Pergotime December 2013
Tolose, åh vad kul :) minns när jag blev gravid med sonen och fick ett sånt där starkt fint streck för första gången. En helt sjuk känsla :) grattis igen!!
Tolose, åh vad kul :) minns när jag blev gravid med sonen och fick ett sånt där starkt fint streck för första gången. En helt sjuk känsla :) grattis igen!!
Captainem, det är ju tyvärr ingen rolig historia. Blev behandlad med pergotime så länge bara för att jag behövde gå ner i vikt innan vi kunde gå vidare med andra behandlingar och ivf. Pendlade upp ochn er i vikt hela tiden. Fick 3 st tidiga missfall och så gick jag upp ännu mer i vikt för jag blev ju helt deprimerad. Bestämde oss för att ta ett år ledigt från hormonerna, fick tid för börja ivf på våren 2013. Men så i augusti 2012 blev jag gravid helt hux flux.. Ingen som riktigt kan förklara hur det gick till.... Nu försöker vi få syskon , fick missfall i aug och efter det gickm in kropp tillbaka till att inte fungera. Så nu är man här, med pergotime igen. 40 kg lättare nu så hoppas det fungerar denna gången :)
Ja, i slutändan blev det ju bra :) fick ju reda på att jag troligen aldrig skulle bli gravid redan när jag var 14 så man kan väl kalla det solskenshistoria. I går kväll fick sonen feber och knölade hela natten så det blev inget mys för mig och maken. Hade sex när sonen tog sin middagslur och hoppas på att vi inte missat. Känns så jobbigt att man ätit massa hormoner och skit och sen lyckas man inte ens få till det.. Suck..
Alltidväntarmanpånåt, Ja, gv ar tvungen att läsa min egen presentation för att fatta vad du pratade om, hehe. Allt det där känns så himla långt bort nu. Träffade min fertilitet läkare nu sist jag var hos gynekologen sist och han trode mig knappt när jag sa att jag varit gravid och fött barn. Haha. När till och med han kallar min son för ett litet mirakel så... Känns ju iofs mindre bra inför framtiden, hur stor är chansen för 2 mirakel? Men jag knaprar pergo och hoppas på det bästa :) som du skrev så får man njuta varje dagm ed sonen i stället :)
Jag fick en glad gubbe idag igen. Konstigt.. Men vi kör på :)
Japp, igen. Fick en sån konstig känsla när strecken på Stickan inte var lika starka så jag fortsatte att testa. Och så igår var där en glad gubbe igen och denna gången var strecken lika starka. Dag 19 är det för mig nu, har annars en cykel på 40 dagar så det känns bra i alla fall och igår så bestämde vi att jag blev gravid så nu är jag det.. Haha.
Nä, det där med äl-tester är en ren djungel. Man får nog prova sig fram till vad som passare n själv bäst. Körde på testlagrets innan för att de var billigast. Däremot så gav de aldrig riktigt starkt positivt för mig och månaden jag faktiskt blev gravid fick jag inget utslag alls på dem. Haha. Så nu vågar jag inte använda dem. Köpte hem en årsförbrukning av clearblues tester från ebay. Så nu testar jag hej vilt :) har 11 paket kvar ändå .. Hade inte planerat att behöva använda fler ;)
Det där med livmodertappen har jag aldrig förstått mig på.. Känner den varken nu eller när jag var gravid. Haha. Jag är på äl+4 nu, räknar från helgen, är ändå rätt säker på att ägglossningenk om då..
Jag har aldrig heller kollat med vul innan utan bara sexat på som vanligt och kört med äl-tester.
Jag stod på Apoteket och velade igår, skulle jag köpa ett digitalt test eller två vanliga. Till sist valde jag det digitala, kände att jag inte orkar analysera svaga streck och sånt, blir alltid så besviken när det visar sig vara en skugga eller spökstreck eller bara mina ögon som luras med mig. Tog testet i morse för att stilla mitt testberoeende.. Är Bim-4 så hade inte alls förväntat mig svaret Gravid 1-2 veckor! Känns så overkligt, sist gjorde vi 15 pergotime kurer under 5 år utan att det fungerade, denna gången sate det sig på första!! Nu håller vi tummarna att den lilla stannat kvar där inne!