Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Gravidtråd för oss som är över 35

Oj vilken dramatik för många av er. Hoppas det lugnar sig snart. Ingen dans på rosor det här att vara gravid inte! Jag är bara i v.14 och längtar redan till det är över. Tungan ute

Händer inte mycket här, nästa besök är RUL, så bara att vänta. Jobbar på distans denna vecka men på måndag tänkte jag ta på mig någon tight på jobbet för att se reaktionen. Vet inte om de redan sett något, men ingen har iaf vågat fråga.

• Irmeline

Sov inget i natt, låg och vred mig. Vecka 15 här.

Vi har babyskydd, spjälsäng, babynest, babysitter, barnstol, och cityvagn från dottern som är 2. Ska nog komplettera med en terrängvagn, ett skötbord och en ståbräda till storasyster. Vi har en del kläder också. Så egentligen behöver vi inget, men "ny" vagn och nytt större skötbord blir det nog ändå. Största investeringen blir egentligen ny bil, för två bilbarnstolar ryms inte i vår lilla.

• Irmeline
    PoL skrev 2014-04-05 20:25:33 följande:

Hej tjejer,
    Har tänkt skriva i flera dagar, men till slut blev det övermäktigt - jag insåg att jag inte fixar att kommentera alla inlägg sen senast Drömmer nu är det säkert ingen som förväntar sig det, bara jag som tycker det känns trevligt så att alla känner sig sedda.
    V15 igår, har inte kommit fler blödningar än så länge men jag längtar till tisd då jag skall på läkarbesök för att försäkra mig om att bebisen mår bra - och kanske t.om. få veta varför jag blödde. Sen efter läkarbesöket kan jag nog slappna av om allt är ok Solig
    Hur gick det på jobbet, Mjölkchoklad (hjälp, var det rätt namn nu?), såg de bebismagen?
    Min mage är riktigt påtaglig nu på em & kväll, tur att jag inte jobbar vid den tiden för då hade jag inte kunnat dölja det längre haha. Min plan är att berätta på jobbet efter tisdag, sen är det officiellt. Skönt.
    Jag hade velat ha ett babynest när jag fick tvåan, men när han väl föddes visade det sig att det var lika bra att jag inte köpt en för han var så stor att han inte hade fått plats! Så jag räknar krasst med att den här bebben också blir stor. Eftersom minstingen är två år, har jag ff det mesta kvar. Dock kommer syskonvagn behövas, samt ett fräscht babyskydd. Kanske ska hyra ett den här gången? Är det flera här som har hyrt? Minns att det var nån som gjort det men inte skulle igen?
    Irmeline, det skall bli såååå kul att se vem av oss som får först med tanke på att vi är beräknade i princip samtidigt! Skrattande

Blir garanterar du :) jag har BF 2 okt men gick över 2v sist och blev igångsatt. 16 dagar efter BF kom hon, så om det blir samma blir det 18:e. (vågar inte hoppas på nåt annat)

Har också en tvååring hemma :) när är din född? Dottern blev två nu i mars, så blir drygt 2,5 år mellan. Känns ok även om 3 hade varit optimalt :)
  • Irmeline
    MjölkChoklad skrev 2014-04-05 23:26:06 följande:

Hahahahaha - jag är likadan! Vill helst kommentera så att alla känner sig sedda - men det är ju svårt att hinna med! Skönt att det inte kommit fler blödningar! Tyvärr det var inte jag som skulle visa magen på jobbet - inte än smile1.gif
    Det var jag och det är på måndag. Ska ta på nåt tight :)
  • Irmeline
    plopp76 skrev 2014-04-07 09:06:59 följande:
    Ingen bra dag för mig idag... I helgen har jag mått pyton, Huvudvärk och feber. Igår på förmiddagen när jag snöt mig kom det en skvätt klar vätska i trosan... Febern gick upp och jag hade skvättar som kom under dagen varje gång jag reste mig ur soffan eller gick på toa. Fick rådet att ta på en binda och se hur blött det blev. 

Sov rätt dåligt kan jag säga...! Fick en tid idag kl 13 för att kolla om det är tidig vattenavgång eller vad som står på. Om vattnet har gått är nog risken att vi förlorar den lilla. Om det bara är en reva eller så kan det läka av sig själv. Men om inte så tar dom ut parveln. Är i vecka 19+0 idag.

