• Anonym (lessen)

Vem ger en rätt att trycka ner andra psykiskt på Familjeliv?

Det är ofta jag får anmäla inlägg där folk i en tråd kallar mig för "puckad" och andra personliga angrepp.
    Ser att inläggen ofta är kvar och vissas nick favoriseras (??) av moderatorerna?

Jag känner mig ledsen och kränkt just nu i en tråd och jag har inte vart anonym i den.
    Ingen har tagit bort inlägget från denna person trots att jag anmält.  

• Svar på tråden Vem ger en rätt att trycka ner andra psykiskt på Familjeliv?
  • whybother

Om du skriver något som någon annan anser vara puckat, vad är problemet? Du

har väl din åsikt iallafall? Move on bara.. Varför är alla så förbannat lättkränkta?

• Anonym (kanske)
    Anonym (lessen) skrev 2013-11-08 10:37:48 följande:
    Ja, skribenten skrev även "du har inte alla hemma".
    Samt att en annan i tråden hängde på och kallade mig för pucko. 
    Såna kommentarer ser jag ofta i trådar där flertalet tror att trådstarten eller någon som svarar i tråden är ett troll. Kanske är det vad du har råkat ut för?
    Eller har du åsikter som är väldigt udda och annorlunda gentemot vad de flesta har?  
  • LonelyWolf
    whybother skrev 2013-11-08 12:22:50 följande:
    Om du skriver något som någon annan anser vara puckat, vad är problemet? Du
    har väl din åsikt iallafall? Move on bara.. Varför är alla så förbannat lättkränkta?
    Jag fick känslan av att ts inte ville bli kallad puckad som person. Att hennes åsikter är puckade är något annat
  • Anonym (känsligt)
    Känsliga Rummet/Anonyma diskussioner
    Känsliga Rummet ska präglas av extra respekt för individen. Det här är platsen för tröst, råd och stöd så använd silkesvantar här. I Känsliga Rummet kan medlemmar vara anonyma, vilket är en förmån de ej bör missbruka.Anonyma övertramp bedömer vi i allmänhet hårdare. Vid en tillsägelse dras anonymfunktionen in 7 dagar och vid en varning i 1 månad. Trådar som postas i Känsliga Rummet ska ha någon form av personlig koppling. Etisk debatt kring t.ex. abort ska inte föras i Känsliga Rummet. Allmänna åsiktsdebatter hänvisas till annan plats.  Off-topic är inte tillåtet.
  • Mina

Angående rubriken; det har jag funderat över sen jag registrerade mig här 2005.

• LonelyWolf
    Mina skrev 2013-11-08 12:34:07 följande:
    Angående rubriken; det har jag funderat över sen jag registrerade mig här 2005.
    Kommit fram till något?  Flört
  • CarinaL26

Det är tyvärr inte ovanligt men ändå fegt att gömma sig bakom anonymiteten och använda den för att mobba andra. Men så är det på nätet idag.

• Anonym (känsligt)
    CarinaL26 skrev 2013-11-08 13:06:34 följande:
    Det är tyvärr inte ovanligt men ändå fegt att gömma sig bakom anonymiteten och använda den för att mobba andra. Men så är det på nätet idag.
    Ja tyvärr är det ju så, och trots att det finns regler för hur man ska bemöta andra i "Känsliga rummet" så tycker en del att om man inte tål att bli påhoppad  i lite  varierande grad, så kanske man istället ska avhålla sig från att vara här. Väldigt konstigt resonemang enligt mig!
  • Anonym (lessen)

Denna tråd jag pratar om, var inte i känsliga rummet utan öppet så att allas nick kunde ses.

• Anonym (mol)

Vad handlade tråden om? Var det i föräldraforumet? Har sett många påhopp där. Självklart inte okej!

Svar på tråden Vem ger en rätt att trycka ner andra psykiskt på Familjeliv?