• LovisaC

    Bf i slutet av juli

    Sådär såg mina ut på äl+21, alltså v.4+6.

    Jag tog ett nytt dagen efter och det gav fullt utslag!

    Vänta typ tre dagar så ska du se att det finns en tydlig ökning :)


    FridaA skrev 2013-11-27 16:28:04 följande:
    Bra om bilden är med också!! :P

  • LovisaC
    Fröet skrev 2013-11-27 22:44:52 följande:
    Jag är så galet trött, mitt stora problem är att jag måste jobba 12h

    Vi jobbar 5 dagar ena veckan och 2 dagar andra veckan med 12h-pass, jag vet inte hur länge jag ska orka detta.

    Känner mig stolt som orkar hålla mig uppe 12h, men nu sitter jag här och har 3h innan jar slutar och sen ska jag orka köra hem. Jag kan inte sova längre än till 9 på morgonen för sen är jag hungrig och vaknar av det och sen kan jag inte somna om. Jag tar vitaminerna och försöker äta bra, kaffe kan jag inte dricka för jag har problem med hjärtklappningar som det är.

    Hur orkar ni hålla er vakna??????

    Jag kör massor med bil i jobbet. Stundvis vilö mina ögon bara stänga sig och kroppen stänger typ av... då stannar jag och gör något. Tankar, äter, sover en stund. Som tur är blir jag illamåemde av att INTE äta och inte av att äta.

    Kanske du ska prata med någon chef? Du kanske kan få någon extra rast? Tröttheten är övergående men fram till minst vecka 13-15 måste vi stå ut...
  • LovisaC
    Mc angel skrev 2013-11-28 11:13:59 följande:
    Tackar...

    Svullen å så har min blåsa minskat till en ärtas storlek känns d som... Typ 5 gången jag kissar sen i morse nu... Lol...

    Annars har jag inte så mycke symptom... Fryser en del med då å då...

    Har du fått mvc tid?

    Det är livmodern som växer och trycker på blåsan ;)

    Det lättar i v.13 ungefär när livmodern vandrar uppåt.
  • LovisaC
    Svea 123 skrev 2013-12-02 11:37:49 följande:
    Sitter stört nervös här v.6+5 små blödningar igår. Ska in om 2 timmar o se om vi misst vårt lilla pyre. Isf blir det 3 missfallet på rad. Det här med att vara gravid är tydligen inte min grej :( Hoppas på det bästa!

    Det var exakt liladant för mig men jag fick se ett litet hjärta blinka dagen efter (v6+4)! Jag har också haft två missfall innan.
  • LovisaC
    Myppe skrev 2013-12-04 12:02:50 följande:
    Jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att ha blödningar som några av er har. Jag haft turen att slippa det (peppar peppar). Dock skulle jag också vilja få se ett litet hjärta slå...har bara varit på hälsosamtal och träffat bm, har inte "riktiga" inskrivningssamtal förrän i slutet av januari..
    Har nu i vecka 6, fått ett hemskt illamående. Har dock 3 tentor att skriva på två veckor, en imorgon och två nästa vecka (läser till sjuksköterska).
    Postafen, funka väl något mot illamåendet men då blev jag så trött och dåsig att jag ändå inte kunde plugga! Hur handskas ni med illamåendet!?

    Just ja, jag är 25 år och har bf 25 juli och detta är första barnet! :)
    Jag fick lite stenar i öronen idag när jag var på hälsosamtal. Jag fick Lergigan comp utskrivet också men dem har jag inte provat än. Prostafen somnar jag gott på :P
    Jag har seaband på armarna också, de trycker på punkter precis som stenarna i öronen gör. De ska alla dämpa illamående.
    BM tipsade dock om att byta ut de små pluttkulorna på seabanden mot träkulor från panduro - med andra ord kan man göra dessa själv! De är som en väldigt bred gummisnodd och sitter tight på handleden. På insidan fäster man en träkula med ca 1 cm i diameter. Denna ska sitta mitt i handledens insida på ett tre fingrar stort avstånd från handens början. Kulan ska sitta där pekfingret ligger om man lägger ringfinger, långfinger och pekfinger på handleden.
  • LovisaC
    Fröet skrev 2013-12-05 01:02:55 följande:
    Tips är att köpa på Tradera om du inte tycker begagnade kläder är nåt man inte köper. Fick tag i 2 par byxor, 2 kjolar och en tröja i ett paket för 100kr :) Jag har börjat äta mindre pga ständigt illamående, funderar på att ringa bm om att bli sjukskriven så jag slipper jobba 12h-pass, är så galet trött. Tidigt ultraljud på lucia och sen inskrivning hos bm den 19e. Håller tummarna! hälsosamtal är de som inskrivning?

    Vid ett hälsosamtal pratar man om just hälsa. Om hur man mår, vad man ska äta och inte ska äta. Min BM var jättemysig och vi pratade i 45 minuter om ditten och datten också! (V.7+4 hade jag mitt)

    Vid inskrivningen tar man maaaassa prover, vägs och mäts. Det är då man gör en besöksplan också. Det har jag i vecka 12+3.
  • LovisaC
    Fröet skrev 2013-12-05 09:39:39 följande:

    Ahaaa, då vet jag inte riktigt vad det är jag ska på men tror det är inskrivning för BM sa redan när jag ringde att jag ju visste om kosten eftersom jag hann gå på hälsosamtal innan missfallet. Bara till att gratulera, skönt att vara så nära gränsen så du snart kan pusta ut lite :) Ska du på nåt tidigt ul?
    Jag tror du missförstod mig, jag skrev att jag HAR min inskrivning i vecka 13, inte att jag hade ;)
    Jag var på hälsosamtal igår (7+4). 
    Jag har ett tidigt ultraljud bokat på en privat mottagning i mitten av vecka 10, helt galet perfekt julklapp till svärmor! :D
  • LovisaC
    Myppe skrev 2013-12-07 16:44:08 följande:
    Tack för tipset! Mina snälla sambo var och köpte seaband åt mig igår! De funkar ganska bra, har inte tagit bort allt illamående, men tillräckligt för att jag ska kunna äta lite i alla fall, vilket jag är tacksam för!
    Har du testat lergigan comp än? Hjälper det?
    Min BM rådde mig att byta ut de små plastkulorna (vänd dem utåt på banden alltså) och sy fast träkulor med typ 1cm i diamter. De vita kulorna trycker för lite för att ge full effekt; en större kula ger bättre effekt mot illamåendet :)
    Jag har dock inte behövt göra det än eftersom akupressur-stenarna i öronen fungerar ganska bra. :)

    Jag hade inte fått någon Lergigan utskriven när jag kollade, ska ringa dem igen på måndag... :/
  • LovisaC
    Julia79 skrev 2013-12-07 21:07:26 följande:
    Lovisa: Läste det du skrev om stenar i öronen... Vart köper man det, hur gör man? Alltså det låter ju jätte roligt men är villig att pröva vad som helst för att lindra detta hemska illamående ;) Är det inte obehagligt? Förlåt, tusen frågor men blev sååå nyfiken ;)
    Jag har 7st små pärlor (tror de är av metall faktiskt) i varje öra. De sitter i mitten av ett genomskinligt plåster, typ, och pärlorna är ungefär 0.5-1mm stora. De är ganska diskreta och ser ut som smycken om man tittar noga :)
    De sitter på typiska punkter för illamående (handlederna har också en sådan punkt vardera). BM satte dem på mig, hon hade en karta över örat och en hel ask med akupressurgrejer. Hon tröck fast dem med handkraft (alltså herregud vad ont det gjorde - mina öron tycker till och med att en vanlig MÖSSA gör ont!) så att öronen blev alldeles illröda. Efter ungefär en timme var udden av mitt illamående borta!

    Visst har jag mått illa, men inte alls som jag gjorde innan. Det enda tråkiga är att de börjar lossna, en efter en... Mina öron är visst flottiga :(
  • LovisaC
    Julia79 skrev 2013-12-08 11:14:03 följande:
    Åh tack för svar :) Låter som att man inte kan sätta dit dom själv, ska nog ringa BM på måndag och höra om dom har stenar.
    Tråkigt att dom lossnar, kan man inte "klämma" dit dom igen?
    Har prövat seaband och Clearblues tens armband men mår pyton ändå!
    Säger bara HALLELULJA för morgonstund, enda tiden på dygnet jag mår ok...
    Men myser ändå i huvudet med vetskapen om vad som växer i magen
    Tack igen Lovisa ;)
    Nej det går inte, för tyvärr så lossnar den lilla pärlan istället för själva plåstret som den sitter med. :(
    Hej illamående; igen liksom. Bah!
  • LovisaC
    Fröet skrev 2013-12-08 08:13:43 följande:

    Jag kan inte gå ner i tid, då får jag bli sjukskriven. Har försökt byta lite pass och även ta ut lite tid som jag tidigare jobbat in. Går snart på kompledigt så då kan jag vila mig.
    Jag hoppas vi kan få foto på vårt frö på fredag, ser fram emot att gå dit.
    Men måste verkligen ringa BM imorgon för jag mår konstant MEGA illa och kan sova hela tiden.

