Inlägg från: DragonWoman |Visa alla inlägg
  • DragonWoman

Gravidtråd för oss som är över 35

Insanejane77 skrev 2014-04-06 23:31:36 följande:
    Haha, ja dååå är det en annan femma, då har man inte tid till mer än det mest nödvändiga! Jag bor med minmake och hans snart 13-åriga dotter, jag har dagarna att göra som jag vill med. Iaf ett litet tag till :P
    Skönt att kunna rå om sig så tror jag har vaga minnen av sånt med nä det är tufft men underbart med.. för det mesta... men i september lär det bli tufft som faen.... iom att vi får så tätt så kallas tydligen syskonen för pseudotvillingar.. vad det nu betyder och innebär... har inte orkat kolla upp det Tyst
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426
  • DragonWoman

Håller tummarna stenhårt för er plopp och irmeline att det är falska alarm.

• DragonWoman
    plopp76 skrev 2014-04-07 14:36:11 följande:

Hej alla!

Nu hemkommer ingen från sjukhuset. Undersökning och ett snabbt UL för att kolla mängden fostervatten. Det såg fint ut med vattnet, det är inte det som läcker iallafall. De rikliga flytningarna är tydligen en ordentli infektion i underlivet, det är ju i sig inte så bra. Men det går att medicinera bort med vagitorier.

Fick ta blodtryck och lämna blodprov oxå. Trycket var bra, svaret på blodprovernakommer med posten OM det inte skulle vara nåt helknas då ringer läkaren upp.

Läkaren sa att graviditeten såg fin ut, bebben rörde sig och vinkade till oss :)

JISSES så rädd jag var! Efter samtalet med BM i morse var jag helt färdig. Hon sa lite försiktigt att jag inte skulle ge upp och inte vara för orolig, men om det var tidig vattenavgång så var prognosen inget vidare bra.

Nu är jag lugn, jag frågade om vi skulle på på RUL:et imorgon trots feber och det tyckte hon att vi skulle. Så nu ser vi fram emot det och släpper stenen från hjärtat för denna gång. GUD så kroppen skräms ibland!

Kram och tack för allt pepp!

Fy tusan vad skönt att det inte var nått värre Solig blev riktigt glad av att läsa detta (förutom infektionen då)

• DragonWoman

Fått ett galet sug på kokta ägg med massa kaviar på denna gången..hehe... alternativt stekta med massa tabasco på... Drömmer t o m om ägg

Och sen e jag sååå sugen på blodigt kött men det e ju förbjudet *suck*

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • DragonWoman

Har en vän på Facebook som bor på Njä Zeeland, vi lärde känna varandra via ett spel för många år sen. Underbar dam nu har det visat sig att hon är jätteduktig på att sticka babykläder så funderar faktiskt på att låta henne sticka upp kofta, mössa och tossar i blått och rosa. Hon gör det gratis så jag tänker isf betala frakten skulle bli väldigt speciella kläder för mig. Men hur tusan tar man reda på fraktkostnad därifrån och hit??

• DragonWoman

Åh plopp beklagar verkligen... Stor varm kram till dig.

• DragonWoman

Kikar in lite...

Är nästan lite rädd för att läsa här, varit mycket elände det sista Kram iaf till er som förlorat era små tidigare. Har svårt att veta vad man ska skriva, allt känns så fjuttigt.

Glad iaf att det går bra för många här håller tummarna framåt att inget mer hemskt ska hända, är sån skön samling med härliga kvinnor och mammor här ju {#emotions_dlg.flower}

16+0 idag här, tycker mig ana fladder i magen nu, men mer dämpat då moderkakan ligger i framvägg.. igen. Den envisa tröttheten hänger kvar men illamåendet är till 99% borta. Vill ha 7 maj nu så vi kan få kika på bebbe en sista gång innan han/hon kikar ut efter sommaren.

• DragonWoman
    Knytet skrev 2014-04-22 12:49:21 följande:
    India, grattis o välkommen . Tror vi e många på tråden som är bra mkt mer oroliga nu än i tidigare graviditeter. Vi får stötta varandra så gott det går

Min huvudvärk kommer och går, just nu är det ok. V 17 o blöder fortfarande mer eller mindre varje dag. Är inställd på att ha det såhär hela graviditeten, jobbigt men uthärdigt sålänge jag vet att plutt mår fint. Jag känner ingenting, inte ens me ficklampan antar jag precis som sist har moderkakan i framkant. Ska bli skönt när jag börjar känna så jag slipper lyssna på hjärtljuden så ofta. Ni som ligger ungefär lika, känner ni något ännu ?
    17+0 idag och har känt små fladder, men har ju moderkakan fram igen.

Vad ni än gör, få INTE för er att ligga i rabatter och rensa ogräs en hel dag! Har sån träningsvärk och kombinera det med foglossning så vill ni inte ens vakna på morgonen, än mindre jaga en pigg nästan 1 årig tös Drömmer
  • DragonWoman
    Sessan78 skrev 2014-04-22 21:15:30 följande:
    Tappen är påverkad så jag får lov att spendera natten på förlossningen. Fått en spruta bricanyl så nu är det bara att vänta och hoppas på goda nyheter...
    Håller tummarna för att allt går bra {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35