Hälla alla tummar ni har! Kram
    Blä, hoppas allt går bra!

Ingen bra dag här heller, kom massa klarrött blod i toan i morse, ringde gynakuten och de sa att jag får komma in imorn först. Så nu är det bara att vänta och hoppas att den inte dött. V. 15 här. Rynkar på näsan
  • Irmeline
    Knytet skrev 2014-04-07 12:36:57 följande:
    Irmeline, hos mvc alltså....
    De är tyvärr så underbemannade att de inte har tid :(

Det var färskt blod som kom, rött utan klumpar. Nu har det inte kommit mer (lite brunt kvar bara) så det verkar ha slutat blöda. Hoppas verkligen det är något ofarligt. Har aldrig blött vid graviditet tidigare så blir såklart väldigt orolig.
    Hoppas...
  • Irmeline
    plopp76 skrev 2014-04-07 14:36:11 följande:

Hej alla!

Nu hemkommer ingen från sjukhuset. Undersökning och ett snabbt UL för att kolla mängden fostervatten. Det såg fint ut med vattnet, det är inte det som läcker iallafall. De rikliga flytningarna är tydligen en ordentli infektion i underlivet, det är ju i sig inte så bra. Men det går att medicinera bort med vagitorier.

Fick ta blodtryck och lämna blodprov oxå. Trycket var bra, svaret på blodprovernakommer med posten OM det inte skulle vara nåt helknas då ringer läkaren upp.

Läkaren sa att graviditeten såg fin ut, bebben rörde sig och vinkade till oss :)

JISSES så rädd jag var! Efter samtalet med BM i morse var jag helt färdig. Hon sa lite försiktigt att jag inte skulle ge upp och inte vara för orolig, men om det var tidig vattenavgång så var prognosen inget vidare bra.

Nu är jag lugn, jag frågade om vi skulle på på RUL:et imorgon trots feber och det tyckte hon att vi skulle. Så nu ser vi fram emot det och släpper stenen från hjärtat för denna gång. GUD så kroppen skräms ibland!

Kram och tack för allt pepp!

Så skönt underbart att allt såg bra ut! {#emotions_dlg.flower}
  • Irmeline

Hej, Inget mer färskt blod och ingen smärta. Får komma in vid lunch idag (förhoppningsvis) så väntar på det.
    Hoppas så att den lever... Hjärta

• Irmeline
    Sessan78 skrev 2014-04-08 09:58:51 följande:
    Oj, vilken dramatik det varit här i tråden! Plopp: skönt att det inte var vattenavgång och att liten mår bra!
    Irmeline: väldigt positivt att blödningen slutat! Håller tummarna för dig idag!

Även jag har besökt sjukhuset. Åkte in på förlossningen igår - hotande förtidsbörd!
    Haft väldigt smärtsamma sammandragningar sen i lördags så efter kontakt med min BM tyckte hon att jag skulle åka in och kolla upp det. Som tur var är tappen opåverkad men sammandragningarna fortsätter. Ska tillbaka på återbesök på torsdag och kolla igen. Är tappen fortfarande stängd så blir det glesare mellan kontrollerna. Fortsätter sammandragningarna kommer dom att sätta in medicinering för att få dom att lugna sig. Med tanke på min historik så bedömer dom det tydligen som hotande förtidsbörd även om tappen är opåverkad...
    Har sjukskrivit mig själv i veckan. Sd blir lite lugnare vid vila men kommer regelbundet med några få minuters mellanrum hela tiden....så jag firar min 36 födelsedag i sängen!
    Vilken vecka är du i nu?
    Hoppas det lugnar sig.
  • Irmeline
    Sessan78 skrev 2014-04-08 11:05:35 följande:
    Är i v 24...
    Oj, ja då är det nog bäst om ni lyckas hålla tillbaka ett tag till. Även om de flesta klarar sig bra from v. 24 så är det ju en jobbig neotid. Mycket bättre att bara födas i v. 28, då blir typ alla friska barn.

Skönt iaf att du inte är v. 20 eller så för om det i värsta fall kommer redan nu så går det ju, även om det inte är optimalt.
    Ta det lugnt nu så håller vi tummarna.

Nu åker jag in till gynakuten.
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35