Inlägg från: Knytet |Visa alla inlägg
  • Knytet

Gravidtråd för oss som är över 35

Dragonwomen, lycka till idag

Kaa, oj vilken jobbig situation. Ta väl hand om er och ta hjälp som Lindsey säger. Styrkekram

Lindsey, vad fruktansvärt med din dotter. Sitter här med tårar i ögonen. Sånt får bara inte hända. Förstår att ni haft en mkt svår tid och fortfarande har. Tänker på dig !

Imorgon är det Kub för mig 10:39. Fick ny färsk blödning inatt, fast mer sparsam. Antingen ett litet kärl som brast eller att det som brast sist inte fått läka ut. Tröttsamt.

Ha en fin dag idag alla starka fina tjejer !!

• Knytet

Dragonwomen, åh va skönt o höra . I måndags levde min plutt loppan så jag räknar med att kub imorgon kommer ta lite tid. Sonen var lugn o beskedlig både på kub o rul trots att han var vaken men den här verkar vara raka motsatsen

• Knytet

YES, kub gick bra, fick resultat som en 32 åring haha (e precis 39) . Plutten sov till en början men väcktes när vi lyssna på hjärtljudet, då blev det heybaberiba. Är så glad o lättad.

RUL inbokat till 9 Maj

• Knytet

Tack tjejer !

Dragonwomen, då blir det samma vecka igen . Ska ni me kolla kön ?

Myc, grattis till graviditeten o välkommen hit. Tiden går alltid lånsammast i början o slutet

• Knytet

PoL, grattis . Härliga nyheter !! Min väninna gjorde mkp o det fanns en könskod på underlaget hon fick. Hon kollade koden och fick veta att hon väntade en pojke. Kanske skiljer i olika landsting o ni kanske ändå inte vill veta än, men ändå..?

Dragonwomen, strongt att vänta önskar jag hade tålamodet, men det är totalt emot min natur, haha. Är kontrollfreak o tar reda på allt som går i alla situationer i livet. Ser det som att min överaskning blir den 9 Maj .

• Knytet

Sessan, är så så ledsen. Vet vad du går igenom då både jag och min pappa råkat ut för varianter av denna j-la sjukdom. Kan bara säga att jag håller tummarna för att det är en cancer som har bra överlevnad. Det är väldigt många i dag som det går bra för. Beroende på sort o hur tidigt det upptäcks kan chanserna vara väldigt goda. Försök att inte ta ut för mycket innan ni vet mer. Kram och mina tankar går till dig och de dina....

• Knytet

Insanejane, usch vad otäckt, tur du åkte in. Har du haft så förrut ? Ta hand om dig o ta det lugnt nu.

PoL, bra du fick kollat så snabbt så du kunde känna dig lite lugn. Jag har ju haft mer eller mindre konstanta blödningar sen den 28 jan nu o bebismpr fint. Men visst blir man orolig ändå. Fick en lite större igår igen med klumpar o allt. Lyssnade direkt med min doppler o på bara 2 sek hörde jag bebis . Tror inte jag pallat denna graviditet utan min doppler. Hoppas du slipper fler blödningar !!

Här hemma är inget kul just nu. Flrra måndagen var bi ju på akuten både ned mig o sen sonen. Han hade inflamation i förhuden. Detmindre roliga va att det var ett jävla pucko till farsa där med sin kräksjuka ettåring o lät henne krypa runt i väntrummet en timma innan de blev inskrivna. Hur e man funtad ? Så i torsdags morse bröt det ut. Kaskadspyor o vattendiareer i sex dafar på raken. Mannen var på mässa i danmark o jag hade knappt hämtag mig från min stora blödning. På femte dan blev jag smittad o nu ligger även mannen. Det är e. Sjukstuga här o det känns som det aldrig tar slut. Sonen e frisk nu iaf o hac e minst sjuk så får ta det mesta. Känner att jag snart inte pallar mer... konstigt jag aldrig blir av med blödningarna. Sorry för ett neggoinlägg. Jo en skitgrej till har hänt, min svärmor har troligtvis fått bröstcancer som spridit sig till lungorna. Dom ska ta biopsi på tumörerna imorgonbitti. Bara att hoppas på det bästa (ledsen)

• Knytet

Kajsamupp, en blandning av sorg, men oxå ett viktigt avslut. Bra det var en fin stund.

Sessan, jag har oxå sömnproblem. Måste vara hormonellt i mitt fall då det endast är såhär när jag är gravid. Somnar alltid bra men efter första toabesöket är det kört och jag kan ligga i timmar o bara snurra. Försök ta det lugnt o trappa ner så gott du kan. Hjälper nog lite att vara så avslappnad som möjligt när man lägger sig.

Vi behöver bara handla vagn, syskonvagn. Det känns som en djungel o hitta rätt. Tänkte ut o kolla efter rul 9 maj. Sist kollade vi ut en vagn i butik o sen googlade vi upp den billigast på nätet. Betalade 6 lopper istället för 8. Vi gör nog samma nu. Allt annat har vi efter sonen, så blir väl bara lite kläder o sånt sen.

• Knytet

Kroken, lycka till idag på rul !!

Insanejane, en väldigt fin humla i sådant fall . Du ser ju bara härligt gravid ut !!

Dragonwomen, fin bild från kub

Lagombutwhy, kommer säkert gå bra !!

Vecka 15 här. Ser ut att vara minst två månader längre med tanke på min stora mage. Ser lite lustigt ut med tanke på att hag är 1,72 o väger 55 kg o nu bara har en stor mage. Har gått upp 3 kg och antar den är så stor för att jag har vätska i buken efter stimuleringen. Känns lite pinsamt o va så stor så tidigt, löjligt kanske men det är så jag känner. På fredag ska jag berätta på jobbet att jag inte kommer tillbaka efter föräldraledigheten i september utan blir borta ett år till, gött

• Knytet

Insanejane, ja vikten bryr jag mig inte alls om så det är lugnt. Det är mer att magen är för stor för att vara i v 15 som känns lite dumt. Fast jag vet, jag är löjlig. Ska skärpa mig

Plopp, men usch vad oroligt. Hoppas det bara läcker lite tillfälligt o att det inte är nån fara. Håller tummar o tår för dig !!!

Irmeline, jag har ju haft en massa kärl som brustit denna graviditeten. Det som kännetecknat dessa blödningar är att det liksom kommit som en klar stråle av blod när jag tagit i eller krystat lite. Sen nör jag torkat mig har det varit färskt blod o inget slem o blivit torrt ganska snabbt eller hur jag ska beskriva. När man har mens tex måste man torka lite längre o så har det inte varit. Hoppas det är nåt sånt för dig me. Det är vanligt och helt ofarligt. Håller tummarna!!

Myc, var går gransen för att kallas pesudotvillingar, 1,5 år ? Min förra graviditet hade jag en massa finnar. Jättetrist med tanke på att jag gifte mig runt vecka 14 nån gång o glömde ta me min foundation, hehe. Har haft lite så denna gången me men det har gått över nu o var inte lika illa.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35