• Anonym (Ledsen)

Varför frågar inte mamman mig...?

Jag tror inte detta är nåt specifikt problem bara för mig... Mamman blir sjuk eller nåt annat som gör att hon inte kan ha hand vår dotter men hon ber inte mig!!! Jag blir så ledsen, arg och besviken över hennes sätt att handskas med problemet, varför inte be mig ha min 3,5 åriga dotter trots att det inte är min helg... Jag har inte missat några av mina helger eller något annat tillfälle under 3 års tid, jag tar ledigt en massa för att få umgås med dottern, jag sitter hellre inne en hel helg med en sjuk dotter än roar mig själv om det skulle va så, så var är problemet?? Varför skulle inte jag kunna få lite mer tid med min dotter då det ändå skulle kunna passa istället för att skaffa barnvakt... Och sen är det skillnad på hennes föräldrar och mina föräldrar, hos hennes går det jättebra att dottern är medans hos mina måste jag va med enligt henne, varför ska det va så, hon är ju van sen födseln och har alltid vart hos mina, men ändå....!? Bara för att det inte är min helg så behöver inte jag tillfrågas, eller var ligger problemet, dottern har ju växt upp med mig och i detta hus så hon måste ju känna sig trygg här, är mamman rädd för att förlora dottern om jag får ha henne mer än två dagar var fjortonde dag...!? Känner mig bara så ledsen och uppgiven att mamman inte ser till min och dotterns relation.. ;-(

• Svar på tråden Varför frågar inte mamman mig...?
  • Anonym (Lägg av)

Vilka dumma jävla hönshjärnor ni är som sitter o säger att han är oansvarig och oseriös pappa som bara har dottern 4 av 30 dagar i veckan. Av texten som TS skrev så är det ganska lätt att tyda att han uppenbarligen inte tillåts ha henne mer än så? Det är förmodligen inte frivilligt.

Kvinnor är för fan dumma i huvudet. Vissa brudar ska inte skaffa barn. Och nej, jag är inte man. Men ibland önska man att man var de så man slapp skämmas över ens könsliga roll i samhället.

Skärp er för fan, ni pratar som snorungar.

• Anonym (?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-11-17 22:14:26 följande:
    Det handlar inte om att jag ska ha henne varannan vecka utan kanske kunna hämta på onsdagen för att kunna delta i någon aktivitet...man måste ju kunna få möjligheten iaf... Vad händer om mamman flyttar igen, då får man flytta igen, då blir man ju en stalker.. Många tror att det är så lätt att lösa...

Fast du många pendlar bra mycket längre en dryga tre mil. Det verkar vara du som hellre ser hinder än lösningar. du har snart haft barn  i 4 år, vad har du gjort hittills?
  • Anonym (Ledsen)

Jag har gett förslag i snart 4 år på möjligheter för att få mer tid ihop med henne men får bara ursäkter tillbaka så lägg av med den attityden

• Anonym (?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-11-17 22:26:24 följande:
    Jag har gett förslag i snart 4 år på möjligheter för att få mer tid ihop med henne men får bara ursäkter tillbaka så lägg av med den attityden

Det är ingen attityd. Inget har ju hänt?
    Men hur ska det lösas då? Du vill ju inte köra 3 mil? 
  • Anonym (E 2)

Har dottern boende hos mej och hon är hos hennes pappa fre-sön varannan helg.. dock går de inte att lösa på något annat sätt då han börjar jobba vid 5 på morgonen så han kan tyvärr inte ha henne på vardagarna, hade aldrig nekat honom att ha henne varannan vecka om han vill å kan det med sitt arbete.. Dock brukar han hämta henne på dagis 1-2 dagar i veckan så han träffar henne i veckorna med å inte bara varannan helg.. om han slutar tidigt åker han hem till sej å så äter dom middag hemma hos honom å sen kommer han oftast å lämnar henne här om inte jag redan är ute å åker med bilen.. om han kommer lite senare hämtar han oftast å så är han ute å leker i någon lekpark lr så brukar dom komma in hos oss (om jag lr sambon är hemma såklart)  Än så länge har hon inte någon aktivitet lr så efter dagis då hon bara är 3½ år.. Han får mer än gärna hämta henne på dagis under veckodagarna om han vill det bara han säger till så jag vet om jag behöver stressa å hämta lr ta de lugnt hem från jobbet.. ofta har vi bestämt redan innan vilken/vilka dagar han hämtar...

