingenting, fick plötsligt bara värkar o kraftiga blödningar och det tog bara några timmar från det att det satte igång till att barnet dog. Febern kom under själva missfallet. Tror det vanligaste är som för Plopp att man får feber, huvudvärk, sjukdomskänsla o ev missfärgade flytningar. Det är dock väldigt ovanligt med infektioner och man ska ha en himla otur. Jag fick höra efteråt att det var bra att barnet dog av infektionen för det kan ge barnet hemska skador i annat fall. Men jag vet inte, det kändes bara hemskt o orättvist .
Jag har fått förklarat för mig att om man har en blödning långt upp i livmodern kan risken för infektion öka något vid sex och bad. Jag har därför fått restriktioner eftersom man inte vet, men jag tror risken är väldigt liten. Vilket fall tar jag inga risker mest för att jag är så orolig.