• Skruttmamma

Samlar ni någon servis?

Hm, vet inte om Heminredning är rätta stället men en servis pryder ju sin plats i hemmet så...

Undrar om ni samlar på någon servis eller kanske bestick? Själv samlar jag på City Park från Villeroy & Boch, tycker den är underbart fin med sina löv! (Blir ni nyfikna kan ni kolla på eshop.villeroy-boch.com/se/ och söka på City Park).

Skulle vilja börja samla på vackra bestick också men just nu räcker inte ekonomin till... Så det får vänta; men jag tittar gärna på länkar eller bilder på era serviser/bestick för att roa mig under tiden!

• Svar på tråden Samlar ni någon servis?
  • Pingla med en åsikt

nej nej nej nej.....
    har passerat 30 för flera år sedan och klarat mig undan alla "men ska du inte börja spara på...."
    Är totalallergisk mot sånt

• CeciliaBa

Nej, jag sparar inte heller...men vet dom som gör det. Jag är alldeldes för ombytlig för sådant. Hoppas din blir komplett en dag!

• Caza

Åh skruttmamma! Jag samlar också på den! Den är så fin! Men jag är lite ledsen för den är så svår att få tag på här i göteborg. Det är bara Duka i frölunda som har den inne. Dom andra har slutat föra den, men jag har lyckats köpa en del för halva priset när dom skulle sluta med den.
    Jag tycker det är så konstigt, den är ju inte gammal direkt. Och så fin!
    Min svärmor försökte beställa genom butiken och det tog flera månader! Ska det verkligen vara så?
    Har du nåt tips om var jag kan åka och samla på mig lite?

• Skruttmamma

Fast det är det som är det roliga för mig, att det inte är några "måsten", jag samlar på den för att jag själv ville ha den att duka med - och jag köper när jag har pengar över. Tycker om en vacker servis och valde ett mönster jag inte ledsnar på i första taget (om någonsin, jag gillar löv ).

Caza; Åh jag vet - vilka problem jag själv haft!!! Duka-personalen här i Linköping har inte direkt varit hjälpsamma, det skulle kosta mig en massa extra att få dem beställda från andra butiker också och det kändes ju surt.. MEN (här kommer tipset ); Villeroy & Boch har ju en svensk hemsida där man kan beställa i från!! Visste inte det innan men nu har jag nyss beställt två djuptallrikar och känner mig sååå nöjd och glad, de kommer nog hem vilken dag som helst!

Här är länken:www.villeroy-boch.com/ Också går du till "Välkommen till vår e-shop"

Jaa, visst är den fin, älskar verkligen mönstret!

• Caza

Tack skruttmamma.
    När jag får in lite extrapengar ska jag också beställa.

• finemang

Hejsan!

Samlar på silver lofty och höganäs.

Jobbar ju lite på en sådan butik också!

Jag tycker det är jätteroligt att samla! Roligt med en sådan tråd!

• Peppci

Höganäs. Men nu bor jag ju här oxå.

• finemang

Ha, kanske ska skriva upp färgerna i höganäs också. Har kakao och aqua. De nyaste. Klickade direkt när jag packade upp dem!

Svar på tråden Samlar ni någon servis?