Gravidtråd för oss som är över 35

När man är så smal som du är från början så brukar man gå upp i vikt ganska så fort i början, det är jättevanligt! Jag som är stor från början gick inte upp nåt alls förrän efter RUL. Strunta i vikten när du är gravid och satsa på att må väl bara :)
FY vad tufft ni har det just nu! Jag hoppas förstås att det inte är vattenavgång för dig plopp76 och att det är ett kärl som brustit för dig Irmeline!
Håll oss uppdaterade med vad som händer! Lyckosparkar från mig!
Plopp och Irmeline: SKÖNT att allt löste sig! Otäcka grejer :S Lycka till nu Irmeline på akuten!
Sessan 78: Fy, läskigt med hotande förtidsbörd! Du gör helt klart rätt i att sjukskriva dig och ta det så lugnt som du bara kan! Håller tummarna för att sammandragningarna avtar snart, håll oss underrättade med hur det går!
Plopp76: Men fy vad otäckt! Jag tyckte du skrev att det INTE var vattenavgång och att du hade fått en infektion, men nu har alltså sammandragningar tillkommit och du läcker fostervatten ändå? Jag hoppas att det ger med sig när du fått antibiotika då, håller alla tummar och tår för dig!
Plopp: Jag är SÅ ledsen för din skull, beklagar innerligt din förlust!
Men FY så jobbigt! Min farmor hade himla problem med hepatos och fick leverera alla sina 3 barn för tidigt pga det. Visst är det jävligt otäckt när levervärdena börjar stiga... För mig är det inte så mycket ännu men när jag fick HELLP så var varenda värde på listan rödmarkerat och galet högt/lågt, läkaren hade inte sett något liknande sa han. SÅ det känns ju så där kul när man haft en jobbig graviditet tidigare och det ser ut som om samma skit händer igen, eller hur!? Frustrerande :(
Hur är det med dig nu? Kom du iväg på provtagningen?
Tack för supporten flickor!
Helgen har varit ok, ingenting som känns värre än iaf, då får man vara tacksam. I morgon ska jag in till sjukhuset igen och se vad testerna säger den här gången. Jag har hört om en del vars äggvita i urinen går ner ibland, hoppas att det blir så för mig med! Men om den har stigit och hamnar på +2 då blir jag nervös :S Fast som sagt så hoppas jag att det tar några veckor till innan något måste hända. Jag hör av mig efteråt med vad som hände. Wish me luck!