• Yarrow

Pergotime December 2013

Hej! Hoppar med in här om det är okej :) alltid kul att följas åt medan dra i samma situation. Äter provera nu för att framkalla mens och sedan ska jag ta en kur med pergotime. Åt pergotime i nästan 5 år utan att bli gravid. Tog sedan ett uppehåll och blev gravid naturligt. Nu har mina äggstockar blivit inaktiva igen så vi försöker med pergotime igen !

• Yarrow

Fiiaa, skönt med en paus. Vi gjorde 15 kurer med och pausade mellan var tredje kur för kroppens skull. Nu äter jag provera för att framkalla mens igen för första gången på 2 år och har så jävla värk i magen.. Minns inte att det va så här jobbigt men vad gör man inte...

• Yarrow

Pling123, fick jag med. Jävla dag att får ens på alltså men känns skönt att komma i gång med pergo-kuren nu i alla fall. Några tips på hur man får bort syskontankar har jag inte dock, känner mig helt besatt av att bli gravid igen. Haha

• Yarrow

Allltidväntarmanpånåt, första gången jag åt pergo fick jag inte utslag fören på dag 26 eller nåt.. Så än är det inte för sent ;)

• Yarrow

Jag är också helt testberoeende, men så får det va. Clearblue har väl käkat en mindre förmögenhet på mig. Helt galet att de inte gick i konkurs de 9 månader na som jag var gravid. Haha. Nu beställde jag ett storpack från ebay. Dags igen, tar sista pergotime pillret i morgon! Hoppashoppashoppas!

• Yarrow

Spännande, min äl brukar komma sent även med pergo. Har en cykel på nästan 40 dagar ibland. Sjukt jobbigt men kanske får vi äl samtidigt då. Hehe. Idag kom mitt paket med clearbluetester jag skickade efter från ebay, sjukt många. Glömt att jag köpte så mycket. Haha. Får hoppas jag slipper använda alla i alla fall.

• Yarrow

Jag har inte fått några biverkan av proverna eller pergotime denna omgången. Nu är det första kuren på 2 år så minns inte exakt vad jag hade för biverkningar då.. Jag har iofs varit lite uppsvullen och trött men det sist har nog mer med sömnbrist att göra..

• Yarrow

tolose: Grattis! Hoppas det lilla håller sig! :) Själv vågar jag inte lita på svaga streck längre, känns som om jag får svaga positiva varje månad men jag behöver kanske kolla synen.. haha

• Yarrow

CaptainEm, åh, jag minns min första glada gubbe för 5 år sedan. Blev så glad att jag ville hoppa på maken på en gång. Haha. Att ni sedan innan kan inte påverka resultatet så kör på nu :)

• Yarrow
    tolose skrev 2014-01-12 23:24:12 följande:
    Tack! :) OCh nej, jag vågar som sagt inte slappna av riktigt än, men har aldrig fått något streck alls tidigare (förutom innan mf och ma) så jag håller tummarna! Ska testa igen på måndag tänkte jag, då det ska vara sex veckor och se om det är starkare. :)

Hur gick det? När har du BIM? Jag testar alltid flera dagar innan, denna gången ska jag försöka hålla mig men det är lättare sagt än gjort. Hehe

CaptainEm skrev 2014-01-13 09:42:14 följande:

det var/är med all säkerhet ägglossning. aldrig haft positivt på äl.test innan pergotime, och haft ont några dagar innan och idag är den VÄRRE! så nu släpps det nog ett litet ägg trots allt :´) vi hoppade i säng igår igen så det är bara att vänta nu!

så svårt att vara positiv och tänka, detta går! och så blir man besviken..

men sen går det väl bättre om man tänker positivt för att det ska bli. ;)

vilken djungel detta är!

Hag hade aldrig heller haft ägglossning innan jag fick pergotime. Tyckte det var lite skumt att det verkligen kändes så tydligt med ägglossningen, aldrig fattat det. Haha. Det är ju såklart inviduellt och när man ätit pergotime så kanske det känns tydligare med.

Igårkväll gjorde jag ett test och det visade inget. Sen fick jag lite ont i magen under natten, drog lite i ägstockarna och så. Så nu när jag vaknade gjorde jag ett nytt test och fick en glad gubbe. Så nu är det skutt i säng för oss med :)

Svar på tråden Pergotime December 2013