• Anonym (Ledsen)

Varför frågar inte mamman mig...?

Jag tror inte detta är nåt specifikt problem bara för mig... Mamman blir sjuk eller nåt annat som gör att hon inte kan ha hand vår dotter men hon ber inte mig!!! Jag blir så ledsen, arg och besviken över hennes sätt att handskas med problemet, varför inte be mig ha min 3,5 åriga dotter trots att det inte är min helg... Jag har inte missat några av mina helger eller något annat tillfälle under 3 års tid, jag tar ledigt en massa för att få umgås med dottern, jag sitter hellre inne en hel helg med en sjuk dotter än roar mig själv om det skulle va så, så var är problemet?? Varför skulle inte jag kunna få lite mer tid med min dotter då det ändå skulle kunna passa istället för att skaffa barnvakt... Och sen är det skillnad på hennes föräldrar och mina föräldrar, hos hennes går det jättebra att dottern är medans hos mina måste jag va med enligt henne, varför ska det va så, hon är ju van sen födseln och har alltid vart hos mina, men ändå....!? Bara för att det inte är min helg så behöver inte jag tillfrågas, eller var ligger problemet, dottern har ju växt upp med mig och i detta hus så hon måste ju känna sig trygg här, är mamman rädd för att förlora dottern om jag får ha henne mer än två dagar var fjortonde dag...!? Känner mig bara så ledsen och uppgiven att mamman inte ser till min och dotterns relation.. ;-(

• Svar på tråden Varför frågar inte mamman mig...?
  • EnAnonumius
    Anonym (Krass) skrev 2013-11-18 00:38:01 följande:
    3.5mil... Hur kan det ta flera timmar att köra... Och en förälder kan inte bara ta ett barn och flytta utan att båda vårdnadshavare skriver på papper som godkänner detta... Om du nu vill ja barnet mer så är det inte direkt mount Everest du ska flytta! Ta av dig offerskjortan och ta tag i saken istället för att gå med på vad som helst!
    Har inte sett någon enda jä*el (inte ens TS) hävda att det tar "flera timmar" att köra 3.5 mil. Vad får du det i från.

Men du kan ta och suga på denna karamellen en stund.
    Jag bor på ett sådant sätt att det tar 30minuter att köra 4.8 mil och 25 minuter att köra 2,6mil.

Det finns en jävla massa olika faktorer som spelar in på dessa olika tider.
    I mitt fall så handlar det om att jag kan köra en längre sträcka på snabbare tid är för att det är Motorväg.
    På den kortare sträckan så är det stadstrafik med en massa rödljus. Stadstrafik PLUS rödljjus gör att det tar längre tid att köar en sträcka än på motorväg.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Flickanx2

Kan det vara så att de inte vill visa dig att de inte klarade av situationen riktig? De hör inte av sig till dig för att det då skulle bli så synligt?

Förstår inte heller varför inte du skulle kunna få ha din dotter fastän det inte är din helg. Det vore väl bättre att samarbeta än att försöka hålla uppe någon fånig fasad? 

128
  • mamman64
    Anonym (Jösses) skrev 2013-11-17 21:13:58 följande:

Men ge inte efter du är pappan du är lika viktig som mamman. Slåss med näbbar och klor för din dotters rätt till sin pappa. Koppla in familjerätten och gör allt. 3.5 mil är inget, ha två dagis? Flytta? Agera!
    Två dagis är inte för barnets bästa, vilket väl var diskussionen här?
  • Anonym (-.,)

har frågat mitt ex några gånger men han svarar alltid nej. nu frågar jag aldrig honom mer om hjälp på min tid även om han har varannan helg med barnen bara... exet brukar alltid byta helg. jag brukar fråga mina föräldrar eller så är barnen hos sina kompisar om det krisar...

• Anonym (plo)

Varför frågar du inte mamman varför hon inte frågar dig? Man får ju reda på mer fakta att kommunicera direkt med den personen man vill ha svar från än att låta okända människor på internet spekulera. Om det är spekulationer du vill ha så tror jag det kan vara så enkelt som att hon inte vill störa dig på dina lediga helger. Fast du kanske bara vill gnälla lite om hur dum hon är? 

• Anonym (Ledsen)

Jag har sagt till henne att jag gärna har henne ifall dem vill göra annat...senast för 3 veckor sedan men fick svaret, nä det behövs inte... Ska hennes föräldrar gå före pappan??

• Anonym (vidriga)
    Anonym (?) skrev 2013-11-17 22:16:15 följande:

Fast du många pendlar bra mycket längre en dryga tre mil. Det verkar vara du som hellre ser hinder än lösningar. du har snart haft barn  i 4 år, vad har du gjort hittills?

Så det är helt ok att kvinnan flyttar och tar ungen med sig, det är bara för TS att hänga efter om han vill träffa sitt barn. Är du på allvar? FL är faktiskt den mest manshatande communityn som finns. Undrar vad det är för kvinnor som hänger här? Vidrigt är vad det är.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-11-18 16:45:32 följande:
    Jag har sagt till henne att jag gärna har henne ifall dem vill göra annat...senast för 3 veckor sedan men fick svaret, nä det behövs inte... Ska hennes föräldrar gå före pappan??
    Vem hon väljer som barnvakt till barnet är hennes val. Hon väljer inte dig, det kan du inget göra nåt åt, gör något åt det du kan istället för att älta det du inte kan bestämma.

• SupersurasunkSara
    Anonym (vidriga) skrev 2013-11-18 17:09:03 följande:

Så det är helt ok att kvinnan flyttar och tar ungen med sig, det är bara för TS att hänga efter om han vill träffa sitt barn. Är du på allvar? FL är faktiskt den mest manshatande communityn som finns. Undrar vad det är för kvinnor som hänger här? Vidrigt är vad det är.
    Nej, det är inte ok att kvinnan flyttar, men som jag förstod det har ts godkänt det. Flera har gett råd om vad TS kan göra men TS verkar hellre gnälla. Tyvärr är det intrycket jag får.
    Ett förslag är att TS flyttar lite närmare barnet (TS egen utsago är att han skulle krypa genom snö för barnets skull) så att TS lättare kan ha barnet fler dagar, även mitt i v.

Men TS verkar mest vilja ha barnet extra då och då. Den/de extra dagarna ska barnet dessutom tillbringa med farmor och farfar medan TS jobbar.
  • Anonym (Ledsen)

Jag ska flytta, sluta gnälla, prata med mamman, köra över 10 mil om dagen och man kan ju undra hur roligt det blir för dottern, trött och grinig och somnar i bilen för att sen inte somna hemma i sängen och sen väckas tidigt igen........en del kommentarer är ju så jävla dumma så det inte är sant och dessutom är det säkert många som inte ens har vart i situationen, speciellt mammor, ni kan inte föreställa er om hur det känns så detta är sista gånger jag ber om era åsikter....

Svar på tråden Varför frågar inte mamman mig...?