Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Gravidtråd för oss som är över 35

Hemkommen från akuten, bebis lever. Var moderkakan som ligger för öppningen. Förhoppningsvis drar den sig uppåt med tiden. Lite samma som du PoL. Jag har RUL om en månad och då ska de kolla läget på moderkakan.

• Irmeline
    plopp76 skrev 2014-04-08 13:53:41 följande:
    Jag är inlagd. Sammandragningar sen i natt, vattenavgång i morse. Fått nåt som ska stoppa värkarna, antibiotika... Oddsen väldigt dåliga men bebis lever än iallafall. Vi hoppas att värkarna kan ge sig och att det bara är en reva eller nåt. Kanske det läker av sig själv då. Håll alla tummar ni har!
    Håller alla tummar och tår HÅRT! {#emotions_dlg.flower}
  • Irmeline
    plopp76 skrev 2014-04-08 16:54:05 följande:

Igår hade vattnet inte gått. I natt fick jag sammandragningar, vattnet gick i morse. Så nu väntar vi och hoppas att värkarna inte kommer tillbaka. Och att hinnorna läker. Att dom läcker nu är troligen pga infektionen. Så... bara att vänta. Ingen aning om hur länge jag blir kvar här.
    Min mamma hade vattenavgång från 5:e månaden med syrran, det ledde till att hon låg lite trångt och inte kunde vända sig (föddes i säte), men helst frisk och fullgången. Håller tummarna att det går lika bra för dig.
  • Irmeline
    Kroken skrev 2014-04-08 19:08:46 följande:
    Rul igår och allt så bra ut Frågade om det gick att se kön men barnet var inte så samarbetsvillig på den punkten så det blir en överraskning Även om jag har tre barn sen tidigare så är det lika häftigt varje gång att få se det där lilla livet på rul Sparkandes och boxandes där inne Jag har inte känt några ordentliga rörelser än så det är ju häftigt att se att den rör sig så mycket som den gör. Är i v19 nu.
    Skönt att allt var bra! Mysigt.
  • Irmeline

Idag ska jag berätta på jobbet. Eller berätta och berätta, har tagit på mig en tight tröja så vi får väl se hur de reagerar och om någon vågar fråga :)

• Irmeline

Plopp, tänker på dig. Uppdatera gärna vad som händer. Alla tummar och tår hålls!

• Irmeline

Plopp: skönt att det går åt rätt håll. Fortsätter hålla tummarna!

Berättade idag. Ingen vågade kommentera magen (är inte uppenbart bebisformad utan skulle kunna vara för mycket mat). Fick massa grattis! En kollega passade på att komma ut samtidigt :) vi är lika långt gångna.

• Irmeline

Var hemskt ledsamt att de inte kunde rädda graviditeten Plopp! Beklagar :(

Bra iaf att förlösandet gick bra. Hoppas nu att de hittar något mot infektionen så du sedan kan fokusera på de psykiska.

Kram

• Irmeline
    Sessan78 skrev 2014-04-10 13:08:59 följande:

Varit på återbesök på förlossningen idag. Allt ser fortfarande bra ut och livmodertappen är opåverkad. Nu är det bara att gilla läget med mina sammandragningar. Dom har inte minskat och gör fortfarande lika ont, men den biten får jag ingen hjälp med. Känns tufft att jobba på som vanligt när jag inte ens kan sitta utan att det börjar dra ihop sig och göra skitont...suck! Är iaf glad att bebis inte är på väg än! smile1.gif

Hur går det för dig Plopp? Håller fortfarande alla mina tummar för dig... Kram

Skönt att det verkar gå bra, hoppas du får vänta många veckor än på din bebis. Jag antar att du är sjukskriven? Ta det så lugnt du kan så länge.
  • Irmeline

Ja, det är verkligen ingen dans på rosor att vara gravid! Det är infektioner, vattenavgång, blödningar, havandeskapsförgiftningar, sammandragningar och missfall. Och då har jag inte ens nämnt foglossning, illamående etc...

Hoppas det ska gå bra med alla våra komplikationer framöver, håller tummarna för oss {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35