Inlägg från: DragonWoman |Visa alla inlägg
  • DragonWoman

Gravidtråd för oss som är över 35

Knytet skrev 2014-03-27 21:42:54 följande:
    PoL, grattis . Härliga nyheter !! Min väninna gjorde mkp o det fanns en könskod på underlaget hon fick. Hon kollade koden och fick veta att hon väntade en pojke. Kanske skiljer i olika landsting o ni kanske ändå inte vill veta än, men ändå..?

Dragonwomen, strongt att vänta önskar jag hade tålamodet, men det är totalt emot min natur, haha. Är kontrollfreak o tar reda på allt som går i alla situationer i livet. Ser det som att min överaskning blir den 9 Maj .

Alla är vi olika tycker det är kul att gissa och även se om magkänslan stämmer. Med pojkarna var jag tvärsäker på pojkar och hade rätt. Med tösen var jag inte lika säker men tänkte det berodde på åldern (idéer man har ibland )

En tanke jag fått nu för egen del är att styrkan på graviditetstestet säger könet... Med pojkarna fick jag starka + med dottern svaga. Denna gången fick jag starkt + 4-5 dagar innan bim. Så tror på pojke just nu iaf
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426
  • DragonWoman

Btw... Familjelivsappen... Finns den ens?

Tänkte jag skulle slängt in bild från kub men går ju inte utan den där förbannade appen som jag inte hittar.... Morr!

• DragonWoman

Efter 3 barn är det inte mycket att shoppa utan blir mest efter bebis kommit om nått blivit förstört eller om jag hittar nån filt (filtoman)

• DragonWoman

Äntligen har jag vevat igång min gamla dator... är hemskt att försöka skriva eller hänga med i trådar via mobilen...

Så nu kan jag slänga in nån bild ibland och terra er

• DragonWoman
    Lagombutwhy skrev 2014-04-06 21:49:24 följande:
    DragonWoman, spännande! :) I vilken vecka gjorde du Nupp/Kub?
    v 13+1

• DragonWoman
    Myc skrev 2014-04-06 21:59:18 följande:
    Åh vad härligt! Ska göra veckan efter påsk... Längtar efter "bevis" och hoppas allt är ok. Gick det bra på testet?
    Det gick kanon, fick bra siffror så blev ju lite sinnesro iaf
    Insanejane77 skrev 2014-04-06 16:49:13 följande:

Ja det är mysigt men jag är så himla stor att det redan är svårt för mig att röra mig tyvärr. Lägger upp en bild här så kan ni se. Nu var jag inte direkt nån liten pjäs innan jag var gravid heller men jag ser ut som en humla haha!

Som tur är så har jag inte gått upp mer än knappt 3 kg men dom kilona känns nu som ungefär 13. Flåsar som en blåsbälg, kan inte gå så långt eller fort pga foglossningen och det har börjat bli som sammandragningar och jag blir trött i magen när jag överanstränger mig och springer i affärer osv. Det är lugna puckar som gäller från och med nu! 

Tänk om man såg så pigg o fräsch ut sen tyvärr kommer jag se ut som nått katterna släpat in, tuggat på sen svalt och spytt upp :-/

• DragonWoman
    Insanejane77 skrev 2014-04-06 22:34:50 följande:
    Haha, tack, men tro mig, det finns dagar då jag är sådan också, jag lovar! Vi skulle iväg där så jag hade besvärat mig att platta håret, annars är det oftast bara i en risig tofs :)
    Jag spiller på magen eller brösten vid vareeeenda måltid, flåsar och svettas för minsta lilla, kan inte nå mina fötter längre och tappar jag något på golvet, ja då får det ligga kvar tills jag tappar något mer i närheten så det är värt att böja sig :D För att inte nämna att det är ett rätt ansträngande äventyr att försöka raka sig där det behövs haha! Det är bara att gilla läget och försöka skratta åt sig själv :) Det är ju ett tillstånd som går över förr eller senare iaf :)
    Och glöm inte, man kan vara gullig när man är i olag också, och det kommer du säkert vara ska du se :)
    Hoppas iaf man får nån bra dag under graviditeten just nu orkar jag inte bry mig om utseendet. Benen behöver rakas, ögonbrynen plockas och håret skulle nog jubla över ett besök hos frissan men det är värt alla små besvär i slutändan.... vilket är eeeeevigheter bort just nu
  • DragonWoman

Åh måste ju visa det lilla pyret från vul i v 6

Skiljer alltså 7 v mellan bilderna.
  • DragonWoman
    Insanejane77 skrev 2014-04-06 23:23:36 följande:
    Själv är jag i en fas där jag istället anstränger mig lite extra utseendemässigt. Det kommer låta fånigt kanske men jag känner mig som en vandrande inkubator och jag vill inte reduceras till enbart en svällande, gnällande käring som väntar på att kläcka mer eller mindre. Så jag försöker piffa till mig lite extra ibland och jag går hos en vän och gör lösfransar. Det gör att jag blir lite extra uppiggad på nåt vis och då känns det lättare att inte kunna böja sig ner eller fixa fötterna osv. Jag känner mig också så "sjuklig" med mitt höga blodtryck och min graviddiabetes och jag får ta massa insulinsprutor och stickor hela tiden, så att känna sig lite fin hjälper humöret helt enkelt. Men jag har riktiga sopdagar också där jag bara går i mjukisbrallor och vill beställa hämtmat och lipa i soffan till sorgliga filmer :D 
    Jag vill orka ta lite hand om mig men med en rabiat 7 åring med energi som en virvelvind och en snart 1 årig dotter som älskar att härja runt känns jag ganska långt ner på listan :-/ hoppas iaf på bättre åtagande av fadern snarast.... i need metime
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35