Inlägg från: Knytet |Visa alla inlägg
  • Knytet

Gravidtråd för oss som är över 35

111, välkommen. Vad fruktansvärt med ditt förra barn, detör så som bara inte får hända. Förstår att du bara vill komma igenom denna graviditet så snabbt som möjligt. Tur det är vår o sommar framöver, då flyternog tiden på lite bättre med alla aktiviteter o semester odyl. Det är flera på tråden som mist sina barn, det är svårt att inte bli uppskrämd känner jag. Tror starkt på att det nu kommer gå bra för dig !!

Mjölkchoklad, lycka till på onsdag, spännande. Trimester två börjar först i vecka 14+0 och varar tom vecka 27+6

• Knytet

Mjölkchoklad, det e väl som med allt annat att alla säger olika . Känns ändå som om 1177 är rimlig med tanke på att missfallsrisken sjunker med 65% när man går in i v 12, o det e skönt !!

PoL, jag bor i götet, i alla fall just nu. Vi håller på o säljer huset o enligt planen flytta tillbaka till Stockholm. Men vi kanske hyr nåt här nere nåt år innan, vi får se.

• Knytet

Irmeline, oj där kom en tredje variant, hehe , ja det borde ju helt enkelt vara så att man delar in graviditeten i tre lika långa delar.

Nån som har mycket huvudvärk ? Tycker jag har fått mer det sista och det hjälper inte me alvedon, skit

• Knytet

Zuzzi, min e nog oxå hormonell för jag har normalt bara huvudvärk ett par dagar före mens och inga piller brukar bita. Har märkt att coka cola kan hjälpa mig, antar det är koffeinet ?

Myc, grattis till v 12

• Knytet

PoL, jag hade 120 sist o jag tar redan järn så jag tror inte det är det. Hade inte såhär med sonen så det är nåt nytt för mig. Lite jobbigt tycker jag.

Maramina, jag bor inte heller i stan utan i Mölndals kommun

• Knytet

India, grattis o välkommen . Tror vi e många på tråden som är bra mkt mer oroliga nu än i tidigare graviditeter. Vi får stötta varandra så gott det går

Min huvudvärk kommer och går, just nu är det ok. V 17 o blöder fortfarande mer eller mindre varje dag. Är inställd på att ha det såhär hela graviditeten, jobbigt men uthärdigt sålänge jag vet att plutt mår fint. Jag känner ingenting, inte ens me ficklampan antar jag precis som sist har moderkakan i framkant. Ska bli skönt när jag börjar känna så jag slipper lyssna på hjärtljuden så ofta. Ni som ligger ungefär lika, känner ni något ännu ?

• Knytet

Sessan, usch stackars dig. Hoppas det lugnar ner sig. Kram

Dragonwomen, håll dig ifrån rabatterna .

PoL, ska prova ficklampan ikväll me men kommer nog inget känna ännu.

• Knytet

Irmeline, nä det är det inte !!! Jag har en sen min förra graviditet o har använt den sen v 10. Hade inte klarat mig utan pga oron över blödningarna. Den är suverän, jag hittar bebisen jättesnabbt så det stör inte nämnvärt. Känner ju inte heller ett smack ännu

• Knytet

Har inte skrivit på aplänge, sen kub tror jag.

V 38 nu o 16 dagar kvar till planerat snitt. Hade blödningar konstant till vecka 18, sen ingenting. Lättblödande tapp förmodligen. Riktigt orolig första hälft.

Nu mår jag ganska ok men sover riktigt skräpigt, vissa nätter inte alls. Hela dagarna tar jag hand om sonen drygt 1,5. Känner mig riktigt sliten nu och säger som dig Dragonwomen, nu räcker det, phuu. För övrigt är jag prickig som en salami då jag fått en massa angiom över hela kroppen, tom på läpparna o handflatorna. Fick samma med sonen men inte i närheten av denna mängd. Har tom fått bränna bort en stor en på axeln där hela ådern stack upp o såg ut som nåt med egen puls typ, usch.

Ja nu är det neddräkning till vi får träffa lilla Leia, längtar så jag går åt

GRATTIS alla ni som fått era pluttisar !!!

• Knytet

PoL, jag hade tid den 30 sep men dom flyttade fram till 2 okt pga verksamhetsskäl ?!?. Snittet blir på mölndals sjukhus förra gjorde jag på Danderyd. Var väldigt nöjd då och känner inte riktigt samma trygghet här. Ser stor skillnad på stockholm och vöstea götaland landsting. Mycket sämre här vad gäller många bitar. Har dock en helt underbar barnmorska så det har hjälpt upp mycket. Vart ska du snittas ?

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35