Slutar andas vid sömn?
Jag vaknade nyss upp. Återigen av att det känns som andningen slutar fungera. Känns som att såfort jag lämnar vaket tillstånd så reagerar kroppen på det och krånglar till andningen. Detta är så frustrerande då jag just nu ligger med så tunga ögonlock och är helt utmattad.
Detta är inte första gången detta händer. Inget fungerar. Testat olika sovställningar. Har inte ätit annorlunda än vad jag brukar. Inte stressad. De enda som hjälper är att ligga vaken tills jag somnar till utan att ens veta om det.
Upplever att jag även under dagen har svårt för att andas riktiga andetag. Känns ofta som att jag inte får in tillräckligt med syre genom näsan, att jag är "täppt" när jag inte är de minsta förkyld. Detta går dock i små olika perioder under dagen och helt plötsligt andra sekunden andas jag otroligt bra och lättande, nästan bättre än någonsin. Detta har blivit en sån naturlig del av min vardag så jag knappt märker det längre.
Känner någon igen sig i detta? Jag blir som sagt otroligt frustrerad och vill bara kunna sova normalt, utan funderingar vida jag kommer sluta andas i sömnen eller inte.