• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Iskristall

Eller låst och låst...men en tråd dit man får söka, så man har lite koll på vem som läser kurvorna. Men det var bara ett förslag :)

• Iskristall

Hur långt efter positivt äl-test brukar ni få tempökningen in som använder er av både och?

Jag fick positivt äl-test i torsdags och trodde att tempökningen skulle komma i morse, men det gjorde det inte..nu blir jag orolig att det var ett falskt positivt äl-test

• AnnC

Jag brukar få höjning 1-2 dagar senare men min förra cykel var också så där! Kolla länken till mina kurvor. Den gick inte upp förrän flera dagar senare, men jag tror ändå jag hade äl när testen var positiva om man tar hänsyn till vilken kort lutealfas jag annars skulle haft. Men fortsätt ha sex iaf tills tempen går upp så är du safe!
    Ska tillägga att det även KAN vara så att du får en till omgång med positiva test om äl inte varit, sökte efter såna kurvor på ff förra månaden och hittade några så det är möjligt!!

• AnnC

Själv tog jag inga fler äl test efter det för kände mig uppgiven :-P men fortsatte ha sex!

• Iskristall

Tack för svar AnnC! Men jag hittar inte länken till dina kurvor

Tidigare när jag använt mig av äl-test och fått positivt har äl varit den dagen eller dagen efter så temphöjningen har kommit ganska så omgående om jag inte missminner mig...
    Åh hoppas jag slipper jaga fler positiva stickor den här månaden, att försök till äl kommer igen senare. Den som lever får se dock

• blackpeach

Alltså. Tappade hoppet ioch med negativt test i torsdags och sjunkande temp. Men vad händer nu?!

• E88
    blackpeach skrev 2014-09-20 10:34:53 följande:

Alltså. Tappade hoppet ioch med negativt test i torsdags och sjunkande temp. Men vad händer nu?! phpHvZf6031679.jpg

När har du bim?
  • Zora
    blackpeach skrev 2014-09-20 10:34:53 följande:

Alltså. Tappade hoppet ioch med negativt test i torsdags och sjunkande temp. Men vad händer nu?!

Min första tanke är att du testat för tidigt. Oftast visar väl inte testet något förrän Bim passerats? Min gissning är att äl skedde den 6:e (eller möjligen någon dag tidigare) vilket borde betyda att du i torsdags var på äl +12. BIM borde isåfall vara idag (om du har 14 dagars luthealfas). Så om tempen fortsätter hålla sig hög hade jag testat igen på måndag. Annars kommer trol mensen idag eller imorgon (vild gissning). Håller tummarna att tempen håller sig hög
Svar på tråden Tempar/Fertility friend