• Skruttmamma

Samlar ni någon servis?

Hm, vet inte om Heminredning är rätta stället men en servis pryder ju sin plats i hemmet så...

Undrar om ni samlar på någon servis eller kanske bestick? Själv samlar jag på City Park från Villeroy & Boch, tycker den är underbart fin med sina löv! (Blir ni nyfikna kan ni kolla på eshop.villeroy-boch.com/se/ och söka på City Park).

Skulle vilja börja samla på vackra bestick också men just nu räcker inte ekonomin till... Så det får vänta; men jag tittar gärna på länkar eller bilder på era serviser/bestick för att roa mig under tiden!

• Svar på tråden Samlar ni någon servis?
  • finemang

Höganäs verkar vara populärt! Har ni den som finservis eller har ni en sådan också?

Jag använder höganäs som vardagsporslin iaf!

• elims

Har en blandning av Look och Casa Look från Villeroy & Boch

• Catha82

jag samlar på höganäs.
    Har just nu vossblå men tror jag ska skaffa någon annan mer neutral färg också.

• elims

...och en bestickserie också från Villeroy & Boch.

• trollnatt

samlar på tulpan serien från fyrklövern snart färdig )) älskar hela den serien saknar vaser och passande glas och några små saker

• Catha82

jag samlar på hadangerbestick.

• finemang

Ja, höganäs är så himla bra. Med olika färger som man kan blanda, och man kan faktiskt på riktigt fiina dukningar till "festen" också! Har de nya fyrkantiga mattallrikarna, men funderar på att köpa runda också!

Sedan har jag hela "ranka" serien bestick från GENSE. Ganska gamal och vanlig serie, men fin och stilren. Gillar också line-besticken!

• Tuss 1981

jag har samlat på kaffeservisen
    "syren" från hackefors porslin
    har nu alla delar jag vill ha!

och håller nu på att samla till matservisen
    "amadeus" från Royal grafton

älskar att ha en riktigt fin o dyrare servis att sätta fram vid kalas o andra högtider, det känns så lyxigt och härligt även om ingen annan reagerar på det o det är ju faktiskt bara en kopp eller ett fat fniss har fått det från mamma som har
    "blå måsen" som kaffe servis o en matservis från höganäs

• finemang

Ja, de flesta har ju ingen aning om hur mycket man lagt ner på sin älskade servis. 199 kr för en tallrik är ju inte billigt. Sedan finns det ju serviser som är ännu dyrare, men de brukar inte finnas i butikerna, utan de får man ju beställa om man samlar på!

Finns ju så himla mycket olika serviser! Så roligt tycker jag. Sedan är ju höganäs svenskt också, stoolt!

Svar på tråden Samlar ni någon servis?