• Anonym (lessen)

Vem ger en rätt att trycka ner andra psykiskt på Familjeliv?

Det är ofta jag får anmäla inlägg där folk i en tråd kallar mig för "puckad" och andra personliga angrepp.
    Ser att inläggen ofta är kvar och vissas nick favoriseras (??) av moderatorerna?

Jag känner mig ledsen och kränkt just nu i en tråd och jag har inte vart anonym i den.
    Ingen har tagit bort inlägget från denna person trots att jag anmält.  

• Svar på tråden Vem ger en rätt att trycka ner andra psykiskt på Familjeliv?
  • Anonym (Suck)

Jo men jag menar att om man använder sig av publika forum så bör man inte ta åt sig av sånt trams. Om man sen inte klarar det utan känner sig kränkt för allt så kanske man skall lägga ner...

• Anonym (je)
    Anonym (Suck) skrev 2013-11-07 19:11:01 följande:
    Jo men jag menar att om man använder sig av publika forum så bör man inte ta åt sig av sånt trams. Om man sen inte klarar det utan känner sig kränkt för allt så kanske man skall lägga ner...
    Varför är det så? Varför finns den regeln just för forum?
  • Anonym (lessen)
    Anonym (Suck) skrev 2013-11-07 19:11:01 följande:
    Så....bara för att det är internet så kan man bete sig hur fasiken man vill? vet du vad nätmobbing är?
  • Anonym (Suck)

Men man väljer ju att bli mobbad om man stannar kvar! Vad är det du inte förstår?!

• Anonym (je)
    Anonym (Suck) skrev 2013-11-07 19:24:30 följande:
    Men man väljer ju att bli mobbad om man stannar kvar! Vad är det du inte förstår?!
    Men det borde väl då gälla nästan allting, blir du mobbad på din arbetsplats så väljer du det om du inte säger upp dig. Attackerar någon dig när du är på affären så väljer du det om du inte går därifrån osv.

Vilka mer saker tycker du man får göra på internet om offret är där frivilligt? Hota?
  • Almare

Precis som i verkliga livet är det kanske bättre att motarbeta den som mobbar än att lägga skulden på den mobbade och säga åt denne att försvinna?

Om tillräckligt många poängterar att det inte är ett ok beteende istället för att sanktionera det som du gör (Suck), så skulle vi kanske kunna skapa ett trevligare klimat på forumet?

• Anonym (Hmm)

Det är naturligtvis fel att kalla dig "puckad". Men ibland är personer som ger sig in i debatter så oerhört känsliga att bara att man inte håller med eller ifrågasätter deras argument, så känner de mobbade. Skulle man då också ha kallat deras åsikter puckade, så är det jättekris.

Med detta menar jag att man från båda sidor får orka med en debatt. Att inte gå till personangrepp men också inse att ens åsikter kan bli ifrågasatta och nedgjorda. klarar man inte det, bör man inte vara ute på debattforum.  

• LillGris
    Anonym (Suck) skrev 2013-11-07 19:24:30 följande:

Fast nej. Det är aldrig ok att kasta glåpord på folk. Istället för att säga "du är en idiot" kan man säga "jag tycker det är ett idiotiskt påstående". Så har man fått säga vad man vill ha sagt utan att vara en taskmört.
  • Anonym (je)
    Anonym (Hmm) skrev 2013-11-07 19:34:39 följande:
    Det är naturligtvis fel att kalla dig "puckad". Men ibland är personer som ger sig in i debatter så oerhört känsliga att bara att man inte håller med eller ifrågasätter deras argument, så känner de mobbade. Skulle man då också ha kallat deras åsikter puckade, så är det jättekris.

Med detta menar jag att man från båda sidor får orka med en debatt. Att inte gå till personangrepp men också inse att ens åsikter kan bli ifrågasatta och nedgjorda. klarar man inte det, bör man inte vara ute på debattforum.  
    Vad har ditt inlägg med ts att göra, ts handlar om personangrepp. Det du skriver om att folk anmäler för att de blir ifrågasatte nämns inte alls i ts.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (je) skrev 2013-11-07 19:36:59 följande:
    Vad har ditt inlägg med ts att göra, ts handlar om personangrepp. Det du skriver om att folk anmäler för att de blir ifrågasatte nämns inte alls i ts.
    Många kan inte hålla isär att man dumförklarar deras åsikter eller öht ifrågasätter dem utan tar det som ett personangrepp.
Svar på tråden Vem ger en rätt att trycka ner andra psykiskt på Familjeliv?