-
Ja, de sa nåt om att man numera daterar på kub och därför gör rul senare. Om jag inte gör kub så kanske jag får en tidigare tid.Maramina skrev 2014-03-19 19:08:33 följande:Då borde du vara i vecka 20 vid RUL om jag inte räknar fel? Det vanliga är att det görs mellan vecka 17 och 20 och jag tror att jag gjorde mitt i vecka 20. I och med att vi gjorde IVF så visste vi ju redan innan exakt vilken vecka jag var i
-
Skönt att det blev gjort! Hört om de som får vänta några veckor på fvp för moderkakan ligger svåråtkomlig.PoL skrev 2014-03-20 18:37:56 följande:Så. Nu är mkp gjort! Blev sådär känner jag ärligt talat. Efter ha suttit o väntat i en timme (jag var tidig o läkaren sen haha), säger läkaren som gör ul att det är osäkert om det går pga att placentan är i bakvägg o svår att nå... Jag blev ställd o frågade hur det kan komma sig med tanke på att läkaren i mån sa att det skulle gå galant! Fick till svar att just den läkaren inte brukar göra mkp o därför hade svårt att avgöra kanske (
grrrrrr!). En mer senior läkare tillkallades o de gjorde ett försök som gjorde rätt ont - det måste varit nån nerv där. Och läskigt! Sen var de osäkra på ifall de fått tillräckligt stort prov, men de tror det ska gå. Så nu idag har jag vilat, sååå skönt. Ska få provsvar inom en vecka!
Har hört olika om mf-risken förresten. Läkaren idag sa att om det sker, sker det inom ett dygn. Men så läste jag här på fl en tjej som oxå gjort mkp idag fast där de sagt att mf isf sker inom 2v? Skumt.
Håller tummarna för att det ger bra resultat! :) -
Kub idag gick jättebra och vi fick lägsta möjliga risk! Glad!!
-
Moalie? Melvin? Maximilian? Marielle?DragonWoman skrev 2014-03-24 15:02:47 följande:
Ja namn på M är lite av ett måsteförutom pojk eftersom jag inte hittat nått mer jag
Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 -
Skönt!DragonWoman skrev 2014-03-26 13:08:35 följande:Bebis lever och mår bra
den lille plutten låg och sov under ultraljudet så det var lätt att mäta och kolla. Fick bra siffror med så nu kan man äntligen slappna av och njuta
Vår lille var tvärtom, sprattlade och höll på så undersökningen drog verkligen ut på tiden. Men levde och hade låg risk, så då blir man nöjd ändå
Skönt med lite positiva nyheter nu efter allt det deppiga. Nu tjejer kommer våren och allt kommer att bli topp! -
Grattis till lyckade kub! :)
-
13 maj har jagDragonWoman skrev 2014-03-27 17:52:35 följande:
Har Rul 7 Maj -
Jag kände idag första gången med säkerhet, v.14 :)emjh skrev 2014-03-27 22:03:19 följande:Nu har jag ju bara i v14 men jag känner mitt lilla pyre ibland.
Samma sak med förra - kände första fladdret i v14 då med. Underbar känsla. -
Grattis!!! :)PoL skrev 2014-03-27 20:30:24 följande:
Myc: grattis och välkommen!
Emjh: bra tips att filma vid Rul, hoppas ni får ny tid snart!
Eget: ååååååhhhh har haft glädjedans här (fast i smyg på toan) - fick besked att mkp visade på normala värden!!! Snart berättar jag för barnen o omvärlden, ska bli skönt att slippa hålla inne magen jämnt
Rul 5/5
-
Här blir det nog en begagnad Brio Happy. Har redan en brio go med swivelhjul sedan förra, var perfekt i stockholms innerstad där vi bodde, bra i affärer, bra på trottoaren i stan, perfekt på bussen och i hissen.
Nu när vi flyttat till hus, bor i ett vilaområde nära en skog så vill jag ha fyra stora hjul att kunna promenera runt med, både i skog och i snö (bebis kommer i oktober). Förra gången fick jag i mars och snön var redan borta så klarade mig bra då de där första månaderna då man promenerar nån mil om dagenBebis sov bäst i vagnen om den rörde sig, så gravidkilona försvann av sig självt kan man säga