• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Zora

Själv tror jag äl testet kommer visa pos imorgonbitti. Vi mös igårkväll och nu vet jag inte riktigt hur vi ska lägga upp det framöver.. Sambon är nämligen sån att han har det lite svårt att avsluta ibland om vi myser för ofta... Särskilt nu när vi inte kan använda sängen iom att dottern sover i samma rum. Han är liksom mer bekväm med sängen.

Förra månaden blev testet pos samma dag som äl var (tror dock att det visat pos redan kvällen innan om jag testat då) och trots mys den morgonen blev det inget. Tror äl skedde på eftermiddagen då för jag hade äl smärtor.

Så, om vi väntar till imorgon kväll kan det ju redan vara försent och gör vi det idag kanske det visar sig att äl sker på sön el måndag och så många dagar i rad tror jag kan bli problematiskt.. Hur sjutton ska man göra? Hoppas på att det räcker med igår och idag, eller köra på igår och imorgon? Sen reser han dessutom bort söndag kväll.....

• AnnC

Haha, känner igen dilemmat zora!
    Kör på imorgon tycker jag! Om det är pos imorgon och äl är imorgon så lever ju ägget ett dygn!
    O dessutom med tanke på att han åker iväg på söndag.. Tror stenhårt på imorgon

• Zora
    AnnC skrev 2014-09-26 13:17:46 följande:

Haha, känner igen dilemmat zora!

Kör på imorgon tycker jag! Om det är pos imorgon och äl är imorgon så lever ju ägget ett dygn!

O dessutom med tanke på att han åker iväg på söndag.. Tror stenhårt på imorgon

Haha! Det finns fler som har det som vi alltså Ja, vi får kanske sikta på imorgon och hoppas att det räcker med igår också
  • Iskristall

[quote=74063115][quote-nick]AnnC skrev 2014-09-26 12:42:47 följande:[/quhar]Ah! Ja det förstår jag, minns när vi började försöka med första dottern, allt var så nytt och spännande och det var svårt att föreställa sig hur det skulle vara att plussa, va gravid och framför allt ha barn! hur länge har ni försökt?

Och tack![/quote]

Ja, det är svårt att föreställa sig trots att man drömmer om det

Vi har varit oskyddade sen juni förra året, men inte träffat in äl alla månader.

Zora: Till dig skulle jag vilja säga - kör på järnet bara! Spermier kan ju leva ett par dygn under rätt förhållanden!

• Reflexen

Zora; jag tror att varannan dag är en bra idé om ni/han inte fixar för ofta. Bättre att spara lite på krafterna ifall ÄL blir först på söndag.

• AnnC

Iskristall: det var ett bra tag, även om ni missat äl några månader... Får hoppas det här är vår tur månad!

• Zora

Som jag trodde! Glad gubbe på Äl testet imorse! Får se om det går att få till något under dagen

• Reflexen

Vad bra, Zora! Då bör ju ägget lossa inom två dygn nu. Får ni till det idag så har ni iaf gjort det ni kunnat heja, heja!!

• AnnC

Min temp var en halv grad över strecket idag, det ska ju räcka så länge den är över men blir ändå lite nojjig, hoppas det ökar lite mer till imorgon.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend