• Anonym (Ledsen)

Varför frågar inte mamman mig...?

Jag tror inte detta är nåt specifikt problem bara för mig... Mamman blir sjuk eller nåt annat som gör att hon inte kan ha hand vår dotter men hon ber inte mig!!! Jag blir så ledsen, arg och besviken över hennes sätt att handskas med problemet, varför inte be mig ha min 3,5 åriga dotter trots att det inte är min helg... Jag har inte missat några av mina helger eller något annat tillfälle under 3 års tid, jag tar ledigt en massa för att få umgås med dottern, jag sitter hellre inne en hel helg med en sjuk dotter än roar mig själv om det skulle va så, så var är problemet?? Varför skulle inte jag kunna få lite mer tid med min dotter då det ändå skulle kunna passa istället för att skaffa barnvakt... Och sen är det skillnad på hennes föräldrar och mina föräldrar, hos hennes går det jättebra att dottern är medans hos mina måste jag va med enligt henne, varför ska det va så, hon är ju van sen födseln och har alltid vart hos mina, men ändå....!? Bara för att det inte är min helg så behöver inte jag tillfrågas, eller var ligger problemet, dottern har ju växt upp med mig och i detta hus så hon måste ju känna sig trygg här, är mamman rädd för att förlora dottern om jag får ha henne mer än två dagar var fjortonde dag...!? Känner mig bara så ledsen och uppgiven att mamman inte ser till min och dotterns relation.. ;-(

• Svar på tråden Varför frågar inte mamman mig...?
  • Anonym (Krass)
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-11-17 20:30:46 följande:

Det är faktiskt inte mitt val att ha henne 4 dagar i månaden, jag skulle kunna ha henne 365 dagar om året om det skulle va så, bara så ni vet ni som klankade ner på mig...

Har du förlorat vårdnaden om ditt barn så är det pga ngt du gjort för att förtjäna det och det kan du inte skylla på ngn annan...
  • Nuts

Fyra dagar i månaden är väldigt lite, hon måste ha haft en hel del underlag för att få igenom så lite umgänge mot din vilja. Förmodligen är det på samma grunder hon inte vill att du ska träffa barnet mer än vad umgänget säger. Du får helt enkelt se tiden ann och vinna förtroendet tillbaka. Tålamod och lycka till!

• Anonym (bs)
    Anonym (Krass) skrev 2013-11-17 20:35:06 följande:
    Har du förlorat vårdnaden om ditt barn så är det pga ngt du gjort för att förtjäna det och det kan du inte skylla på ngn annan...
    Skitsnack. Morsor kan undanhålla barn bra, och behöver inte ge pappan gemensam vårdnad, om de inte är gifta. Så försök med något annat.

Ts, stäm morsan på gemensam vårdnad och växelvis boende!

Sen behöver du inte alls vara med om du lämnar barnet hos dina föräldrar på din tid.
  • Anonym (Ledsen)

Jag har inga problem med myndigheter, droger eller ekonomi och vi har gemensam vårdnad. Hon bor dock 3.5 mil ifrån mig i en annan kommun. Jag har påtalat, kan inte räkna alla gånger jag har sagt att nu är tiden då jag kan ha henne lite mer för sen när hon börjar skolan är det ju kört pga avståndet. Mina föräldrar skulle passa henne på dagarna då jag jobbar....men det blir ett klart NEJ ifrån mamman... :(

• Anonym (?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-11-17 21:00:25 följande:
    Jag har inga problem med myndigheter, droger eller ekonomi och vi har gemensam vårdnad. Hon bor dock 3.5 mil ifrån mig i en annan kommun. Jag har påtalat, kan inte räkna alla gånger jag har sagt att nu är tiden då jag kan ha henne lite mer för sen när hon börjar skolan är det ju kört pga avståndet. Mina föräldrar skulle passa henne på dagarna då jag jobbar....men det blir ett klart NEJ ifrån mamman... :(

Vem är det som har flyttat?
    Du kan inte lämna på förskolan? 
  • Anonym (Jösses)
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-11-17 21:00:25 följande:

Men snäll 3,5 mil är en lam ursäkt. Antingen flyttar du för din dotter eller så accepterar du att 3,5 mil inte är långt, villman så går det
  • Anonym (Ledsen)

Snart rinner bägaren över och familjerätten kopplas in....varför måste jag ALLTID ge efter...

• Anonym (Ledsen)

Tycker du att detta är ett bra förslag?? dottern ska väckas kl 05, köra 3,5 mil till dagis sen åker jag ytterligare 2 mil till mitt jobb, sen hämta dottern igen strax innan halv fem för att sen va hemma halv sex.....ingen direkt bra lösning

• Anonym (Jösses)
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-11-17 21:06:21 följande:
    Snart rinner bägaren över och familjerätten kopplas in....varför måste jag ALLTID ge efter...

Men ge inte efter du är pappan du är lika viktig som mamman. Slåss med näbbar och klor för din dotters rätt till sin pappa. Koppla in familjerätten och gör allt. 3.5 mil är inget, ha två dagis? Flytta? Agera!
  • Anonym (?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-11-17 21:12:32 följande:
    Tycker du att detta är ett bra förslag?? dottern ska väckas kl 05, köra 3,5 mil till dagis sen åker jag ytterligare 2 mil till mitt jobb, sen hämta dottern igen strax innan halv fem för att sen va hemma halv sex.....ingen direkt bra lösning

Tar det en timme att köra drygt 3 mil?
Svar på tråden Varför frågar inte mamman mig...?