Inlägg från: DragonWoman |Visa alla inlägg
  • DragonWoman

Gravidtråd för oss som är över 35

He he gav gubben andra alternativ till namn och nu tycker han Majken är perfekt skönt, nu är namnproblemet löst

Nu ska vi bara hitta en syskonvagn och en bilstol till Malva...

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426
  • DragonWoman
    Insanejane77 skrev 2014-03-24 20:19:27 följande:
    Vad bra! :D Då är vi två majken i tråden igen :)Vad kollar du på för vagn? Ska ni köpa ny eller kollar ni på en begagnad? Jag tycker bugaboo donkey är riktigt ypperlig för två barn och man kan ändra den till en vagn för en person också :)Var inte det! Det är skitjobbigt att vara gravid och gubbarna dom fattar ju ingenting även om man förklarar så gnäll du av dig fritt!

Jag är också i tyck-synd-om-mig-läge just nu. Har fått högt blodtryck och fått börja äta tabletter för det, har fått graviddiabetes och måste sticka mig själv 7 ggr om dagen, har foglossning så jag blir riktigt låg och halvt handikappad, har fått nån konstig kärlkramp i bröstvårtorna som gör så ont ibland att jag börjar gråta, jag lever i en byggarbetsplats, har huvudvärk dagligen och nu som pricken över i har jag nu blivit förkyld och fått feber och hostar så revbenen går av. Jag vill inte äta alvedon heller för det sägs att barnen ökar risken för adhd och jag har själv diagnosen så avstår sedan jag läste det. Och så är jag så orolig för mitt barn och för hur det ska gå denna gången och om jag kommer bli sjuk igen att jag knappt kan tänka på annat. BRÖÖL! Att vara gravid är fan ta mig ingen dans på rosor! Så gör som mig, gnäll av dig!

Kollar begagnat har den där donkeyn fasta hjul eller är hjulen såna som snurrar? Är nollad när det gäller vagnar
  • DragonWoman
    Sessan78 skrev 2014-03-24 19:59:52 följande:
    Passar också på att gnälla lite. Tårarna har runnit mest hela dagen idag pga smärtan från foglossningen och mina onda sammandragningar. Är så less på känslan av att skäras sönder bara för att jag gör minsta lilla rörelse. Försöker jag avlasta på något sätt tar sammandragningarna över. Är bara i vecka 22...så det är långt kvar. Vet inte hur länge jag ska orka?!? När jag tar upp detta med barnmorskan får jag bara hela tiden höra hur normalt allt är. Jag VET att det är vanligt vid graviditet men när man inte längre kan göra något pga smärtan, inkl. att sova, är det ett problem... Suck! Behövde också bara få gnälla av mig....

Gnäll på för tusan man måste få ventilera sig med och det är inte alltid lätt eller kul att vara gravid.
  • DragonWoman
    Insanejane77 skrev 2014-03-24 20:47:57 följande:
    Den har såna stora hjul som snurrar fram (swivelhjul) men dom är låsbara så man kan välja vilket man vill använda just då med ett simpelt klick. Dom är ganska dyra dock men man kan ju kolla begagnat :) Jag ska själv köpa en bugaboo men en singelvariant som heter buffalo. Jag tycker dom är görbra!

Får åka till nån butik o kolla o sen leta begagnat. Gubben tycker iofs att en nödlösning är bebis i bärsele och Malva i vagnen vi har men njae... Då blir det säkert ingen syskonvagn... Karlar ibland...
  • DragonWoman
    Insanejane77 skrev 2014-03-24 22:03:54 följande:
    Hur gammal är Malva? Jag tror att det kommer bli jättesvårt att ha bara en singelvagn, tänk om båda måste sova när ni är ute? Och man kan ju inte gå och bära runt på det äldre barnet heller för det orkar man inte någon längre bit. Där har du iaf lite argument att komma med till gubben ;)

Hon kommer vara 17 månader när bebis kommer. Jo jag tror inte hans lösning är bra alls. Hittar vi ingen vagn innan så får han sköta allt handlande mm.. promenad ibland går ju med sele + vagn.. men jämt.. nej tack!
  • DragonWoman

Frågan har säkert varit uppe innan men ålder på er, hur många barn och bor?

Kan börja

Snart 38, 3 barn sen innan och bor i Småland, typ vid Jönköping.

• DragonWoman

Usch vad sur jag är nu! Åkt på en jäkla förkylning och snoken är igenmurad. Totalt! Och självklart så har nässprayen gått upp i rök. Har testat saltlösning, ungarnas sprayer och t o m allergispray men inget hjälper. Kommer bli en spännande natt med drömmar om att kvävas... :-/

Dags att försöka sussa iaf... På återseende imorgon... God natt

• DragonWoman
    Singoalla78 skrev 2014-03-25 06:39:16 följande:
    Knytet, härligt att höra trots allt jobbigt att bebis mår bra...å stackars din lille son, e det balanit? det gör ju vansinnigt ont med :(

Idag kub ul :)...med blandade känslor..

Lycka till idag
  • DragonWoman
    Sessan78 skrev 2014-03-25 07:35:23 följande:
    Även jag kan verkligen rekommendera donkeyn. En helt fantastisk vagn. Jag har ingen själv men min närmaste vän har en så jag har testköra den. Den är DYR men prisvärd. Jag skulle utan tvekan köpt en sådan om jag hade behövt en syskonvagn. Det kommer ju vara tre år mellan min dotter och bebisen så jag kompletterar bara min singelvagn med en ståbräda...

Ska verkligen kolla upp den vagnen och hoppas på att vi isf kan hitta en begagnad till vettigt pris. Får nog även be min far hålla koll i Göteborg så ökar nog chansen att hitta nån
  • DragonWoman
    Singoalla78 skrev 2014-03-25 08:06:58 följande:
    Tack så mkt  e super orolig...

Förstår det, är samma här. Får ju vänta tills imorgon innan jag vet att allt verkar bra iaf.

När ska du vara där? Du får uppdatera sen hur det gått. Kram
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35