• Yarrow

Pergotime December 2013

Bimbo: tack så mycket! :)

• Yarrow

Fiiaa, har ni provat glidmedel? Finns sån som gör att de små simmarna kommer lättare fram. Har även hört att ens egna slem blir lättare att simma i om man äter slemlösande, t.e.x bisolvon.

• Yarrow

CaptainEm, tack :) det är värt all kämpan, varesig det tar 5 år eller 5 månader!

• Yarrow

Tack :), ja den 10 oktober blir det förhoppningsvist. Hur man görme d bisolvonen vet jag inte.m en glidmedel kan du gnida in på/i dig själv innan sexy-time så stressad et inte ut honom :)

• Yarrow

Wassan, jag hade inte det men har för mig det står i bipacksedeln att det är rätt vanligt..

• Yarrow

Captainem, min mens slutade alltid ifall jag inte tog pergotime en månad, så fick börja med en nu kur med pergotime då..

• Yarrow

CaptainEm- ja, det tar ju lite tid för kroppen att vänja sig vid sånt med :) varje gång jag åt pergotime så blev jag helt skengravid redan innan äl kom, helt värdelöst och skitjobbigt. Sen inbillar man sig så himla mycket med men varje gång jag varit gravid så har jag inte känns ett dugg. Haha. Jag går in i vecka 9 på lördag, känns om om tiden står still nu,, vill att det ska bli vecka 12 så man kan slappna av lite! Mår illa på dagarna och är trött. Uppblåst är jag med, ser ut som om jag skulle vara gravid i vecka 25. Haha. Går nog inte att hålla hemligt så mycket längre till..

• Yarrow

CaptainEm, håller tummarna för dig :) jag skulle aldrig kunna hålla mig från att testa. Varje månad försökte jag intala mig själv att jag skulle vänta.. Hehe. Men Nääää.. Denna gången tog jag ett digitalt på Bim-4 och var helt säker på att set skulle stå ej gravid...m en men :)

• Yarrow

CaptainEm, Sååå kul :) det där magiska ordet på de digitala testen :) när blir det beräknat ?

• Yarrow

Den känslan får jag hela Tiden med, springer på toaletten hela tiden men det är falskt alarm. Jag får se den lilla på torsdag nästa vecka. Ska fastställa hur långt gången jag är, kommer troligen vara i vecka 10.. Lääängtar!!

• Yarrow

Med sonen så fick jag inga symtom förren i vecka 8 typ. Denna gången kom första kräket två dagar efter plusset, haha. Så det är väääääldigt stor skillnad. Från person till person, från graviditet till graviditet och från dag till dag med :)

• Yarrow

Att göra vul är inget som alla landsting erbjuder. Bara i speciella fall. Ring till din gynekolog i stället, har man fått pergotime kan man få göra vul där om man har tur :) vi gjorde vul i vecka 8 med sonen eftersom jag inte visste när jag blev gravid. Denna gången gör vi det i vecka 10, också för att fastställa hur långt gången jag är inför kub.

• Yarrow

Nä, det gör det inte eftersom ett test är så säkert :) dessutom kan tidiga ultraljud visa så mycket fel och bringar bara med oroligheter. Om du är med i någon måndagsgrupp här på familjeliv kommer du märka det. De som får tidiga ultraljud är oftare mycket mer oroliga för missfall än de andra, för att deras ultraljud inte visat vad de trodde. I början är embryot så litet nämligen, ibland syns den inte, ibland börjar hjärtat slå senare än vanligt, o.s.v, o.s.v.. Mitt ultraljud i vecka 8 visade bara en liten räka, såg typ .. I vecka 12 däremot kunde man se armar och ben och sånt :) var mycket roligare att göra ul då :)

• Yarrow

Filia, är det enkelkur du äter? Kanske behöver du en dubbelkur..

Svar på tråden Pergotime December 2013