• Anonym (fundersam)

Onani

Hej! 

Jag och min sambo har hamnat lite i en svacka i vårt sexliv och nu har vi börjat tjafsa om en sak och det hon anser att jag har gjort något brutalt fel genom att onanera under den tiden.

Onani är ju något naturligt men hon tar illa upp av det och vill antagligen att jag inte gör det alls.

Vad tycker ni? 

• Svar på tråden Onani
  • Spartacus

Ps. Är det onanin eller porr hon är emot?För mig är det två helt skilda saker som mycket folk idag verkar tycka är sammansvetsade...

• villbusa

Vadå kämpat? Ett nej är alltid ett nej o man vill fan inte tjata varje dag. Har msn fått nej ett antal tillfällen har väl nejsägaren ett ansvsr för nästa lämpliga tillfälle oxå. Eller är det alltid mannens ansvar att tillfredställa bägges behov?

• Anonym (fundersam)
    Spartacus skrev 2013-12-09 08:40:17 följande:
    Sålänge inte onanin "tar över" och skuggar erat gemensamma sexliv så ser jag inte hur hon har med saken att göra?

Att er dotter varit tillfälligt sjuk, hur menar du det hör ihop? Är det så att du lämpar över ansvaret på tjejen för att själv
    Vika av, dra på porr i annat rum och köra så kan jag väl förstå henne
    Tar absolut inte över någonting och att dottern var sjuk var hemskt. det var sömnlösa nätter då höstblåsor inte är så roligt för en bäbis.

Aldrig någonsin vikit av på något sätt sådär.
  • Anonym (fundersam)
    Spartacus skrev 2013-12-09 08:42:47 följande:
    Ps. Är det onanin eller porr hon är emot?För mig är det två helt skilda saker som mycket folk idag verkar tycka är sammansvetsade...
    Porr har inget med detta och göra och kollar ej på det. 
  • Fröken Njuta
    Anonym (fundersam) skrev 2013-12-09 08:43:45 följande:
    Tar absolut inte över någonting och att dottern var sjuk var hemskt. det var sömnlösa nätter då höstblåsor inte är så roligt för en bäbis.

Aldrig någonsin vikit av på något sätt sådär.

Äh, lite av dålig ursäkt är det väl att skylla på höstblåsor? Visst är det en hemsk sjukdom men man kan väl inte få en svacka i sexlivet för det? Nu förstår jag ju att det blir svårare att ha sex men orkar man onanera orkar man väl även att ha sex?
  • Anonym (lala)

Är inget fel med onani. Vill inte min sambo ha sex löser jag det själv med onani. Inget man ska straffas för. Däremot har jag sagt när jag gjort det o då tar han mer för sig. Hon bestämmer ju inte över din kropp.

• villbusa

Ett sansat o seriöst samtal. Fråga hur hon känner vad hon vill. En bäbis i famoljen ställer till mycket i knoppen o känslolivet. Fråga varför hon anser att du måste låta bli att va kåt o onanera för att hon inte har så mycket lust för tillfället. Fråga vad du kan göra för att hon ska återfå sin lust. I ett långt förhållande kommer det att skilja på era drifter, kan ni inte hantera det utan attbli ovänner kanske inte förhållandet blir så långt.....

• villbusa
    Fröken Njuta skrev 2013-12-09 08:50:46 följande:
    Äh, lite av dålig ursäkt är det väl att skylla på höstblåsor? Visst är det en hemsk sjukdom men man kan väl inte få en svacka i sexlivet för det? Nu förstår jag ju att det blir svårare att ha sex men orkar man onanera orkar man väl även att ha sex?

Ingen av oss vet mer än vdd ts ger oss för info. Men jag tycker du lägger allt ansvar på honom. I ett förhållande delar man väl ansvar för ett gemensam rikt och omväxlande sexliv! Kvinnan måste väl oxå ta ansvar o inte bara gnälla på hans onani....
  • Anonym (fundersam)
    villbusa skrev 2013-12-09 09:00:33 följande:

Ingen av oss vet mer än vdd ts ger oss för info. Men jag tycker du lägger allt ansvar på honom. I ett förhållande delar man väl ansvar för ett gemensam rikt och omväxlande sexliv! Kvinnan måste väl oxå ta ansvar o inte bara gnälla på hans onani....
    Självklart finns det 2 sidor av myntet och jag skriver hur jag upplever det och då jag anspelat på sex så har man fått avslag av diverse anledningar, båda två har ett ansvar när det kommer till sex, båda måste vara sugna. 
  • Anders 386

Jag tycker inte det är ok att hon lägger sig i dina onanivanor. Det ska vara vars och ens ensak om man onanerar. onani påverkar väl möjligtvis positivt eftersom det sas håller sexualiteten vid liv när det blir en svacka i samlivet.

Svar på tråden Onani