Gravidtråd för oss som är över 35
Insanejane77 skrev 2014-03-18 09:04:17 följande:
Åh vad gulligt, Roo! Här blir det en liten Majken efter min farmor :) Var inne på Vera också men det har blivit en sådan väldig uppsving på sistone och det blir typ lika vanligt som att heta "Maria" på 80-talet så jag ändrade mig. Tycker verkligen om namnet Elsa med men vi har en i bekantskapskretsen vars dotter heter så så det valde vi bort. Andranamn är förvånansvärt svårt och jag lutar åt Viola men min make gillar det inte. Vi får väl se vad det blir, Majken är typ spikat iaf till 99,9%.
Om det skulle varit en pojke så hade han fått heta Ebbe eller Hardy men jag har fått bekräftat på UL vid två olika tillfällen att det är en flicka så det känner jag mig rätt säker på nu. :)
I övrigt är jag i v 27 och vi håller på att rusta i huset vi köpte innan jul. Det som är kvar att tapetsera och som jag har dragit mig för är barnkammaren. Vi var och valde tapeter och dom ska komma idag och målaren ska sätta upp dom troligtvis idag. Hade det inte gått på så vis att vi förlorade vårt första barn så hade det ju varit jättekul att inreda där och hålla på men nu bävar jag istället. Valde ingen jättetypisk barntapet utan en som skulle funka även om det gick så illa att det rummet istället får bli kontor. Jobbigt att inte veta vilket ben jag ska stå på, jag måste ju förbereda mig på ankomsten av en bebis men samtidigt så blev det inte så förra gången och då stod rummet med den bäddade sängen redo och blev aldrig använt. Jobbigt, man vill inte göra samma misstag igen helst!
Ha ha blir det en flicka till här så