• Skruttmamma

Samlar ni någon servis?

Hm, vet inte om Heminredning är rätta stället men en servis pryder ju sin plats i hemmet så...

Undrar om ni samlar på någon servis eller kanske bestick? Själv samlar jag på City Park från Villeroy & Boch, tycker den är underbart fin med sina löv! (Blir ni nyfikna kan ni kolla på eshop.villeroy-boch.com/se/ och söka på City Park).

Skulle vilja börja samla på vackra bestick också men just nu räcker inte ekonomin till... Så det får vänta; men jag tittar gärna på länkar eller bilder på era serviser/bestick för att roa mig under tiden!

• Svar på tråden Samlar ni någon servis?
  • axelsmamma

Höganäs andvänder jag både som vardags-fin porslin (Ljusblå).

• finemang

Axelsmamma: Menar du den nya aqua färgen då eller himmelblå!?

• Miamaria77

Nej. Men jag har kosta boda som jag fick när jag var yngre, fina men jag hade nog valt nåt annat. ska önska mig (oss) om det blir bröllop framöver.

• Skruttmamma

OJ vilken chock jag fick nu när jag öppnade tråden - i går tänkte jag en stund att jag måste vara den enda som samlar porslin! Kul att se vad ni gillar!

Höganäs tycker jag är jättefin, kanske samlar på mig det till "finvardagsporslin" framöver.

Finemang; jobbar du på Duka eller något sådant? Så himla kul att få titta på vackra saker hela dagarna i så fall!

• Skruttmamma

Cappuccino; Ja det är så himla kul att duka med porslin som är lite lyxigare - det spelar ingen roll om ingen annan reagerar men för mig markerar det fest!

• finemang

Ja, jag jobbar lite på inspiration, (gamla duka..)

Ja, jag blir helt slut av att ha så fina saker omkring mig! Haha!

• finemang

Ja, oooja!
    Nej, men om inte annat så har man ju lite koll på läget.. Har ju haft en tid på mig att bestämma mig för vilken servis osv..

• Skruttmamma

Ja det är ju toppen - och lite rabatt lär du väl ha med?

*inte alls avundsjuk...inte alls...*

• finemang

Ha, ja, rabatt kasnke jag har!

Nej, men inte behöver du vara det! Då behöver du inte lägga så himla mycket pengar på heminredning som jag gör!

Svar på tråden Samlar ni någon servis?