Inlägg från: DragonWoman |Visa alla inlägg
  • DragonWoman

Gravidtråd för oss som är över 35

Insanejane77 skrev 2014-03-18 09:04:17 följande:
    Åh vad gulligt, Roo! Här blir det en liten Majken efter min farmor :) Var inne på Vera också men det har blivit en sådan väldig uppsving på sistone och det blir typ lika vanligt som att heta "Maria" på 80-talet så jag ändrade mig. Tycker verkligen om namnet Elsa med men vi har en i bekantskapskretsen vars dotter heter så så det valde vi bort. 

Andranamn är förvånansvärt svårt och jag lutar åt Viola men min make gillar det inte. Vi får väl se vad det blir, Majken är typ spikat iaf till 99,9%. 

Om det skulle varit en pojke så hade han fått heta Ebbe eller Hardy men jag har fått bekräftat på UL vid två olika tillfällen att det är en flicka så det känner jag mig rätt säker på nu. :)

I övrigt är jag i v 27 och vi håller på att rusta i huset vi köpte innan jul. Det som är kvar att tapetsera och som jag har dragit mig för är barnkammaren. Vi var och valde tapeter och dom ska komma idag och målaren ska sätta upp dom troligtvis idag. Hade det inte gått på så vis att vi förlorade vårt första barn så hade det ju varit jättekul att inreda där och hålla på men nu bävar jag istället. Valde ingen jättetypisk barntapet utan en som skulle funka även om det gick så illa att det rummet istället får bli kontor. Jobbigt att inte veta vilket ben jag ska stå på, jag måste ju förbereda mig på ankomsten av en bebis men samtidigt så blev det inte så förra gången och då stod rummet med den bäddade sängen redo och blev aldrig använt. Jobbigt, man vill inte göra samma misstag igen helst! 

Ha ha blir det en flicka till här så
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426
  • DragonWoman
    DragonWoman skrev 2014-03-18 09:07:13 följande:
    Ha ha blir det en flicka till här så

Ah telefonjävel!!!!

Blir det en flicka till ska hon heta Majken efter min farmor och en pojk ska heta Julian
  • DragonWoman
    Insanejane77 skrev 2014-03-18 09:19:32 följande:
    Ha vad kul! Då blir det som att heta "Maria" ändå då kanske haha! Jag brukar skoja med min make om att det visar sig vara en kille så ska han heta Mike N istället XD

Ps gratulerar till god smak ;)

Trodde jag var hyfsat ensam om att gilla Majken så kul att fler vill ha det 2 av barnen har ju ganska ovanliga namn redan så vad gör det med ett till

12+0 idag och en vecka kvar till kub...
  • DragonWoman

Urk jag måste vara felvaccinerad denna gången... Så fort jag dricker juice drabbas jag av illamåendet from hell

Dum som man är så svepte jag ett underbart iskallt glas med apelsinjuice och nu ligger jag här med ett grönlila face... Bläsch!

Gubben envisas ju även med blodpudding en gång i veckan nu. Idag smakade det verkligen äckligt.. så vill inte äta det mer på några år känns det som. Nån mer som inte klarar av viss mat nu?

• DragonWoman

Spännande... Vi är 3 st som ska göra kub nästa vecka ju tis, ons och torsdag

• DragonWoman
    Knytet skrev 2014-03-24 06:24:42 följande:
    Go morron, det är det inte här

Vaknade för en stund sen av att något rann mellan benen. Det var dax för nästa stora blödning. Färskt blod som en stråle o det kom dessutom en klump med något kanske koagel... Har inte ont men känns inte bra. V13 idag o det var exakt då förra mf inträffade. Kanske är ett kärl som brustit på tappen igen. Bör jag åka in akut o kolla eller avvakta tycker ni ? Lyssnade på bebisen igår kväll men blir ändå nojig. Kanske bra att veta var blodet kommer ifrån. Hmm hjälp....

Åk in och kolla om du inte redan är där. Håller tummarna för att det bara är nån ofarlig blödning...
  • DragonWoman
    Knytet skrev 2014-03-24 11:14:55 följande:
    Hej tjejer,

Tack för ert stöd. Jag åkte in till akuten och graviditeten såg bra ut. Blödningen har stannat upp och bebisen levde loppan . Var antagligen ett kärl igen som brast på livmodertappen, phuuu. Usch för dessa skrämselskott. Nu tycker jag det får vara lugnt resten av graviditeten, jag vill ju kunna njuta lite oxå.

Va skönt att bebisen mår bra
  • DragonWoman

Karlar!

Gubben är en aningen anti mot namnet Majken av okänd anledning. Så efter mycket om o men så har jag kommit på ett alternativ.

Mellie.

Så undrar nu, vilket är finast, Majken eller Mellie?

• DragonWoman
    Insanejane77 skrev 2014-03-24 14:59:30 följande:
    Maaaajken :P Mellie är också gulligt men jag tänker osökt på ordet mellis när jag hör det. Är du ute efter ett namn som börjar just på M? 

Ja namn på M är lite av ett måste förutom pojk eftersom jag inte hittat nått mer jag
  • DragonWoman
    DragonWoman skrev 2014-03-24 15:02:47 följande:
    Ja namn på M är lite av ett måste förutom pojk eftersom jag inte hittat nått mer jag

Fick hjälp av Malva att skicka in meddelandet

Har inte hittat fler pojknamn på m som jag gillar...
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35