Gravidtråd för oss som är över 35

Håller tummarna stenhårt för er plopp och irmeline att det är falska alarm.
Hej alla!
Nu hemkommer ingen från sjukhuset. Undersökning och ett snabbt UL för att kolla mängden fostervatten. Det såg fint ut med vattnet, det är inte det som läcker iallafall. De rikliga flytningarna är tydligen en ordentli infektion i underlivet, det är ju i sig inte så bra. Men det går att medicinera bort med vagitorier.
Fick ta blodtryck och lämna blodprov oxå. Trycket var bra, svaret på blodprovernakommer med posten OM det inte skulle vara nåt helknas då ringer läkaren upp.
Läkaren sa att graviditeten såg fin ut, bebben rörde sig och vinkade till oss :)
JISSES så rädd jag var! Efter samtalet med BM i morse var jag helt färdig. Hon sa lite försiktigt att jag inte skulle ge upp och inte vara för orolig, men om det var tidig vattenavgång så var prognosen inget vidare bra.
Nu är jag lugn, jag frågade om vi skulle på på RUL:et imorgon trots feber och det tyckte hon att vi skulle. Så nu ser vi fram emot det och släpper stenen från hjärtat för denna gång. GUD så kroppen skräms ibland!
Kram och tack för allt pepp!
Fått ett galet sug på kokta ägg med massa kaviar på denna gången..hehe... alternativt stekta med massa tabasco på... Drömmer t o m om ägg
Och sen e jag sååå sugen på blodigt kött men det e ju förbjudet *suck*
Har en vän på Facebook som bor på Njä Zeeland, vi lärde känna varandra via ett spel för många år sen. Underbar dam nu har det visat sig att hon är jätteduktig på att sticka babykläder så funderar faktiskt på att låta henne sticka upp kofta, mössa och tossar i blått och rosa. Hon gör det gratis så jag tänker isf betala frakten
skulle bli väldigt speciella kläder för mig. Men hur tusan tar man reda på fraktkostnad därifrån och hit??
Stor kram till dig plopp.
Åh plopp beklagar verkligen... Stor varm kram till dig.
Kikar in lite...
Är nästan lite rädd för att läsa här, varit mycket elände det sista Kram iaf till er som förlorat era små tidigare. Har svårt att veta vad man ska skriva, allt känns så fjuttigt.
Glad iaf att det går bra för många här håller tummarna framåt att inget mer hemskt ska hända, är sån skön samling med härliga kvinnor och mammor här ju
16+0 idag här, tycker mig ana fladder i magen nu, men mer dämpat då moderkakan ligger i framvägg.. igen. Den envisa tröttheten hänger kvar men illamåendet är till 99% borta. Vill ha 7 maj nu så vi kan få kika på bebbe en sista gång innan han/hon kikar ut efter sommaren.