TS, prata med mamman om vad hon tycker å tänker, varför hon inte ber dej ta dottern istället å så.. jag hade utan minsta problem frågat pappan om han vill/kan ha henne under min helg om jag skulle bli sjuk/få förhinder.. å de gäller ju desamma under hans helger.. öppen bra kommunikation är det som gäller för oss helt enkelt.

Jag har själv sagt till dotterns pappa att jag helst ser att han sover hemma med henne å att hon inte sover hos farmor å så.. men de ju för jag vill att han ska få tid med henne.. men självklart är de upp till honom själv att bestämma det själv sen, inget jag kan bestämma å hon har ju fortfarande rätt till att träffa sin farmor å då blir de ju självklart under hans helger så ibland så blir de ju så att hon sover där.. helt ok för mej så länge de inte blir jämt!     

Blev visst rätt långt, hoppas du kan få lite mer tid med din dotter TS om det är det du vill!   

• Anonym (Ledsen)

Det handlar om över 10 mil i pendling.....

• Nuts

Men asså, att flytta är inte något man bara gör hur enkelt som helst. Det ska klaffa med arbete, ekonomi, att det finns bostäder att få tag på, försäljning av befintlig bostad etc. Sen om mamman nu vekligen inte vill underlätta umgänget så kanske hon bara flyttar igen. Bara vägran att flytta tycker jag inte räcker för att avfärda ts som en pissig pappa.

• Anonym (E 2)
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-11-17 22:29:57 följande:
    Det handlar om över 10 mil i pendling.....

pendlar själv 4,5 mil enkel väg med bil till jobbet (ca 30 min)

har mamman körkort å tillgång till bil? nu vet jag ju inte om du har möjlighet att sluta tidigt någon dag i veckan.. men om det skulle vara ett alternativ att du slutar tidigt en dag å hämtar henne å mamman kanske kan komma å hämta dotter hos dej senare.. så slipper du åka alla dessa mil om det är det som är ett problem också.. eller kanske ta en föräldraledig en gång i veckan å ha dotter hela dagen?
  • Anonym (Ledsen)

E2...det låter ändå som om ni har löst det bra. Önskar oxå ja kunde fått hämta på dagis någon dag för att umgås lite innan hon ska till mamman men en liten ort har lite dåligt med utbud och ja kan ju inte direkt åka hem till mig för att sen åka tillbaka 30-60 min senare. Nu i år har jag vart föräldraledig varannan fredag så då har jag hämtat på torsdagen, hade önskat att vi kunde fortsatt med detta även efter nyår då ledigheten är slut...

• Nuts
    Anonym (Lägg av) skrev 2013-11-17 22:15:53 följande:
    Vilka dumma jävla hönshjärnor ni är som sitter o säger att han är oansvarig och oseriös pappa som bara har dottern 4 av 30 dagar i veckan. Av texten som TS skrev så är det ganska lätt att tyda att han uppenbarligen inte tillåts ha henne mer än så? Det är förmodligen inte frivilligt.

Kvinnor är för fan dumma i huvudet. Vissa brudar ska inte skaffa barn. Och nej, jag är inte man. Men ibland önska man att man var de så man slapp skämmas över ens könsliga roll i samhället.
    Skärp er för fan, ni pratar som snorungar.
    Så du kan med hjälp av trådstarten helt och hållet utesluta att det fanns andra orsaker till att ts endast fått umgängesrätt 4 dagar i månaden än att mamman jävlas bara för att kvinnor gillar att jävlas

Brainwashed av pappa-lobbyn...
Svar på tråden Varför frågar inte mamman mig...?