    Jag tycker jag har fått lite väl mycket mage, fotade den i fredags. Vad säger ni?


    Hihi, tyvärr är det inget konstigt. Det är inte bebismage utan snarare tarmar och sådant; men det lägger sig inte förrän magen börjar växa på riktigt för många. Lagom tills svullnaden i magen lägger sig börjar livmodern flytta sig uppåt och man får ett put av alla organ som flyttas omkring; och sedan får man ett put av att livmodern är så stor. 

    Berätta i vecka 12! Alltså vem kom på den geniala idén... Det syns ju så mycket tidigare på väldigt många. 
  • LovisaC
    Fröet skrev 2013-12-08 15:51:52 följande:

    Haha vi fick berätta för 2 veckor sedan för magen har bara blivit större med dagarna :)
    På fredag är de UL :D


    He he he! :D
    Jag har bara samlat vätska så hela min kropp är som en mjuk vattenballong. Mycket irriterande! 
  • LovisaC
    Fröet skrev 2013-12-12 08:00:52 följande:
    God morgon, Går in i vecka 8 idag och upptäckte en mindre blödning vid toabesöket. Hoppas det inte är något med vårt frö. Vi ska ju på ul imorgon så om hjärtat tickar så borde det inte något väl?

    Det är jättevanligt; så syns det litet hjärta imorgon är det ingen fara alls :)
  • LovisaC
    kulanbulan skrev 2013-12-18 12:26:12 följande:

    Hemkommen från vul. Det fanns inget foster. En sk ofosterlig gravidetet.
    Fick en tablett att ta som ska mjuka opp så att "allt" har lättare att böda ut. Fredag morgon ska jag in på avdelningen så då blir det starkare piller som gör att det stöts ut.

    Min man och jag är mycket leds´na, men samtidigt är det skönt att klarhet. Jag har ju mått ovanligt bra redan från början så jag har haft känslan att nåt är fel.

    Värst är att jag hamnade att berätta för de två äldsta barnen 10 och 11 år. De visste inte om att jag varit gravid, men De är ju så stora att de förstår hursomhelst att nåt är fell , men helst hade jag sluppit göra dem ledsna!
    I och med att jag måste in på sjukhus på fredag så vill de såklart veta vad felet är. Och hellre berätta än att de ska fundera på om det är nåt ännu allvarligare.
    Barnen har skoljulfest ikväll och jag är så ledsen också över det att jag missar deras uppträdanden (löjligt att tänka på det i denhär situationen men mammasamvetet gnager). Min man har lovat filma allt så det ordnar sig.

    Är orolig hur det kommer att gå på fredan, men troligen så överlever jag , om än lite omskakad efter händelserna.

    Nu känner jag att stänningen här på tråden blir låg, och med all rätt MEN då ska ni komma ihåg att även fast det verkar som om många får missfall så blir det ändå ett friskt barn av de flesta graviditeter.

    Fortsätt vara positiva och stort och VARMT lycka till med era små!


    Åh vännen... Jag saknar ord. Jag beklagar verkligen!
    Jag tycker det är fint av din man att erbjuda sig att filma de små, det är ju trots allt något du bara inte får missa! Strunt samma att du inte är där - du får ju lyxen att kunna spola tillbaka och titta extra noga. Berätta för barnen att ni filmar - och att de måste göra sitt yttersta för att filmen ska bli extra fin ;)

    Förbered dig på att det KAN göra ont på fredag. Vissa känner inte av det alls, andra (jag, tex) får nära-dödenupplevelser av Cytotec som du ska få. Väääärldens bästa medicin mot den smärtan är VÄRME. Värmefilt, hårblås, vetekudde. Det bedövade så mycket att jag trodde att det var över! Se till att hålla dig extra varm när kroppens adrenalin börjar ta slut.

    Lycka till med allt!
Svar på tråden Bf i slutet av juli